برترین های کسب و کارعمومی

مضرات استابلایزر خوراکی چیست؟

تثبیت کننده های غذایی گروهی از افزودنی های غذایی هستند که به حفظ ساختار غذا برای مدت طولانی کمک می کنند. غذاساز یک عنصر مهم در فرمولاسیون غذاهای طبقه بندی شده به عنوان افزودنی های غذایی است.

وقتی این ترکیبات به غذا اضافه می شود، بافت را صاف می کند و بافت خاصی به غذا می دهد. از تثبیت کننده های مواد غذایی در مقادیر نسبتاً کم برای تقویت اثر امولسیفایرها استفاده می شود. آنها یکنواختی به محصول می دهند و ترکیبات معطر را پراکنده نگه می دارند. تثبیت کننده ها برای حفظ اجزای متضاد و متنوع موجود در انواع غذاها ضروری هستند.

کاربردهای رایج این افزودنی ها شامل جلوگیری از جدا شدن امولسیون روغن و آب در محصولاتی مانند سس سالاد، جلوگیری از تشکیل کریستال های یخ در غذاهای منجمد مانند بستنی و جلوگیری از تشکیل میوه در محصولاتی مانند مربا و ماست است. ژله.

قیمت خرید و فروش استابلایزر مواد غذایی بسته به نوع آن متفاوت است و بازار بسیار پررونقی در سراسر دنیا دارد. ارزش تجاری تثبیت کننده های مواد غذایی در سال 2016 به 7.58 میلیارد دلار رسید که پیش بینی می شود با نرخ رشد 4.1 درصد طی سال های 2017 تا 2023 به 10.1 میلیارد دلار برسد.

کاربردهای تثبیت کننده های غذایی

تثبیت کننده های غذایی در بسیاری از محصولات مختلف استفاده می شود. رایج ترین غذاهایی که در آنها از تثبیت کننده های غذایی استفاده می شود موارد زیر است:

جنایت است

مارگارین

محصولات لبنی

سس سالاد

Tonu Mayon Aise

تثبیت کننده مواد غذایی چیست؟

بسیاری از غذاهای محبوبی که امروزه می شناسیم ترکیبی از مواد طبیعی و انواع استابلایزر هستند که ممکن است طبیعی نباشند مگر اینکه از یک رژیم غذایی چهار ماده مغذی پایدار استفاده شود. مثلا آب و روغن اگر با هم مخلوط شوند در اولین فرصت از هم جدا می شوند. با این حال، آن را با غذاهای فرآوری شده مانند مارگارین، سس مایونز، سس سالاد، بستنی و سایر محصولات لبنی مخلوط می کنند.

امولسیفایرها و تثبیت کننده ها هر دو به عنوان مواد افزودنی طبقه بندی می شوند. هدف اصلی این افزودنی حفظ یکنواختی بافت و جلوگیری از جدا شدن مواد اولیه در محصول غذایی است. در حالی که امولسیفایرها به ترکیب موادی که به راحتی با هم مخلوط نمی شوند، مانند روغن و آب، کمک می کنند، تثبیت کننده ها به تثبیت قوام مورد نظر کمک می کنند و از جدا شدن مجدد مواد پس از اختلاط جلوگیری می کنند.

ترکیب مناسب مواد افزودنی با کمک یک امولسیفایر یا تثبیت کننده دائمی، مخلوط های پایدارتری را تشکیل می دهد و عملکرد بالاتری را در مقایسه با یک افزودنی منفرد به دست می آورد. انتخاب ترکیب مناسب امولسیفایرها و تثبیت کننده ها برای اطمینان از سطح صاف، بافت خامه ای و حفظ آب کامل محصولات نهایی بسیار مهم است.

تثبیت کننده کیفیت مواد غذایی

آلژینیک اسید یک تثبیت کننده غذایی است که از کلپ بدست می آید و در بستنی ها و شربت هایی که روی دسرهایمان می گذاریم استفاده می شود.

آگار آگار به عنوان تثبیت کننده مواد غذایی در غذاهایی مانند گوشت، کنسرو و پودینگ نیز استفاده می شود. کاراگینان شبیه آگار آگار است که از جلبک های قرمز استخراج می شود. ژلاتین یکی دیگر از تثبیت کننده های غذایی است و پکتین یا کلرید کلسیم نیز به عنوان تثبیت کننده مواد غذایی در محصولات لبنی استفاده می شود.

تاثیر غنی سازی مواد غذایی در غذا

یکی از وظایف افزودنی های غذایی حفظ قوام محصول و همچنین بهبود حس دهان است. به عنوان مثال، امولسیفایرها به غذاها بافتی یکنواخت می دهند و از جدا شدن آنها جلوگیری می کنند، در حالی که تثبیت کننده ها و قوام دهنده ها بافت یکنواختی ایجاد می کنند که انتظارات مصرف کننده را برآورده می کند.

کنترل‌ها معمولاً برای بهبود ضخامت، حس دهان، پایداری بافت محصول، ظرفیت اتصال به آب، صافی و ویسکوزیته استفاده می‌شوند.

مواد نگهدارنده ای که برای افزایش ماندگاری مواد غذایی از طریق جلوگیری از حمله میکروبی استفاده می شوند، نگهدارنده درجه غذایی نامیده می شوند.

تثبیت کننده های پیشگامان شیمی می توانند رنگ غذاها را تثبیت، حفظ یا تشدید کنند و توانایی اتصال غذاها را افزایش دهند تا اتصال قطعات غذا به غذاهای بازسازی شده را امکان پذیر کند.

به عنوان مثال، صمغ زانتان اغلب در طعم های مرکبات و میوه ها برای ایجاد بافت دلخواه و به عنوان تثبیت کننده طعم و عطر استفاده می شود. از آنجایی که در PH پایین به سرعت و به طور کامل حل می شوند، صمغ زانتان به تعلیق مواد نامحلول کمک می کند و یک تثبیت کننده است.

دکمه بازگشت به بالا