اقتصادیبرترین های کسب و کار

استراتژی DMp در فارکس

پلتفرم مدیریت داده (DMP)

پلتفرم مدیریت داده یا Data Management Platform، پلتفرمی است که به‌طور‌کلی در تبلیغات دیجیتال به کمک تبلیغ‌دهندگان و آژانس‌های تبلیغاتی آمده تا تبلیغات دیجیتال خود را هدفمندتر و اثربخش‌تر به مخاطبان هدف خود برسانند. پلتفرم مدیریت داده، یک پلتفرم داده محور است که براساس داده‌های Third Party ،Second Party ،First Party کار می‌کند. این داده‌ها جزو باارزش‌ترین اطلاعات در مشاوره دیجیتال مارکتینگ و برنامه‌ریزی کمپین‌های دیجیتال به حساب می‌آیند.

درواقع، پلتفرم مدیریت داده با تجمیع اطلاعات و دسته‌بندی مخاطبان هدف، این داده‌ها را برای افراد فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال مفیدتر می‌کنند (data enrichment)؛ به‌طوری‌که بازاریاب‌ها بتوانند با استفاده از این داده‌ها، در بهینه‌سازی نتایج کمپین‌های دیجیتال و خرید رسانه‌ بهتر، موفق‌تر عمل کنند.

همان‌طور‌که در سری مقالات آموزش ویندزور و خریدهای برنامه‌ریزی شده گفته شد، هدف از خرید رسانه دیجیتال به روش برنامه‌ریزی شده، صرفه‌جویی در زمان، منابع انسانی و بودجه کمپین‌های دیجیتال است؛ با این روش عرضه‌کنندگان و متقاضیان فضاهای نمایش، خرید و فروش رسانه‌های دیجیتال را به‌صورت بهینه و هدفمندتر انجام می‌دهند. در هدفمندسازی فرایند خریدهای برنامه‌ریزی شده، پلتفرم مدیریت داده نقشی اساسی و مهم را ایفا می‌کند.

پلتفرم مدیریت داده چگونه عمل می‌کند؟

در کلی‌ترین شکل، پلتفرم DMP پلتفرم‌های DSP و SSP را با داده‌های مفید تغذیه می‌کند. درواقع، قبل از شروع فرایند مزایده لحظه‌ای (RTB)، ناشران و تبلیغ‌دهندگان به‌صورت غیرمستقیم از طریق پلتفرم‌های SSP و DSP به پلتفرم DMP متصل می‌شوند تا با تعیین دقیق‌تر ویژگی‌های مخاطبان خود، از جمله جنسیت، سن، علاقه‌مندی‌ها، موقعیت جغرافیایی، جستجوهای قبلی آن‌ها و غیره، از رسیدن تبلیغ مناسب به مخاطب درست در زمان مناسب اطمینان حاصل کنند. بررسی استراتژی و نتایج یک کمپین دیجیتال، در نهایت به بررسی تعامل مخاطب با تبلیغ و داده‌های آن بر می‌گردد.

این داده‌ها جمع‌آوری، آنالیز و مرتب می‌شوند. این امر موجب می‌شود تا اطلاعات به‌دست‌آمده از این کمپین، اجرای کمپین‌های دیجیتال بعدی را بهینه کنند. به این فرایند، غنی‌سازی اطلاعات مخاطبان یا Audience Enrichment می‌گویند. فرایند غنی‌سازی اطلاعات مخاطبان، با جمع‌آوری اطلاعات مخاطبان کمپین‌های قبلی و تعامل آن‌ها با تبلیغ یک برند شروع می‌شود. این اطلاعات که در واقع، داده‌های first party برندها هستند، در پلتفرم DMP با داده‌های قبلی موجود ادغام می‌شوند تا داده‌های بی‌استفاده را حذف و به داده‌های مفید اضافه کنند.

استفاده از پلتفرم مدیریت داده چه مزایایی دارد؟

پلتفرم‌ DMP در هدف‌گذاری (Targeting) و هدف‌گذاری مجدد (Retargeting) مخاطبان هدف، دست‌یابی به مخاطبان جدید، بهینه‌سازی وب‌سایت و اپلیکیشن و افزایش نرخ بازگشت سرمایه و درآمدزایی بیشتر به افراد فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال کمک می‌کند.

این اطلاعات غنی‌شده به تبلیغ‌دهندگان، آژانس‌های تبلیغاتی و برندها کمک می‌کند که در کمپین‌های دیجیتال بعدی، چه تغییراتی را اعمال و روی این مخاطبان سرمایه‌گذاری کنند تا بودجه‌ کمپین‌های دیجیتال به‌صورت بهینه مصرف شود و نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌شان بیشتر شود. در سوی دیگر، ناشران با استفاده از پلتفرم مدیریت داده، اطلاعات بیشتری از مخاطبان و بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های خود به‌دست می‌آورند و این امر به ناشران کمک می‌کند تا با شناخت بیشتر از بازدیدکنندگان و نیازهای متغیرشان، فضاهای نمایش خود را با قیمت بهتری به تبلیغ‌دهندگان بفروشند. همچنین این اطلاعات، به آژانس‌های تبلیغاتی کمک می‌کند تا بتوانند استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بهتری را در مورد خرید رسانه دیجیتال برای کمپین‌های دیجیتال به کار گیرند تا علاوه بر دستیابی به نتایج بهتر، مشتریان خود را راضی نگه‌دارند.

سه استراتژی کارآمد فارکس برای مبتدیان

این که برخی از معامله‌گران گمان می‌کنند که یک استراتژی مبتدی فارکس هرگز نمی‌تواند سودآور باشد تصوری غلط است. این موضوع به خود استراتژی معاملاتی و معامله‌گر بستگی دارد. بسیاری از استراتژی‌های فارکس برای مبتدیان قابل استفاده هستند، اما بیشتر آنها یا پیچیده‌اند و یا به ساعت‌های بی‌پایان تماشای نمودارها نیاز دارند. بازار فارکس می‌تواند برای یک مبتدی هیجان‌انگیز باشد و گاهی معامله‌گران در حین تجربه‌ی این هیجان، به قوانین بنیادین معامله توجه نمی‌کنند. از سادگی استراتژی‌های معاملاتی ذکر شده در این مقاله، شگفت‌زده خواهید شد. البته که این استراتژی‌ها با وجود سادگی به درستی کار می‌کنند.

قوانین بنیادین در استراتژی‌های معاملات فارکس چیست؟

بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس به ترکیب بیش از چند قانون معاملاتی نیاز دارند. سه عنصر برای ایجاد یک استراتژی معاملاتی سودآور فارکس وجود دارد:

  • روانشناسی معاملات
  • مدیریت ریسک و سرمایه
  • قوانین معاملاتی

روانشناسی معاملات

فارکس بسیار حائز اهمیت است. یک معامله‌گر باید سطح معینی از عقلانیت را رعایت کند. شما باید از تعصبات معاملاتی خود رها شوید و هرگونه تصورات پیش‌داورانه در بازار را فراموش کنید. حتی بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس نیز ممکن است شکست بخورند. معامله‌گران فارکس باید همواره سیال باشند و اجازه دهند بازارها آن‌ها را در مسیر درست هدایت کنند.

مدیریت ریسک و سرمایه

چنانچه به درستی اعمال نشود، اولین دلیل شکست بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس خواهد بود. معامله‌گران بر قوانین معاملاتی خرید پایین و فروش بالا تمرکز می‌کنند. بعضی از آن‌ها توجه زیادی به مدیریت ریسک‌های خود در معاملات روزانه ندارند. حتی اگر قوانین معاملاتی را کاملا رعایت کنید، مواقعی در معاملات فارکس پول از دست خواهید داد، لذا معامله‌گران با مهارت ریسک و سرمایه‌ی خود را در هر لحظه مدیریت می‌کنند.

قوانین معاملات

قوانین معاملات مهم هستند، زیرا این قوانین اقداماتی که باید انجام دهید را مشخص می‌کنند. زمانی که معامله‌گران با مجموعه‌ای از معاملات متضرر مواجه می‌شوند، استراتژی‌های معاملاتی روزانه خود را تغییر می‌دهند. این کار ممکن است حتی بهترین استراتژی‌های معاملات فارکس را به بدترین تبدیل کند. بهینه‌سازی استراتژی‌های معاملاتی فارکس شما تا اندازه‌ای محدود قابل قبول است. هنگامی که از قوانین بنیادین معاملات در بازار فارکس منحرف می‌شوید، ممکن است با استراتژی زیان‌آور مواجه شوید. در ادامه به بررسی سه استراتژی ساده و موثر معاملات فارکس می‌پردازیم.

استراتژی معاملات ترند با میانگین متحرک

میانگین‌های متحرک ساده‌ترین اندیکاتورهای تکنیکال هستند. اما جالب است که بسیاری از معامله‌گران با این اندیکاتورها دست و پنجه نرم می‌کنند. استراتژی‌های معاملاتی فارکس می‌توانند ساده و در عین حال موثر باشند. بنابراین اگر از یک اندیکاتور ساده فارکس در استراتژی معاملاتی خود استفاده می‌کنید، به این معنی نیست که تاثیر کمتری دارد. استراتژی معاملات ترند با میانگین متحرک یک استراتژی فارکس است که شما را به اصول اولیه بازمی‌گرداند.

تنظیم استراتژی میانگین متحرک و نمودارها:

بازه‌ی زمانی           1 ساعت

اندیکاتور                میانگین متحرک ساده SMA  (24، 48 دوره)

فرصت‌های معاملاتی              سیگنال‌های متعدد

بهترین عملکرد       در طول یک ترند قوی

قوانین معاملاتی برای خرید:

  • میانگین متحرک کوتاه مدت (24 دوره) باید بالاتر از میانگین متحرک بلند مدت (48 دوره) باشد.
  • صبر کنید تا قیمت بالا برود و سپس عقب‌نشینی کند.
  • قیمت پایین به دست آمده نباید کمتر از قیمت پایین قبلی باشد.
  • یک سفارش مشروط خرید، نزدیک به بالاترین قیمت با استاپ‌لاس در پایین‌ترین قیمت قبلی تنظیم کنید.
  • برای کسب سود، از تنظیم ریسک سود اندازه‌گیری شده استفاده کنید.

قوانین معاملاتی برای فروش:

  • میانگین متحرک کوتاه‌ مدت (24 دوره) باید کمتر از میانگین متحرک بلند مدت (48 دوره) باشد.
  • صبر کنید تا قیمت پایین بیاید و سپس عقب‌نشینی کند.
  • بالاترین قیمت حاصله نباید از اوج قبلی بالاتر باشد.
  • یک سفارش مشروط فروش، نزدیک به پایین‌ترین‌ قیمت تنظیم کنید.

استراتژی معاملاتی ترندلاین برای مبتدیا‌ن

ترندلاین خطی است که دو اوج یا فرود متوالی قیمت را به هم متصل می‌کند. در ترند صعودی، شیب ترندلاین رو به بالا و در ترند نزولی شیب آن رو به پایین است. وقتی قیمت از این ترندلاین عبور می‌کند، آنچه به دست می‌آورید حرکت قیمت در جهت مخالف است. بنابراین، شکست ترندلاین صعودی به معنای سیگنال فروش و شکست ترندلاین نزولی به معنای سیگنال خرید است.

تنظیم استراتژی ترندلاین و نمودارها

بازه‌ی زمانی           1 ساعت

اندیکاتور —–

ابزار ترسیم             ابزار خط افقی، ابزار ترندلاین

فرصت‌های معاملاتی              یک بار در روز

بهترین عملکرد       زمان ادغام بازارها

 قوانین معاملاتی برای خرید:

  • بالاترین و پایین‌ترین قیمت را از روز قبل ترسیم کنید.
  • دو اوج متوالی قیمت را شناسایی و ترندلاین نزولی را رسم کنید.
  • ترندلاین باید مابین بالاترین و پایین‌ترین قیمت روز شکل بگیرد.
  • منتظر شوید تا حرکات قیمت از این ترندلاین عبور کند و یک پوزیشن خرید باز کنید.

قوانین معاملاتی برای فروش:

  • بالاترین و پایین‌ترین قیمت را از روز قبل ترسیم کنید.
  • دو فرود متوالی قیمت را شناسایی و ترندلاین صعودی را ترسیم کنید.
  • ترندلاین باید مابین بالاترین و پایین‌ترین قیمت روز شکل بگیرد.
  • منتظر شوید تا حرکات قیمت از این ترندلاین عبور کند و یک پوزیشن فروش باز کنید.

آنچه باید هنگام معاملات روزانه با ترندلاین بدانید

  • استراتژی معاملاتی روزانه ترندلاین می‌تواند برای یک مبتدی فارکس پیچیده باشد. اما همه باید از جایی شروع کنند.
  • توصیه می‌کنیم زمان خود را صرف تمرین نحوه‌ی ترسیم ترندلاین در نمودارهای فارکس خود کنید.
  • با تمرین کافی، متوجه خواهید شد که معاملات ترندلاین چقدر می‌تواند آسان باشد. این یکی از استراتژی‌های ساده معاملات فارکس است که سبک معاملاتی متفاوتی را ارائه می‌دهد.
  • یکی از ریسک‌های معاملات روزانه با خطوط ترند، معاملات بیش از حد است. فرصت‌های معاملاتی بسیاری پیدا خواهید کرد.
  • تا زمانی که تمام معاملات فارکس فعلی شما بسته نشده‌اند، معامله‌ی جدیدی را باز نکنید.

استراتژی ساده‌ی Intraday Breakout

این استراتژی از سبک‌های معاملاتی استفاده می‌کند که ممکن است برای همه معامله‌گران مناسب نباشد. شما باید درک خوبی از الگوهای کندل‌استیک داشته باشید. در این روش از هیچ اندیکاتوری استفاده نمی‌کنیم. این یکی از آن استراتژی‌های معاملاتی است که به درستی کار می‌کند، چرا که شما فقط روی قیمت تمرکز می‌کنید. می‌توانید از این استراتژی برای معاملات مبتنی بر اخبار مانند تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره استفاده کنید. این رویدادها بی‌ثبات هستند، اما می‌توانید از آنها برای معامله‌ی جفت ارزهای مختلف استفاده کنید.

تنظیم و نمودارهای استراتژی Intraday Breakout

بازه‌ی زمانی           1 ساعت

اندیکاتور                 —–

ابزار طراحی           ابزار خط افقی

فرصت های تجاری                بسیار مکرر

بهترین عملکرد       زمانی که بازار بلافاصله پس از یک حرکت قوی ادغام شود

 قوانین معاملاتی برای خرید:

  • سه کندل‌استیک نزولی متوالی را شناسایی کنید. آنها باید قیمت اوج کمتر، قیمت پایین کمتر و همینطور قیمت بازگشایی و بسته شدن کمتر را داشته باشند
  • یک سفارش مشروط خرید در نزدیکی بالاترین قیمت کندل‌استیک اول تنظیم کنید
  • وقتی قیمت از این سطح خارج شد، استاپ‌لاس خود را روی پیوت پایین تنظیم کنید

    با استفاده از ریسک پیوت پایین، سود را با تنظیم ریسک/سود 1:1 و 1:2 رزرو نمایید.

قوانین معاملاتی برای فروش:

  • سه کندل‌استیک صعودی متوالی را شناسایی کنید. هر کندل‌استیک باید دارای اوج‌های بالاتر، پایین‌ترین سطح، قیمت بازگشایی و بسته شدن بالاتر باشد
  • یک سفارش مشروط فروش نزدیک به پایین‌ترین کندل‌استیک اول تنظیم کنید
  • وقتی قیمت از این سطح خارج شد، استاپ‌لاس خود را روی پیوت بالا تنظیم کنید
  • با استفاده از ریسک ناشی از پیوت بالا، سود را با تنظیم ریسک/سود 1:1 و 1:2 رزرو نمایید.

مرجع:

https://itsca-brokers.com/forex/windsor-broker-registration-tutorial/

سعید محمدی

سعید محمدی یکی از مشاوران مالی و مدیران وبسایت ایتسکا است که همزمان به عوان مشاور با سازمان های غیر انتفاعی نیز فعالیت میکند. در حال حاضر، مدیریت وبسایت ایتسکا، حقیقت سنجی محتوا در وبسایت های مالی و همچنین آموزش های خصوصی در خصوص بازار های مالی، از فعالیت های اصلی سعید است.
دکمه بازگشت به بالا