برترین های کسب و کارعمومی

نحوه سند زدن سیم کارت ایرانسل

آیا می‌دانید هرگونه سوء استفاده انجام شده از سوی مصرف کننده قبلی، بر عهده مصرف کننده فعلی سیم کارت است؟ در نتیجه عدم انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل ممکن است عواقب بسیار بدی را برای افراد در پی داشته باشد. اگر سیمکارتی دارید که به نامتان نیست همین حالا با کمک این متن انتقال مالیت دهید تا با مشکل روبه رو نشوید. ما در این متن نحوه سند زدن سیم‌ کارت ایرانسل را آموزش داده‌ایم. همچنین بنام زدن سیم کارت ایرانسل و تغییر نام سیم کارت ایرانسل را بررسی کردیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

How to document Irancell SIM card

به نام زدن سیم کارت ایرانسل

بعضی از امور مربوط به سیم کارت‌های ایرانسل مثل دریافت ریز مکالمات و … زمانی قابل انجام هستند که سیم کارت به نام خود فرد باشد. این مورد بخش کوچکی از دلایل زدن سیم کارت به نام خود است. بسیاری از امور دیگر مانند ثبت نام بورس، ایران خودرو، سایپا ،بانک و… تنها در صورتی امکان پذیر است که سیمکارت به نام خودتان باشد. بنابراین  انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل را جدی بگیرید.

در ادامه نحوه به نام زدن سیمکارت ایرانسل را آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید واردشوید و یا را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

راهنمای انتقال مالکیت سیمکارت ایرانسل

برای تغییر مالکیت سیمکارت ایرانسل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به یکی از دفاتر فروش و خدمات ایرانسل و یا نمایندگان فروش ایرانسل مراجعه نمایید.
  2. سپس درخواست خود را مبنی بر تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل به اپراتور ارائه دهید.
  3. مدارک مورد نیاز را تحویل دهید.
  4. هزینه مربوط به تغییر مالکیت سیم کارت های ایرانسل را پرداخت نمایید.
  5. پس از انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت، رمز انتقال سیم کارت لرایتان ارسال خواهد شد. رمز را به اپراتور دفاتر خدمات ایرانسل ارائه دهید.
  6. در نهایت سیم کارت به نام فرد خریدار زده خواهد شد و پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای افراد ارسال می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل

  •  ارائه پوکه سیم کارت ایرانسل و یا سند سیم کارت های ایرانسل مالک فعلی
  •  ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی) مالک فعلی
  •  به همراه داشتن خود سیم کارت در یک گوشی همراه روشن مالک فعلی
  •  ارائه مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی) خریدار
  •  ارائه آدرس کامل پستی خریدار
  •  ارائه کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت خریدار

بیشتر بخوانید:

چند نکته درباره سند زدن سیم کارت ایرانسل

اگر مالک فعلی سیم کارت برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل، نمی‌توانست حضور داشته باشد؛ به جای حضور مالک، وکالت نامه و یا وکیل قانونی وی می‌تواند حضور پیدا کند.

اگر شخص حقوقی هستید و قصد تغییر مالکیت سیم کارت خود را دارید، باید برای ارائه مدارک شناسایی معتبر یکی از مدارک: سند ثبت شرکت، مجوز تجاری شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت، آگهی روزنامه رسمی با مضمون ثبت شرکت را ارائه دهید.

اتباع خارجی به جای کارت ملی، گذرنامه را باید ارائه دهند.

اگر سیم کارت ایرانسل به نام فردی باشد که در حال حاضر فوت شده است، خریدار سیم کارت باید یک وکالت نامه قانونی از وراث فرد متوفی تهیه کند و سپس اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت خود نماید.

بیشتر بخوانید

در نهایت

نحوه به نام زدن سیم کارت ایرانسل (انتقال سیم کارت ایرانسل) و اگر در مورد نحوه به نام زدن سیم کارت ایرانسل سوالی دارید

اگر در مورد نحوه به نام زدن سیم کارت ایرانسل سوالی دارید

در جامعه های امروزی، خریداری سیم کارت های رند ایرانسل که به نام خود افراد نمی باشد، بسیار رواج پیدا کرده است؛ اما شاید کمتر کسی به فکر به نام زدن سیم کارت ایرانسل بیفتد. در صورتی که عدم انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل می تواند عواقب بسیار بدی را برای افراد در پی داشته باشد؛ چرا که هرگونه سوء استفاده انجام شده از سوی مصرف کننده قبلی، بر عهده مصرف کننده فعلی سیم کارت می باشد. همچنین بسیاری سازمان ها و ارگان های خصوصی و دولتی نظیر بانک ها ارائه خدمات خود به مشتریانشان را منوط به مالکیت شماره همراه افراد کرده اند.
از طرفی نیز بسیاری از امور مربوط به سیم کارت های ایرانسل مانند دریافت ریز مکالمات و … تنها زمانی قابل انجام هستند که سیم کارت به نام خود فرد باشد. به همین خاطر تمامی افرادی که دارای سیم کارت های ایرانسل هستند که به نام خود آن ها نیست، می بایست در کمترین زمان ممکن مراحل به نام زدن سیم کارت ایرانسل خود را انجام دهند.
در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع و نحوه تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل صحبت کنیم.

شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد که یک سیم کارتی را برای خود خریداری کرده اید؛ اما تا به الان آن سیم کارت را به نام خود نکرده باشید. در این میان شاید بعضی از افراد از اهمیت به نام زدن سیم کارت ایرانسل با خبر نباشند و به همین خاطر تا به حال اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل نکرده اند.
یکی از مهم ترین اهدافی که شما می بایست برای آن، سیم کارت هایی که در حال استفاده از آن ها هستید، اما به نام شما نیست را به نام خود بزنید این است که شما بتوانید از امکانات آن سیم کارت استفاده کنید. به طور مثال بعضی از امکانات سیم کارت های ایرانسل مانند قطع یا وصل کردن سیم کارت، گرفتن ریز مکالمات، اعلام مفقودی و … تنها زمانی انجام می شود که سیم کارت به خود متقاضی باشد. بنابراین، لازم است که همه افراد برای استفاده از خدمات مختلف سیم کارت های ایرانسل، با مراجعه به مراکز مربوطه، مراحل تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل و به نام زدن سیم کارت ایرانسل خود را انجام دهند.

 

رمز انتقال سیم کارت ایرانسل چیست؟

زمانی که شما برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل به یکی از دفاتر خدماتی مراجعه می کنید و در آن جا درخواست تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل را می دهید، اپراتور مراحل انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل را انجام می دهد. در این زمان یک پیامکی برای سیم کارت فعلی شما که هنوز به نام شما نیست، ارسال می شود که در آن رمز انتقال سیم کارت ایرانسل ذکر شده است. این رمز باید برای اپراتوری که در حال انجام مراحل به نام زدن سیم کارت ایرانسل است خوانده شود تا مراحل بعدی انتقال مالکیت انجام شود.
در واقع، رمز انتقال سیم کارت ایرانسل به این منظور می باشد که اپراتور برای تغییر مالکیت سیم کارت مطمئن شود که سیم کارت در دسترس شما می باشد و سیم کارت فعال است.

” برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل حضور خریدار و مالک فعلی و یا وکالت نامه قانونی از مالک الزامی می باشد. “

نحوه به نام زدن سیم کارت ایرانسل

نحوه به نام زدن سیم کارت ایرانسل به گونه ای است که افراد می بایست حتما مراجعه حضوری به مراکز مربوطه داشته باشند و مراحل تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل را انجام دهند. قبل از اینکه در رابطه با مراحل انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل صحبت کنیم، باید این نکته را عرض کنیم که برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل حضور خریداری و صاحب فعلی سیم کارت الزامی می باشد. بنابراین، مراحل به نام زدن سیم کارت ایرانسل به مراحل زیر تقسیم بندی می شود:

  1. ۱ابتدا می بایست یکی از دفاتر فروش و خدمات ایرانسل و یا نمایندگان فروش ایرانسل مراجعه کنید.
  2. ۲پس از مراجعه به یکی از دفاتر فروش و خدمات ایرانسل و یا نمایندگان فروش ایرانسل می بایست درخواست خود را مبنی بر تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل به اپراتور آن جا ارائه دهید و هزینه مربوط به تغییر مالکیت سیم کارت های ایرانسل را پرداخت کنید.
  3. ۳برای انجام مراحل انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل ، اپراتور دفاتر خدماتی از شما یک سری مدارکی مانند کارت شناسایی، پوکه سیم کارت و … را درخواست می کند. بنابراین، لازم است که خریدار و مالک فعلی سیم کارت حتما مدارک مورد نیاز را برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل به همراه داشته باشند.
  4. ۴پس از انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت ، از طرف ایرانسل یک پیامک به سیم کارت ارسال می شود که حاوی رمز انتقال سیم کارت می باشد. شما می بایست این رمز را به اپراتور دفاتر خدمات ایرانسل ارائه دهید.
  5. ۵پس از انجام تمامی مراحل و تکمیل فرم مورد نیاز برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل ، سیم کارت به نام فرد خریدار زده خواهد شد و پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای افراد ارسال خواهد شد.

برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل به چه مدارکی نیاز است؟

همانطور که در مقاله ذکر کردیم، برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل حضور خریدار و حضور مالک فعلی سیم کارت الزامی می باشد. به غیر از این مورد، برای انجام مراحل به نام زدن سیم کارت ایرانسل هم خریدار و هم مالک فعلی سیم کارت باید یک سری مدارک را به همراه خود داشته باشند تا بتوان مراحل انتقال مالکیت سیم کارت های ایرانسل را به درستی انجام داد.
مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل برای خریدار و مالک فعلی سیم کارت ایرانسل، به شرح زیر می باشد.

مدارک مورد نیاز مالک فعلی سیم کارت برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل

  •  ارائه پوکه سیم کارت ایرانسل و یا سند سیم کارت های ایرانسل
  •  ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی)
  •  به همراه داشتن خود سیم کارت در یک گوشی همراه روشن

مدارک مورد نیاز خریدار سیم کارت برای به نام زدن سیم کارت ایرانسل

  •  ارائه مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی)
  •  ارائه آدرس کامل پستی
  •  ارائه کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت

سند سیم کارت ایرانسل

یکی از مدارکی که در هنگام انجام مراحل به نام زدن سیم کارت ایرانسل مورد نیاز است، سند سیم کارت ایرانسل می باشد. در واقع، در هنگام خرید یک سیم کارت، به افراد یک برگه ای به عنوان سند سیم کارت تحویل داده می شود که لازم است افراد (مالک فعلی سیم کارت) برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل این سند را به همراه داشته باشند.
لازم به ذکر است که بعد از به نام زدن سیم کارت ایرانسل و انجام مراحل مربوطه، دیگر سندی به فرد خریدار تحویل داده نخواهد شد و تنها فرد خریدار پیامکی را مبنی بر تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل دریافت می کند.

نکات مربوط به سند زدن سیم کارت ایرانسل

  •  در صورتی که حضور مالک فعلی سیم کارت برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل ، میسر نبود؛ می توان یک وکالت نامه از مالک فعلی دریافت کرد و یا به جای حضور مالک، وکیل قانونی وی برای تغییر مالکیت سیم کارت حضور پیدا کند.
  •  در صورتی که شخص حقوقی قصد تغییر مالکیت سیم کارت خود را دارند، می بایست برای ارائه مدارک شناسایی معتبر یکی از مدارک زیر را ارائه نمایند:
    سند ثبت شرکت
    مجوز تجاری شرکت
    اظهارنامه مالیاتی شرکت
    آگهی روزنامه رسمی با مضمون ثبت شرکت
  •  اتباع خارجی برای به نام زدن سیم کارت های ایرانسل می بایست به جای ارائه کردن کارت ملی، گذرنامه خود را ارائه نمایند. تمامی مدارکی به غیر از مدارک شناسایی، بین اتباع خارجی و ایرانیان مشترک می باشد.
  •  در صورتی که سیم کارت ایرانسل به نام فردی باشد که در حال حاضر فوت شده است، به جای حضور مالک فعلی سیم کارت، خریدار سیم کارت می بایست یک وکالت نامه قانونی از وراث فرد متوفی تهیه کند و سپس اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت خود نماید.
  •   لازم به ذکر است که بعد از تغییر مالکیت سیم کارت های ایرانسل تمامی بسته ها و یا شارژ سیم کارت در سیم کارت باقی می ماند و مالک جدید سیم کارت می تواند از آن استفاده نماید.
  •  هزینه به نام زدن سیم کارت ایرانسل برای سال ۱۴۰۰، ۸۵۰۰ تومان معادل هشت هزار و پانصد تومان می باشد که از سوی مراکز خدمات ایرانسل و یا نمایندگان فروش ایرانسل از افراد دریافت می شود.
دکمه بازگشت به بالا