اقتصادی

نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بزرگراه گادیر ، این پروژه ملی را بخش قابل توجهی از بزرگراه ملی جاده ابریشم خواند و گفت: افتتاح این محور بزرگراهی مشکلات بزرگ ترافیکی تهران را برطرف می کند و پایتخت نفس می کشد. . نفس راحتی.

به گزارش شبکه ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح یک پروژه دولتی با حضور رئیس جمهور گفت: “امروز یک هدیه بزرگ به دولت ایران داده شده است. این یک سرمایه گذاری است توسط دولت از فکر تا طراحی و ساخت.

وی افزود که یک پروژه ساختمانی برنامه ریزی شده و دولت بعدی این پروژه را تحویل خواهد گرفت. بزرگراه غدیر که از مارس 2016 با سرمایه گذاری حدود 700 میلیارد تومان آغاز شد ، توسط یک دولت واحد انجام شد.

اسلامی ادامه داد: آزاده غدیر که مدیریت خود را از مارس 2016 با سرمایه گذاری حدود 700 میلیارد تومان آغاز کرد ، 20 درصد عملکرد سالانه را به دست آورد. این یک رکورد عملکرد پروژه زیرساخت و یک رکورد در تاریخ وزارت راه است. و توسعه شهری.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از همه طراحان ، مهندسان ، سازندگان ، کارگران ، تکنسین ها و اپراتورهایی که در این پروژه فوق العاده شرکت کردند ، گفت: “این پروژه آماده کار است زیرا 3000 نفر هر روز در دو شیفت در طول 5 سال روی این پروژه کار می کنند.”

وی افزود: این بزرگراه به عنوان کنارگذر جنوبی البرز و تهران در نظر گرفته شده است ، قسمت مهمی از جاده ابریشم است که از شرق و غرب کشور عبور می کند و دارای پنج نقطه تبادل بین راهروهای شمالی و جنوبی است. این بنا بر اساس طراحی و پارک لجستیک ، و از جنوب شرقی ، جنوب غربی و جنوب تهران به آن طرف بزرگراه که تهران در آن نفس می کشد ، ترافیک سنگین وجود خواهد داشت.

وی صلاحیت ها و راهنمایی های پیمانکار را در زمینه سیاست های سرمایه گذاری و مشارکت های مربوط به ایجاد زیرساخت توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال کرد و اظهار داشت: به همین منظور قرارگاه سازندگی خاتامالانبیا ، اداره راه و شهرسازی قراردادهای مختلفی را امضا کرده اند و ما این الگو را داریم دنبال کرد به عنوان مثال ، در بزرگراه غدیر ، ستاد 70 درصد و اداره راه و شهرسازی 30 درصد سرمایه گذاری کردند.

در بخشی دیگر از این مراسم ، اسلامی از راه اندازی بزرگراه ابراهیم خلیل (ع) همزمان با بهره برداری از بزرگراه غدیر با حکم ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این بارهای سنگینی را که در شرق تهران و شریف آباد در شمال و جنوب افسریه وجود دارد توزیع می کند. این پروژه زنجیره بزرگراه ها را در کلان شهرهای تهران و البرز تکمیل می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال 1392 حدود 2000 کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور داشتیم اما این رقم در پایان دولت به 3100 تا 3 هزار و 300 کیلومتر می رسد. این بدان معناست که بزرگراه های کشور 50 درصد رشد خواهند کرد. در ابتدای دولت ، 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور وجود داشت ، اما در پایان دولت به 20 هزار کیلومتر بزرگراه می رسید. این بدان معنی است که این بخش بیش از 50٪ افزایش یافته است. روزانه 4 کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور وجود دارد. در مقایسه با ابتدای انقلاب ، توسعه 60 درصد بزرگراه ها در سراسر کشور باعث بهبود کارایی ، ایمنی ، بهره وری و رفاه مردم شده و بسیاری از نقاط حادثه خیز را از بین برده است.

وی با اشاره به مدلی برای تأمین اعتبار پروژه های عمرانی که از توان بازار سرمایه استفاده می کند ، گفت: با تصویب وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و حمایت و تأکید رئیس جمهور ، حدود 19 مورد جدید تأمین اعتبار می شود. پروژه های بخش بزرگراه و راه آهن. این پروژه بزرگ و تاریخی از طریق بازارهای سرمایه ، تغییرات عمده ای در زیرساخت های حمل و نقل کشور ایجاد می کند و برای پیش بینی های لازم ، این پروژه ها طی دهه آینده انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا