اقتصادی

مقالات بخش کشاورزی باید منجر به تغییر در این بخش شوند

شبکه/ آذربایجان شرقی معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه مقالات حوزه کشاورزی باید منجر به تحول در این بخش شود، گفت: باید نظام پژوهشی کشور را به دور از مقالات محوری تغییر و بازسازی کنیم. بخش کشاورزی.”

علیرضا مهاجر روز پنجشنبه 13 آبان در همایش جهش تولید صحرایی و پیشرفت کشاورزی پیمانی سال زراعی 1401-1401 در آذربایجان شرقی که در آذربایجان شرقی برگزار شد، حضور یافت. وی گفت: وی رئیس و استاندار پروژه گندم کشور، غلات و محصولات اساسی اداره جهاد کشاورزی است. از آنجایی که مناطق مختلف و شرایط متفاوت است، معمولاً ویژگی هایی وجود دارد که نمی توان برای هر کدام تعیین کرد.»

به گزارش شبکه، وی با تاکید بر اینکه هر نوع زمین مستلزم مجموعه ای از تصمیمات است و برای هر کدام باید نسخه متفاوتی ایجاد شود، بر لزوم استخدام پژوهشگران در این حوزه تاکید کرد.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات در این زمینه باید به صورت آزمایشی در مناطق مختلف استان اجرا شود و وزارت آموزش و پرورش نیز از این اقدام حمایت می کند.

وی گفت: به نظر من برخی از اراضی بارانی که دارای خاک های پتاس هستند نیازی به کود پتاس ندارند، به طور معمول کشاورزان دارای خاک پتاس از کودهای پتاس استفاده نمی کنند و تنها از کودهایی استفاده می کنند که بتواند در برابر استرس های مختلف مقاومت کند. گیاه پتاسیم است. برای تعیین نحوه استفاده از این نوع کود در مناطقی که پتاسیم وجود دارد باید یک پروژه آزمایشی اجرا شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به استفاده از کودهای پتاس در مزارع، گفت: اهمیت این موضوع در دهه گذشته افزایش یافته است زیرا اکنون با تغییرات اقلیمی، خشکسالی، آب و مسائل زیست محیطی مواجه هستیم. به دلیل تنش سرما و در واقع خاک.” سرزمین ما مواد فراوان و عناصر مهم را از دست داده است و چیزی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: در باغبانی، کودهای پتاس یکی از عوامل مقاومت گیاه در شرایط مختلف محیطی و افزایش نگهداری محصول می باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا