اقتصادی

قبض آب ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک رایگان می شود

معاون نظارت بر امور آب و فاضلاب گفت: “با اجرای پروژه آب مورد نظر و تشویق مشترکان ، پیش بینی می شود مصرف تا 10٪ کاهش یابد.” حدود 15٪ از کل مشترکین ، از جمله حدود 3،900،000 مشترک ، در این طرح گنجانده شده اند.

به گزارش شبکه ، حمیدرضا کشفی امروز در یک نشست خبری در پاسخ به شبکه درباره جزئیات پروژه آب امید در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب در ایران فاش کرد. وی در اول دسامبر افرادی که یک سوم الگوی مصرف خود را دارند از پرداخت آب معاف هستند ، گفت: آیین نامه مربوط به این طرح تهیه و صادر شد.

وی افزود: افرادی كه در طرح آب امید 15 مترمكعب مصرف می كنند ، طبق الگوی مصرفی كه دارند ، دو برابر مصرف بد بیش از این مصرف بالا محسوب می شوند. این طرح بطور خاص کلیه مشترکین ، به ویژه مشترکان پرمصرف و بدسرپرست را که در دوره قبل مصرف بالایی داشته اند ، شناسایی و از آنها اطلاع رسانی می کند. در این گروه از مشترکین روشهای کاهش مصرف ارائه می شود و کلیه مشترکین اطلاعات و تخصص شرکت در زمینه کاهش مصرف را دارند.

معاون وزیر امور آب و فاضلاب در مورد افزایش تعرفه ها برای مشترکان پرمصرف و سو abuseاستفاده ، گفت: “اکنون تعرفه ها تدریجی است. به عنوان مثال ، اگر فقط 450 تا 500 تعرفه هزینه آب باشد ، این رقم متوسط ​​است و الگوی مصرف 180 تا 200 است. این محاسبه بین رضایت بخش است و تعرفه ها در چند مرحله برای مشترکان پرمصرف و سو mis استفاده اعمال می شود.
به گفته کشفی ، از 20 تومانی این مبلغ ، جریمه نمی توان در مکان هایی استفاده کرد که هدف در قانون قید شده باشد. ما به دنبال تعادل کاهش 200 میلیارد تن درآمد خود در آب امید هستیم ، اما باید اطمینان حاصل کنیم که زیان بیشتری متحمل نخواهد شد زیرا شرکت های آب و فاضلاب سودآور نیستند و نیاز به حمایت دولت دارند.

وی به من یادآوری کرد که اصلاح تعرفه برای مشترکان پرمصرف و پرمصرف بد است. بیست هجو فقط در این سال محدود نبوده و در این سال ها در بودجه لحاظ شده است و سال گذشته پانزده هجو بوده است. این ارقام قبلاً از مشترکان آب شهری گرفته شده بود که امسال کنگره الگوی مصرف بالایی را برای مشترکین تصویب کرده است. این پول به خزانه داری واریز می شود و برای آبیاری روستاها و عشایر اختصاص می یابد. این نام این جریمه نیست ، بلکه عوارضی است که طی چند سال گذشته توسط مشترکان شهری متحمل می شود و امسال کنگره تصویب کرده است که از مشترکان شهری با الگوی مصرف بالا اخذ می شود. این رقم توسط عوارض قبض تعیین می شود.

معاون مدیریت و نظارت بر امور آب و فاضلاب کشور گفت: شرکت های مهندسی آب و فاضلاب کشور به دنبال شفافیت در نحوه و قیمت های آب از سیستم ها هستند. هنگام ارائه صورتحساب الکترونیکی به افراد و افرادی که از معافیت کامل استفاده می کنند ، به شما اطلاع می دهند تعرفه های بیشتری اعمال می شود.

پروژه فاضلاب اهواز به کجا رسید؟

کشفی در مورد پروژه فاضلاب اهواز گفت: “در تأسیس زیرساخت فاضلاب و جمع آوری آبهای سطحی در این شهر دو تاخیر وجود دارد. می توان گفت که برای زیرساخت دوم کار خاصی انجام نشده است ، بجز منطقه پیش بینی شده.” با توجه به آبهای سطحی ، وزارت کشور و به تبع آن شهرداری اهواز این مشکل را دنبال می کنند که مربوط به شرایط و شرح وظایف وزارت نیرو نیست.

وی در مورد خرابی 50-60 درصدی شبکه فاضلاب اهواز گفت: “علی رغم هزینه های زیاد ، تصفیه خانه اصلی این شهر به اتمام رسیده و تصفیه خانه غرب اهواز نیز در مرحله تأمین اعتبار قرار دارد.”

کشپی گفت: “با موافقت رهبران عالی ، 50 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برداشت شده است که حدود 25٪ آن اختصاص یافته است و روند انتخاب پیمانکار ، یک سایت ساخت و ساز در حاتم الان وی در حال نهایی شدن است.” و برنامه نهایی به دلخواه تصویب و اجرا می شود.

معاون نظارت و ناظر عملیاتی شرکت ملی مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: “بازسازی محل دفن زباله که در این مدت در هنگام بارندگی مشکلاتی ایجاد کرد و باعث طغیان فاضلاب شد ، برخی از آنها به اتمام رسید و برخی دیگر در دست ساخت بودند.” تقریباً کل شبکه فاضلاب اهواز قبل از شروع فصل بارندگی لایروبی شد و انتظار می رود مشکلات کاهش یابد.

کشپی در مورد خسارت به تأسیسات آب و فاضلاب به دلیل قطعی برق ، گفت: “خسارتی وارد نشده است ، اما به دلیل قطعی برق ، قطره آب در برخی از پمپاژها و تصفیه خانه های ارسال شده به پمپ آب رخ داده است. طی سالهای گذشته ما به دنبال تأمین بودجه از منابع دولتی و داخلی هستیم تا همه امکانات بتوانند به دیزل ژنراتورهای لازم مجهز شوند ، بنابراین حتی در صورت قطعی برق ، هیچ قطعی وجود نخواهد داشت و سیستم های بزرگی در سال های اخیر نصب شده اند تا در برنامه پایداری برق گنجانده شوند. اگر اعتباراتی در صنعت آب و فاضلاب ارائه شود ، ما برش نخواهیم داد.

5/51 درصد از جمعیت شهر تضمین شده است

معاون مدیریت و نظارت بر عملیات شرکت ملی مهندسی آب و فاضلاب همچنین در مورد جمعیت تحت پوشش سیستم های فاضلاب شهری و روستایی صحبت کرد: 51.5٪ از جمعیت شهر را شامل می شود که ممکن است خیلی دقیق نباشد. در برخی از شهرها ، یک کارخانه فرآوری کافی است ، اما شبکه ای وجود ندارد و بالعکس. این بدان معناست که ما 50 درصد بیشتر کار کردیم.
او اضافه کرد: “در مناطق روستایی ، در برنامه های پنجم و ششم ، ماموریت ما داشتن 8٪ از جمعیت روستایی با سیستم فاضلاب مدرن بود که به دلیل کمبود بودجه در برنامه پنجم محقق نشد و دوباره در برنامه ششم قرار گرفت.”
کشپی با اشاره به پروژه جمع آوری فاضلاب در 700 روستای سراسر کشور که به دلیل شاخص های زیست محیطی باید سریعتر جمع آوری شود ، گفت: بر این اساس از بانک توسعه اسلامی وام گرفت و یک خط ریالی ایجاد کرد که دولت این پروژه را به اتمام رساند. در فاز اول ، که شامل 280 روستا است ، جمعیت روستایی با سیستم فاضلاب مدرن به 4٪ می رسد که اکنون 1٪ است.

تعامل شما با عراق در بخش آب و فاضلاب چقدر است؟

وی در مورد تعامل با عراق در بخش آب و فاضلاب گفت: “فعالیت های ما با کشورهایی مانند عراق بیشتر در زمینه صادرات فناوری و خدمات مهندسی است که بدنه فنی شریفی را برای پیمانکاران داخلی آب و فاضلاب و تقریباً همه تصفیه خانه های آب و فاضلاب ایجاد کرده است. گفتم. دولت توسط این پیمانکاران و مشاوران اداره می شود.
کشفی افزود: بزرگترین پالایشگاههای آمریکا در تهران ، اصفهان و مشهد توسط شرکتهای ایرانی طراحی و نظارت می شود و توسط پیمانکاران داخلی با پیشرفته ترین متدولوژی ساخته می شود.
معاون اداری و عملیاتی ، که با تصمیم چهارمین جلسه کمیته مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق تعیین شده است ، گفت: “این می تواند پتانسیل خوبی برای بازسازی زیرساخت های آب و فاضلاب عراق باشد که در چند سال گذشته از بین رفته است.” و مستشاران ایرانی که هنوز در این کشور حضور دارند باید در عراق بهتر و بیشتر حضور داشته باشند.
“در حال حاضر ما در مورد تأمین اعتبار پروژه های آب و فاضلاب عراق بحث نمی کنیم ، اما با توجه به بازار رقابتی گسترده عراق ، پیمانکاران ایرانی عراق توسط دولت عراق برای انجام کارهای ساخت و ساز و بودجه تأمین می شوند.” .
کشفی با اشاره به حضور بخش خصوصی ایران در ساخت تصفیه خانه ها و ایستگاه های پمپاژ در کشورهایی مانند تانزانیا ، کوبا و ونزوئلا ، گفت: “این مقدار در مقایسه با ظرفیت بخش خصوصی ملی کم است و باید توسعه یابد.”
وی درباره روند تأمین اعتبار پروژه های آب و فاضلاب با کشورهایی مانند چین که در حال حاضر تحت تحریم هستند ، گفت: “ما یکی از کشورهایی هستیم که از بسیاری از بانک های توسعه وام دریافت کرده ایم.” تاکنون ، تقریباً 800 میلیون دلار وام از بانک جهانی در بخش آب و فاضلاب ، تقریباً 900 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی و 80 میلیون یورو از بانک اکو دریافت کرده ایم.
کشفی گفت: “ایران یکی از معدود کشورهایی است که انتخاب پیمانکار داخلی دارد و از حضور پیمانکاران خارجی جلوگیری نمی کند ، اما قطعاً یک مزیت رقابتی با پیمانکاران داخلی است.” در مکان هایی که وام دریافت می شود ، به عنوان مثال شیراز ، گیلان ، مازندران ، مشهد و تهران ، بیش از 90٪ پروژه ها توسط پیمانکاران ایرانی برنده می شوند ، اما بودجه آن خارجی است.
معاون نظارت و نظارت بر عملیات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در مورد امور مالی ، طبق قوانین کشور ، کشور مبدا باید درصد مشخصی از تجهیزات را تأمین کند. غالباً هنگامی که بودجه در پنج شهر کوزستان ، تهران یا مشهد انجام می شود ، ایرانیان مشاور و پیمانکار هستند و قطعاتی هستند که می توانند در داخل تجهیزات تهیه شوند و بخشی از تجهیزات از خارج از کشور تأمین می شود. اما به دلیل تولید داخلی که در مقایسه با تولید خارجی نسبتاً ارزان است ، کشورهای تأمین کننده مالی ترجیح می دهند برخی تجهیزات را در داخل ایران بسازند.
وی در مورد ادغام شرکت های آب و فاضلاب گفت: “این بزرگترین خصوصی سازی دولت است و 31 بنگاه دولتی منحل و با بنگاههای غیر دولتی در این شهر ادغام شدند.”
در همان زمان ، معاون نظارت و عملیات آب و فاضلاب کشور اعلام کرد که یک کارگروه ملی اطلاعات در شرکت ملی آب و فاضلاب تشکیل می دهد و بر این اساس یک کارگروه اطلاعات محلی به ریاست مدیر عامل شرکت های محلی آب و فاضلاب و وزیر روابط عمومی تشکیل می شود. وی گفت: “در سطح ملی افرادی که فکر می کنند می توانیم به س questionsالات اصلی پاسخ دهیم در این کارگروه گنجانده شده اند.”
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا