بین الملل

تبادل پیام‌ با آمریکا ادامه دارد

واکنش به تلاش برای قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفتگو‌های وین گفت: گفتگو‌ها تماس‌ها و تبادل پیام‌های دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگا‌ه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفتگو می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام پارلمان اروپا در نشست اخیر و تلاش برای قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی بیان کرد: موضع روشنی داریم و در واکنش به مباحث بی اساس و غیر مسؤولانه مطرح شده در نشست اخیر اتحادیه اروپا و قطعنامه‌ای که منتشر کردند واکنش رسمی خود را اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: سپاه نیروی رسمی نظامی ایران و نیرویی است که مهمترین نقش را در تامین امنیت ملی و حفاظت از مرز‌های سرزمینی و مقابله با تجاوز و تهدیدات خارجی و فراسرزمینی و ایجاد امنیت برای ملت بزرگ ایران و نقش آفرینی در توسعه و شکوفایی اقتصادی و خدمات عمومی برای ملت ایران ایفا کرده است.

کنعانی گفت: سپاه از نگاه هر بیننده و صاحبنظر منصفی بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریست در صحنه بین‌المللی است و نقش سپاه در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی و تروریسم بین‌المللی و چندملیتی در منطقه یک نقش منحصر به فرد، انکارناپذیر و تعیین کننده است. سپاه برخی از نیرو‌های خود را در مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی فدا کرده است.

وی بیان کرد: اگر نقش ضد تروریسم سپاه نبود باید اعضای پارلمان اروپا در پشت در‌های پارلمان در معرض تهدید تروریست‌های تکفیری و چندملیتی قرار می‌گرفتند. باید بدانند سپاه نیروی رسمی نظامی ایران برخاسته از بطن ملت بزرگ ایران و بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریست است. توصیه می‌کنیم درباره سپاه درست بیندیشند و برای هر تصمیمی درست فکر کنند.

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا