اقتصادی

بخشی از روغن به دست خانوار نمی‌رسد/ مشکل کمبود روغن از کجا آب می‌خورد؟

شبکه/ گلستان رئیس سازمان بسیج گلستان گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از نفتی که به منطقه گلستان سرازیر می شود توسط اصناف و صنایع بلعیده می شود و سبد خانوارها باقی می ماند.

ابراهیم مهقانی در گفت وگو با شبکه، از برنامه ریزی منسجم برای رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی روغن خوراکی خبر داد و گفت: از اوکراین تا کنون چندین رویداد مهم در حوزه نفت رخ داده است که جنگ اوکراین و روسیه بزرگترین دانه روغنی جهان است. به عنوان یک تولیدکننده، حتی زمانی که جنگ اوکراین و روسیه شروع می شود، در تامین نفت ناکارآمد نیست.

وی به افزایش قیمت جهانی نهاده های مربوط به حوزه روغن کاری اشاره کرد و افزود: در گلستان بسیاری از کارخانه‌ها دانه‌های روغنی استخراج می‌کنند و این کارخانه‌ها باید روغن را از دانه‌های روغنی به همراه برخی محصولات وارداتی روغن پالم ترکیبی تولید کنند. ، و با توجه به اتفاقات اخیر در دنیا واردات این محصول محدود شده است که خوشبختانه هفته گذشته وارد کشور شد و مشکل روغن پالم داخلی به زودی برطرف خواهد شد.

بیشتر نفتی که وارد گلستان می شود توسط اصناف بلعیده می شود و صنعت / عرضه روغن خانگی حرف اول را می زند.

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان با بیان اینکه اخیراً به همراه نماینده سازمان جهاد کشاورزی از یک کارخانه روغن کشی بازدید کردیم و مسائل مختلف را بررسی کردیم، گفت: در این راستا با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در سال 1395، شاهد بررسی دقیق این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه دو کارخانه تولید روغن دانه های روغنی در گلستان با ظرفیت کمتر از 15 درصد فعالیت می کردند، اظهار کرد: در استان گلستان هم این مشکل است که کارخانه ای که باید 400 تن در روز روغن تولید کند تنها 20 تن در روز تولید می کند. بر تولید روغن تاثیر می گذارد.

ماهقانی تاکید کرد: ارکان اقتصادی استان گلستان باید چالش ها و موانع کارخانجات تولید نفت را برطرف کنند. ظروف روغنی کوچک از نظر صنعتی مقرون به صرفه نیستند و برای این منظور از ظروف بزرگ استفاده می شود.

ربیع الاول، دبیر قرارگاه هفدهم سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به شبکه توزیع نفت گفت: متاسفانه هنوز مشکلاتی در خود شبکه توزیع وجود دارد و مقداری نفت به منازل نمی رسد.

وی از راه اندازی گروه کارآفرینان آمینه در بسیج اصناف خبر داد و حدود 300 نفر از کارآفرینان امین که دوره های حقوق بازار فوق را گذرانده بودند در این بخش به کار گرفته شدند و تصمیم گرفتند از نیروی انسانی این گروه استفاده کنند.

ناظر بسیج بر تولید و توزیع نفت در گلستان نظارت دارد.

ماهقانی از تشکیل ناظران بسیج خبر داد و گفت: این افراد به عنوان بازرس واحدهای نفتی و تولید روغن برای نظارت بر تولید، توزیع و ذخیره سازی نفت و همچنین تصمیم گیری در خصوص ورود و خروج نفت خام و نهایی به کار گرفته می شوند. روغن های تولید شده در کارخانه فرآورده باید به طور کامل شناسایی و موجودی کالا ثبت و به صورت روزانه به واحد مسئول گزارش شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان با اشاره به اینکه بسیج اصناف و کانون بازرگانان امین شبکه توزیع مویرگی را به صورت روستا به شهر ایجاد می کنند، خاطرنشان می کند: استفاده از شبکه بازار روستا در تعاونی ها از دیگر موارد قابل تامل است. “

وی گفت: «بازگرد»، «ویتامین شاپ» و «سمان شاپ» سه فروشگاه اینترنتی در استان گلستان هستند که اقلام خوراکی از جمله روغن ها را با قیمت های مصوب و مصوب به فروش می رسانند. – از آنجایی که تاریخ و فاکتور جاری، ورود و خروج روغن مشخص است، توجه ویژه ای به فروشگاه های زنجیره ای خواهد شد.

مهقانی در پایان تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود قرارگاه هفدهم ربیع الاول سپاه نینوا گلستان، قرارگاه امنیت غذایی استان گلستان و مدیریت همه جانبه مسئولان اقتصادی و نظارتی در دستور کار قرار دارد. به طوری که می توان روغن را به راحتی در سبدهای خانگی قرار داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا