اقتصادیبرترین های کسب و کار

بهترین استراتژی ترید روزانه

ترید روزانه ارزهای دیجیتال چیست؟

معاملات روزانه کریپتو به عنوان ورود و خروج از یک معامله در روز تعریف می‌شود. بنابراین، داشتن توانایی برای بررسی حرکت قیمت در طول روز بسیار مهم است. اینکه چگونه یک معامله گر در طول روز در بازار فعالیت می‌کند، به استراتژی که او به کار می‌برد بستگی دارد. با این وجود، معامله گران بر اساس رفتار بازار روزانه به دنبال تغییرات کم قیمت هستند. معامله‌ گران می‌توانند با انجام معاملات روزانه از ریسک محدودتری نسبت به تایم فریم‌های طولانی‌تر استفاده کرده و اندازه معاملات خود را بر این اساس تنظیم کنند.

معرفی بهترین استراتژی ترید روزانه

یادگیری استراتژی‌های معاملاتی روزانه راهی عالی برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال است. با استراتژی‌ها و دانش مناسب می‌توانید از نوسانات بازار برای کسب سود استفاده کنید. با این حال، قبل از شروع تریدنگ روزانه، بهتر است با کاربردی‌ترین استراتژی‌های ترید روزانه آشنا شوید:

1- تریدینگ با فرکانس بالا  (HFT)

ترید با فرکانس بالا (HFT) توسط الگوریتم‌های ریاضی اتوماتیک هدایت می‌شود که بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده می‌تواند سفارشات را در کسری از ثانیه انجام دهد. این الگوریتم‌ها با هدف سرمایه گذاری بر روی حرکت‌های دقیقه‌ای قیمت (اغلب ثانیه یا کسری از ثانیه) در تایم فریم‌های بسیار کوتاه، حجم بالایی از سفارشات را مدیریت می‌کنند. معامله گرانی که ترید با فرکانس بالا را انجام می‌دهند، به نقدشوندگی بازار ارزهای دیجیتال از طریق مدیریت اندازه‌های سفارش کمک می‌کنند. هدف اصلی یک معامله گر با فرکانس بالا شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی سرعت معاملات
  • به حداقل رساندن هزینه‌های تراکنش
  • اولویت بخشی به اجرای کارآمد

۲- استرادل لانگ

استرادل لانگ (Long Straddle) یک استراتژی ترید روزانه است که هدفش کسب سود از نوسانات بازار است. این استراتژی شامل خرید هر دو قرارداد اختیار خرید (Call) و اختیار فروش (Put) برای یک ارز دیجیتال با یک قیمت و تاریخ انقضا مشابه است. این استراتژی شاید به عنوان استرادل یا استرادل آپشن نیز شناخته شود. در حالی که یک طرف معامله در یک استرادل لانگ ممکن است منجر به زیان شود، سود حاصل از پوزیشن برنده بیشتر از ضررها باشد و منجر به سود خالص شود.

۳- اسکالپینگ

اسکالپرها بر روی حرکات کوتاه و سریع قیمت سرمایه گذاری می‌کنند. آنها اغلب از ربات‌های اتوماتیک برای افزایش فرکانس تریدینگ استفاده می‌کنند تا از نوسانات کوچک قیمت از طریق فروش مجدد ارزهای دیجیتال سود ببرند. اسکالپینگ (Scalping) در مقایسه با تایم فریم‌های طولانی‌تر، شامل فرکانس بالاتر، حجم معاملات بیشتر و پوزیشن‌های بزرگتر است، زیرا تغییرات قیمت در آن نسبتاً کوچکتر هستند.

اسکالپینگ می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، زیرا شناسایی و استفاده از الگوهای قابل اعتماد در یک تایم فریم کوتاه دشوارتر است. بنابراین، اسکالپرها باید به یک استراتژی خروج بسیار محکم پایبند باشند تا مطمئن شوند که یک ضرر قابل توجه باعث از بین رفتن سودهای کوچک نمی‌شود.

اسکالپینگ به دو صورت انجام می‌شود. اولین رویکرد شامل اجرای معاملات با حجم بالا جهت سرمایه گذاری روی حرکات مختصر و سریع قیمت است. رویکرد دوم فرآیند معاملاتی کندتری را شامل می‌شود که بر حرکات قیمتی کوچک، تعداد معاملات کمتر، اندازه پوزیشن کوچک‌تر و دوره‌های نگهداری (هولد کردن) طولانی‌تر تمرکز می‌کند.

اهمیت داشتن استراتژی برای ترید ارزهای دیجیتال

این باور که وقایع دنیای کریپتو تصادفی هستند و صرفا باید از روی غریزه معامله انجام داد، خیلی درست نیست. با این حال بعضی مواقع معامله‌هایی که به این شیوه انجام می‌شوند، سود زیادی به دنبال دارند. ولی از طرف دیگر، به ندرت شاهد چنین معامله‌هایی خواهیم بود و احتمال تکرار شدن موفقیت در ترید بدون استراتژی اندک است.

تریدرهای حرفه‌ای ارز دیجیتال همواره از استراتژی های دقیق خرید و فروش استفاده می‌کنند. زیرا آن‌ها می‌دانند که نوسان قیمت این نوع دارایی در اکثر مواقع از یک الگوی قابل پیش‌بینی پیروی می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که آموزش دیدن در زمینه استراتژی ترید ارز دیجیتال برای انجام معاملات حرفه‌ای، یک امر ضروری است.

آشنایی با بهترین استراتژی های ترید ارز دیجیتال

داشتن یک استراتژی ترید مناسب می‌تواند ریسک مالی را تا حدی قابل توجهی کاهش دهد. پیروی از چنین راهبردی باعث می‌شود عجولانه معامله نکنید و سرمایه خود را به خاطر یک تصمیم لحظه‌ای از دست ندهید. استراتژی های معاملاتی که در پایین مشاهده می‌کنید، در میان تریدرهای کریپتو از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

آیا اندیکاتورها می‌توانند در ترید روزانه کمک کنند؟

اندیکاتورها ابزارهای قدرتمندی هستند که استفاده از آن‌ها ساده است و اطلاعات ارزشمندی از شرایط بازار ارائه می‌دهند. نکته مهم آن است که نباید فقط به یک اندیکاتور بسنده کرد. چرا که به دلایل مختلف مانند محاسبه بر اساس رفتار گذشته قیمت، ممکن است یک اندیکاتور سیگنال اشتباه هم بدهد.

هر اندیکاتور مزایا و معایب خاص خود را دارد و روی یک جنبه خاص تمرکز کرده است. برای اینکه نقاط ضعف آن پوشش داده شود باید با دیگر اندیکاتورها یا دیگر روش‌ها مانند الگوهای کندل استیک یا پرایس اکشن ترکیب شود. پس به این نکته توجه داشته باشید تا بتوانید از همین ابزارها سودهای خوبی کسب کنید.

فهرست بهترین اندیکاتورهای ترید روزانه

بهترین سایت های پراپ تریدینگ و مناسب‌ترین اندیکاتور برای ترید روزانه کدام است؟  این سؤال جواب قطعی ندارد. چون هر تریدری استراتژی خاص خود را دارد و باید بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه مناسب با استراتژی خود را پیدا کند. یعنی متناسب با استراتژی هر تریدری، بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه متفاوت است. ترید روزانه یعنی در عرض یک روز ارزهای دیجیتال مختلف توسط معامله‌گر خرید و فروش می‌شوند. یعنی تریدر به دنبال کسب سود از نوسان ارز دیجیتال در یک روز است. چون معمولا رمزارزها (برعکس اکثر نمادهای معاملاتی در دنیای فارکس)، پتانسیل بالایی در زمینه نوسان دارند. پس ترید روزانه می‌تواند سودمند باشد. هرچند ریسک آن نیز بیشتر است.

رنج تریدینگ Range Trading

بسیاری از تحلیل‌گرانی که از تحلیل تکنیکال کلاسیک استفاده می‌کنند برای ترید روزانه در تایم فریم‌های پایین ازین استراتژی استفاده می‌کنند. رنج تریدینگ یا ترید در یک محدوده خاص مبتنی بر شناسایی از حمایت و مقاومت‌هاست. از این روش در زمانی که نمودار یک ارز در یک محدوده یا کانال قیمتی حرکت می‌کند، استفاده می‌شود. سقف بالایی این کانال را مقاومت و کف کانال را محدوده حمایتی قیمت تشکیل می‌دهد. تریدرها بنا به شرایط قیمت در کف کانال پوزیشن لانگ و در سقف کانال پوزیشن شورت باز می‌کنند. این روش توسط بسیاری از تریدهای تازه‌کار استفاده می‌شود اما از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال شبیه به یک دریا پر تلاطم است این روش به تنهایی کارساز نیست.

دکمه بازگشت به بالا