برترین های کسب و کارعمومی

علت شل شدن درب ماشین ظرفشویی

اولین گام در راه اندازی یک دستگاه ظرفشویی برای شستن ظروف، اطمینان از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی است. بنابراین چنانچه به هر دلیلی این کار به درستی انجام نشود، دستگاه ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند. خرابی درب ماشین ظرفشویی که منجر به قفل نشدن یا باز ماندن درب ماشین ظرفشویی می‌شود، دلایل مختلفی دارد. تعمیرکاران با بررسی‌های فنی متوجه علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی یا دلایل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی خواهند شد. چنانچه درب ماشین ظرفشویی شما دچار عیب و ایراد شده است، در این مقاله سعی کرده ایم تمام دلایل محتمل خرابی درب ماشین ظرفشویی و روش‌های برطرف کردن آنها را به صورت کامل شرح دهیم، تا نیاز به متخصص فنی نداشته باشید.

مهمترین دلایل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری طول عمر مفید دارد و معمولاً گذشت زمان پس از اولین باری که دستگاه آغاز به کار می‌کند، تأثیرات مخرب خود را به جای می‌گذارد. بنابراین خرابی درب ماشین ظرفشویی کاملاً طبیعی و محتمل خواهد بود و نگران کننده نیست. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، مهمترین علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی، استفاده نادرست از این دستگاه است. اما این جمله معانی متفاوتی می‌تواند داشته باشد که در ادامه آنها را ذکر کرده ایم. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کاربری نادرست منجر به اختلال در قطعات درب ماشین ظرفشویی و بسته نشدن آن خواهد شد.

The reason for the dishwasher door loosening

  • ممکن است قفل درب ماشین ظرفشویی خراب باشد.
  • خرابی چفت درب ماشین ظرفشویی علت دیگر بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی است.
  • بازوی درب ماشین ظرفشویی نیز ممکن است خراب شود.
  • شاید لولاهای درب ماشین ظرفشویی خراب باشند.
  • یا لاستیک (واشر) دور درب ماشین ظرفشویی پاره یا پوسیده شده باشد.
  • حتی ممکن است فنر تعبیه شده در درب ماشین ظرفشویی خراب شده باشد.
  • خرابی گیره (دستگیره اهرمی) درب ماشین ظرفشویی نیز یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی است.
  • خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرف شویی نیز مانع قفل شدن دلایل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی می‌شود.
  • در پایان، قرارگیری نامناسب ظروف در دستگاه نیز می‌تواند ساده ترین علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی باشد.

خرابی چفت درب ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی یا بسته نشدن آن، چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی است. جای گیری مناسب چفت درب درون قفل منجر به فعال شدن میکروسوئیچ دستگاه می‌شود. سپس دستور بسته شدن درب ماشین ظرفشویی به برد الکترونیکی صادر شده و درب دستگاه قفل و بسته می‌شود. بنابراین چنانچه چفت در قفل جا نیفتد، میکروسوئیچ فعال نمی‌شود و ادامه فرآیند با مشکل مواجه می‌شود. حل کردن این موضوع به روش زیر است اما پیشنهاد می‌کنیم برای این کار حتماً از متخصصین فنی کمک بگیرید.

  1. پانل بالای درب ماشین ظرفشویی (برد فرمان دستگاه) را باز کنید.
  2. سپس چفت درب ماشین ظرفشویی و میکروسوئیچ را بررسی کنید.
  3. اگر قطعه دچار فرسایش را پوسیدگی بود، لازم است تعویض شود.

بررسی قطعات داخلی درب ماشین ظرفشویی

هر درب ماشین ظرفشویی از قطعاتی چون بازوها، فنر، ترمز، لولاها و واشر تشکیل شده است. بنا به هر دلیلی هر یک از قطعات نام برده شده در جای مناسب قرار نگیرند، باز و بسته شدن درب ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه می‌شود. برای دسترسی به اجزای داخلی درب ماشین ظرفشویی مانند (فنر، بازو و ترمز) لازم است مراحل زیر انجام شود. اما چون این کار بسیار تخصصی و حساس است، پیشنهاد می‌شود یک متخصص یا نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش آن را انجام دهد.

  1. پیچ های صفحه بالای درب ماشین ظرفشویی را باز کنید. تا پانل فرمان از دستگاه جدا شود.
  2. اکنون اجزای درب ماشین ظرفشویی را مشاهده می‌کنید.
  3. ابتدا بازوی درب ماشین ظرفشویی را چک و از سلامت یا اختلال قطعه اطلاع حاصل کنید.
  4. در صورت سالم بودن این قطعه، قطعات دیگر را بررسی کنید و چنانچه هریک دچار فرسودگی بود، آن را از دستگاه جدا کرده و با قطعه سالم جایگزین کنید.
  5. چنانچه بازوی درب ماشین ظرفشویی خراب شده باشد، لازم است یک قطعه سالم تهیه کرده و آن را با قطعه معیوب تعویض کنید.

بررسی واشر (لاستیک دور) درب ماشین ظرفشویی

همان طور که می‌دانید، واشر در هر دستگاهی نقش درزگیر را ایفا می‌کند. اگر این قطعه در ماشین ظرفشویی دچار فرسایش یا پارگی شده باشد، به راحتی آب به بیرون نشت می‌کند و چه بسا منجر به قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی نیز می‌شود. بنابراین تعویض این قطعه به سلامت درب ماشین ظرفشویی کمک می‌کند. اما حالت دیگری نیز وجود دارد و آن جای گیری نامناسب واشر در درب ماشین ظرفشویی است. چنانچه واشر از جای خود بیرون زده باشد، با جا انداختن آن می‌توانید مانع از باز ماندن درب ماشین ظرفشویی شوید.

جای گیری نا مناسب ظروف درون دستگاه

سهل انگارانه ترین موضوعی که به قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی منجر می‌شود، قرار گیری نامناسب ظروف درون دستگاه است. اگر بیش از حجم مجاز دستگاه، ظروف کثیف در دستگاه قرار داده شود یا ظروف به درستی در جای خود قرار نگیرد، طبیعتاً درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نخواهد شد. لطفاً این مورد را قبل از تمام موارد فوق بررسی کنید.

خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

بردهای فرمان روی دستگاه‌های الکترونیکی، مهم ترین بخش حساس یک دستگاه برقی محسوب می‌شوند. بررسی و تعمیر این قطعات که خود از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، کاری کاملاً تخصصی و هوشمندانه است. پس اگر تمام مراحل بالا را چک کرده اید و همچنان درب ماشین ظرفشویی بسته نمی‌شود، توصیه می‌کنیم حتماً و اکیداً از یک متخصص فنی برای چک کردن برد الکترونیکی دستگاه مشاوره بگیرید.

نحوه تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی

بسته شدن درب ماشین ظرفشویی، اولین مرحله در شروع به کار این دستگاه است. به همین دلیل خراب شدن و بسته نشدن درست درب این دستگاه، باعث می شود ماشین ظرفشویی شروع به کار نکند و از کار بیفتد. خراب شدن قفل درب ماشین ظرفشویی، چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی، فرسوده بودن چفت درب ماشین ظرفشویی، خراب شدن بازوهای درب ماشین ظرفشویی، خرابی مفصل تنظیم درب ماشین ظرفشویی، خراب شدن دستگیره درب ماشین ظرفشویی، خراب بودن لولای درب ماشین ظرفشویی، خراب شدن فنر درب ماشین ظرفشویی، خرابی واشر یا لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی، آسیب دیدن بست درب ماشین ظرفشویی از جمله مشکلاتی هستند که منجر به تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی می شود که در این مقاله آنها را بررسی کرده ایم.

خراب شدن قفل درب ماشین ظرفشویی

با توجه به اینکه قفل درب ماشین ظرفشویی مهم ترین نقش را در بسته شدن و قفل شدن درب دستگاه دارد، به همین دلیل، خراب شدن آن، باعث بسته نشدن درب می شود. برای تعمیر درب ماشین ظرفشویی در این مورد، باید قفل درب را با قطعه ای مرغوب و اصل جایگزین یا تعویض کنید.

چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی

چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی، ممکن است در اثر خراب شدن میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی باشد. میکروسوئیچ درب مسئول کنترل درست بسته شدن درب و اجازه دادن به ماشین برای روشن شدن است. بنابراین، در صورت خراب شدن این قطعه باید برای تعمیرات درب ماشین ظرفشویی LG، به یک متخصص یا مرکز معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

فرسوده بودن چفت درب ماشین ظرفشویی

یکی از موارد تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی، فرسوده شدن چفت درب دستگاه است و در شرایطی که درب دستگاه خراب باشد، ماشین ظرفشویی کار نمی کند. بنابراین، وجود چفتی سالم برای بسته شدن درب ماشین ظرفشویی ضروری است. چون درب را محکم در جای خود می‌چسباند و اجازه نشت آب به بیرون را نمی ‌دهد. همچنین درب دستگاه، برای روشن شدن دستگاه، با میکرو‌سوئیچ در ارتباط است.

خراب شدن بازوهای درب ماشین ظرفشویی

اگر مدل ماشین ظرفشویی ال جی شما‌ به گونه ای است که بازو دارد و با استفاده از آنها، از افتادن درب جلوگیری می‌کند، امکان آسیب دیدگی یا پوسیدگی آن بر اثر گذشت زمان وجود دارد. این بازوها هم مانند اغلب قطعات در نهایت پوسیده یا خراب می‌شوند. در صورت خراب شدن بازوهای درب این دستگاه، باید برای تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی خود مراجعه کنید.

خرابی مفصل تنظیم درب ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی، مفصل تنظیم درب است. برای جلوگیری از بروز مشکل، باید آن را با قاب درب هم‌ راستا کنید. اگر مفصل تنظیم درب به درستی تنظیم و هم‌ راستا نشده باشد یا شکسته باشد، باید برای تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی خود اقدام کنید.

خراب شدن دستگیره درب ماشین ظرفشویی

تنها با نگاه کردن به درب ماشین ظرفشویی نمی ‌توانید خراب بودن آن تشخیص دهید. به همین دلیل باید ابتدا دستگیره درب را بررسی کنید. دستگیره در داخل درب ماشین ظرفشویی قرار دارد. با دست کشیدن داخل دستگاه می توانید بفهمید که دستگیره ایراد دارد یا نه. اگر می توانید دستگیره را حرکت دهید یا مقاومت کمی دارد، باید برای تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی و تعویض این قطعه اقدام کنید. چون اگر گیره به درستی تنظیم نشده باشد چفت درب فعال نمی شود و ماشین ظرفشویی هم روشن نمی شود.

خراب بودن لولای درب ماشین ظرفشویی

وجود لولاهای سالم برای فعالیت ماشین ظرفشویی لازم است. در صورتی که درب دستگاه به‌ دلیل خراب بودن لولا درست باز و بسته نشود، باید برای تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی خود اقدام کنید. برای شناسایی ایراد لولاهای درب، تا جایی که امکان دارد آن را باز کنید. به این صورت می توانید لولا‌ها را برای شناسایی هرگونه آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر آسیب دیگری وجود داشت، باید لولای درب ها را تعویض کنید.

خراب شدن فنر درب ماشین ظرفشویی

فنر درب ماشین ظرفشویی، برای باز و بسته کردن درب، نقش کمکی دارد. اگر این قطعه دچار ایراد شده باشد، باعث می شود درب ماشین ظرفشویی بسته نشود. تعویض یا تعمیر فنر، یکی از موارد تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی است در این شرایط برای حل مشکل محکم نشدن درب ظرفشویی انجام می شود.

خرابی واشر یا لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی

خرابی واشر یا لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی، از موارد دیگر تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی است. واشر دور درب ماشین ظرفشویی نقش درزگیر را دارد و باعث می شود تا آب به بیرون نشت نکند. در صورتی که درزگیر فرسوده باشد، یا از جای خود خارج شده باشد، درب ماشین ظرفشویی به خوبی بسته نمی شود. در این وضعیت، تعویض واشر یا درزگیر برای رفع مشکل چفت نشدن درب ظرفشویی باید انجام شود.

آسیب دیدن بست درب ماشین ظرفشویی

بست درب ماشین ظرفشویی بر روی چهارچوب دستگاه قرار دارد. وقتی درب ماشین ظرفشویی بسته می شود، چفت قفل درب دستگاه در این قطعه از درب چفت می شود. بنابراین، ابتدا باید مطمئن شوید که بست درب هماهنگی لازم را داشته باشد. اگر این قطعه از درب هماهنگ نیست، چفت درب ماشین ظرفشویی نمی تواند در آن چفت شود و باعث می شود درب دستگاه بسته نشود. اگر بست درب صدمه دیده یا شکسته شده باشد، تنها راه تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی شما، تعویض این قطعه است.

ممکن است یک کار کاملاً تخصصی باشند. اما برخی دلایل نیز در اثر سهل انگاری ممکن است به وجود بیایند که رفع آنها از عهده خود فرد نیز بر می‌آید. با مطالعه این مقاله از نمایندگی بوش در تهران  می‌توانید درب ماشین ظرفشویی را بیشتر بشناسید و از دستگاه خود به درستی مراقبت کنید. چنانچه علل و عواملی دیگری علاوه بر نکات ذکر شده در این مقاله وجود دارد، حتماً با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا