اقتصادی

۳ طرح کلان حوزه کشاورزی سرانه درآمد کردستان را تغییر می‌دهد

3 کارشناسی ارشد کشاورزی قصد دارد درآمد سرانه کردها را تغییر دهد

شبکه / کردستان رئیس کمیته کشاورزی شورای اسلامی گفت: با اجرای سه پروژه ذکر شده در زمینه کشاورزی ، درآمد سرانه هر کرد برابر با متوسط ​​درآمد کشور خواهد بود.

سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز (چهارشنبه ، 11 مارس) در آخرین جلسه پیگیری رئیس شورای اسلامی اظهار داشت که سفر اخیر وی به کردها دیدگاه دیگری نسبت به پتانسیل منطقه دارد.
وی افزود كه راه توسعه و توسعه كردستان از طریق كشاورزی و دامداری می گذرد و خوشبختانه نقشه راهی مناسب برای بخش كشاورزی كردستان تدوین شده است.
رئیس کمیته کشاورزی شورای اسلامی با بیان اینکه یک نقشه راه مناسب در بخش کشاورزی استان کردستان تهیه شده است ، اعلام کرد که سه طرح کلان اولویت دار در استان کردستان در بخش کشاورزی تهیه شده است. جای خوشحالی است.
وی با تأکید بر اینکه طرح ایجاد شبکه آبیاری در 100000 هکتار از اراضی پایین دست سد در ایالت کردستان 24000 شغل ایجاد می کند ، افزود: برنامه مهم دیگر در ایالت کردستان افزایش تولید 13000 تن گوشت قرمز است. این تولید گوشت قرمز کشور را پوشش می دهد و بیش از 7000 شغل ایجاد می کند.
ساداتی نژاد گفت: طرح توسعه باغ 50،000 هکتاری ایالت به 66 میلیارد تن اعتبار سالانه نیاز دارد.
وی برای اجرای سرانه درآمد هر کرد با متوسط ​​درآمد کشور به اجرای سه پروژه ذکر شده ادامه داد.
رئیس کمیته کشاورزی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای سه پروژه بزرگ کشاورزی به اعتباری بالغ بر 1.48 تریلیون تومان نیاز دارد.
وی گفت: گشت های گلخانه ای در کردستان ضعیف است و فقط 35 هکتار گلخانه در این منطقه ساخته شده است.
ساداتی نژاد گفت: یکی از صنایع مرکزی استان کردستان پرورش مرغ است و این استان رتبه هشتم تولید مرغ کشور را دارد.
وی افزود: فعالان و مرغداران صنعت مرغداری در استان كردستان برای پرورش جوجه های جد خود درخواست مجوز كردند.
رئیس کمیته کشاورزی شورای اسلامی گفت: بخش شیلات استان می تواند گردشگری را در استان توسعه دهد و اکنون می توان 10 هزار تن غذای دریایی در استان تولید کرد و به 18 هزار تن رسید.
ساداتی نژاد با تأکید بر اینکه یکی از توانایی های این استان کشت آب باران است ، گفت: بیش از 70 درصد محصولات دنیا از زمین های آب باران تأمین می شود و متأسفانه با وجود مشکلات آب ، عکس این موضوع صادق است. این کشور.
وی به تعهد خرید تضمینی سیب زمینی در قروه ادامه داد و امیدواریم مشکل سیب زمینی ذخیره شده در قروه حل شود.
رئیس کمیته کشاورزی شورای اسلامی خاطرنشان کرد که کنگره توجه ویژه ای به حوزه کشاورزی دارد و امکانات ویژه ای در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: کردستان 8 درصد آب کشور را تولید می کند و برای برخورداری از این نعمت ، انتظارات از طبقه بالای منابع آب بیشتر است.
ساداتی نژاد گفت: برای جبران کمبود مخزن در این دشت ، باید آب را به سه دشت ممنوع چهاردولی ، قروه و دهگلان منتقل کرد.
وی در پایان یادآور شد: سیستم جابجایی سد رایگان دارای 4300 هکتار زمین آبیاری است که می تواند باعث ایجاد 4300 شغل و ایجاد مقصد گردشگری دیگر در کردها شود و این پروژه به 150 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا