اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

کدام گزینه ریسک کمتری دارد در بورس

چگونه یک سرمایه گذاری کم ریسک در بورس داشته باشیم؟

گاهی اوقات برای اینکه سود خوب و قابل قبولی بدست آورید باید ریسک کنید در غیراین صورت شما تنها میتوانید پولتان را بدون ریسک در بانک بگذارید و هر ماه یک مقدار خیلی کمی سود به حسابتان واریز شود و در نهایت ارزش پولتان هم در اثر تورم کاهش یابد.

 دلار، طلا یا بورس اگر شما سرمایه خود را در حساب های بانکی خود به منظور دریافت یک سود ناچیز بلوکه کنید قطعا پولتان در اثر تورم موجود در جامعه در عرض مدت کوتاهی ارزشش را از دست خواهد داد پس شما باید به دنبال راهی برای سرمایه گذاری باشید که ارزش پولتان هم در اثر حفظ شود و یکی از بهترین جاها برای این کار بورس خواهد بود.

بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در بورس به دلیل وجود ریسک میترسند و ترس از دست رفتن پولشان را دارند اما توجه داشته باشید که جمله از بین رفتن یک شبه سرمایه در بورس اصلا درست نیست و این جمله را به کلی از ذهنتان پاک کنید.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره بدست آورید کلیک کنید.

اما شرایط سرمایه گذاری در بورس برای همه افراد با ریسک پذیری های مختلف فراهم شده است و اگر افراد از ریسک کردن میترسند میتوانند در کم ریسک ترین صندوق صندوق های سرمایه گذاری، کم ریسک ترین سبد سبدگردانها یا اوراق قرضه های کم ریسک سرمایه گذاری نمایند.

سرمایه گذاری با سود ثابت چیست؟ افراد با سرمایه گذاری در برخی از اوراق بهادار ( اوراق قرضه دولتی، اوراق قرضه تضمین شده، اوراق قرضه رهنی و … ) تا زمان سررسید نهایی سود یا بهره ثابتی را دریافت می نمایند که اینگونه سرمایه گذاری سرمایه‌گذاری با سود ثابت یا Fixed- Income Investment نامیده می‌شود.

در ادامه به توضیح چند مورد از کم ریسک ترین سرمایه گذاری در بورس میپردازیم:

کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها در بورس

در بورس شرایطی فراهم شده تا افراد با ریسک پذیری های مختلف بتوانند در آن سرمایه گذاری نمایند. در ادامه به توضیح سه روش از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها در بورس میپردازیم که به شرح زیر می باشد:

روش اول: صندوقسرمایهگذاری با درآمد ثابت هدف

سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت جزو کم ریسک ترین سرمایه گذاری در بورس میباشد.

افرادی که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت سرمایه گذاری میکنند ریسک خیلی کمی را تجربه خواهند کرد چون بیشتر سرمایه آن ها صرف خرید اوراق کم ریسک مانند که این اوراق شامل اوراق اجاره، اوراق مشارکت، اوراق قرضه دولتی، اوراق بهادار رهنی و … سرمایه‌گذاری می‌شود.

روش پرداخت سود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به این صورت است که گاهی این صندوق، مقدار درآمد ثابت به دست آمده را به حساب سرمایه‌گذار واریز می‌نمایند و البته گاهی هم پرداخت سودی نخواهند داشت و سود سرمایه‌گذار در گرو افزایش ارزش واحدهای صندوق در زمان فروش واحد می باشد.

به زبان ساده صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، به صندوق هایی گفته می شود که سرمایه گذاران در آن کمترین ریسک را می کنند و با توجه به این میزان ریسک سود منطقی هم کسب میکنند.

سازو کار خرید سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت اینگونه است که در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت متولی صندوق اجازه دارد به میزان تقریبا ۷۵ درصد از سرمایه صندوق را یا اوراق خزانه که سود و اصل سرمایه آن توسط دولت و یا شرکتی که این اوراق را منتشر کرده، تضمین شده باشد میخرد. همچنین ۲۵ درصد مانده از کل ارزش دارایی صندوق را در سهام های همراه ریسک سرمایه گذاری میکند

اما با وجود اینکه میزان سود حاصل از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت از سایر صندوق ها کمتر است، سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری مشترک صبای هدف با درآمد ثابت از سپرده گذاری در بانک بیشتر بوده است.

روش دوم: صندوق اختصاصی یا سبد اطمینان هدف

جزو کم ریسک ترین سرمایه گذاری در بورس می باشد.

سبد یا صندوق اختصاصی اطمینان هدف مخصوص سرمایه گذاران با ریسک پذیری بسیار پایین است و کمترین ریسک بروی سرمایه سرمایه گذاران اعمال می شود و هدف اصلی در سبد اطمینان هدف حفظ اصل سرمایه و کسب سودهای مطمئن از بازار سرمایه می باشد.

اگر تمایل دارید درباره اطلاعات بیشتری به دست آورید کلیک کنید.

عملکرد سبد اطمینان هدف تقریبا مشابه با صندوق مشترک صبای هدف با درآمد ثابت می باشد اما معمولا چند درصد از صندوق مشترک بیشتر سود میدهد.

اما نکته ای باید به آن توجه فرمایید این است که حداقل مبلغ سرمایه گذاری در انواع سبدهای شرکت تا این تاریخ ۵۰میلیون تومان می باشد.

شما میتوانید برای اطلاع از تغییرات و دریافت مشاوره عدد ۲ را به سامانه پیامکی ما ارسال فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

مزیت سبدگردان نسبت به صندوق سرمایه‌گذاری: سبدگردان، برای سرمایه‌ گذارانی که در سبدها سرمایه گذاری می کنند سبد اختصاصی متناسب با میزان سرمایه و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار تشکیل می‌دهد و به نظارت مداوم آنها می پردازند.

اما مزیت اصلی نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این است که سبدگردان، با در نظر گرفتن میزان سرمایه و ریسک‌پذیری فرد به صورت اختصاصی برای او سبد تشکیل می دهد و فرد سرمایه گذار مالک مستقیم دارایی‌های سبد خود هست و در اغلب اوقات سوددهی سبد نسبت به صندوق مشترک بیشتر است.

روش سوم: خرید اوراق مشارکت

خرید اوراق مشارکت هم در بورس جزو کم ریسک ترین سرمایه گذاری در بورس می باشد.

اوراق مشارکت؛ اوراق بهادار با نام یا بی‌نامی میباشد که طبق قانون و یا مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با قیمت اسمی معین برای زمان مشخص و به منظور تأمین قسمی از منابع مالی موردنیاز طرح‌های عمرانی- انتفاعی دولت یا به منظور تأمین منابع مالی برای تهیه مواد ‌اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی به وسیله شرکت‌های دولتی، خود دولت و … منتشر و به سرمایه‌گذارانی که تصمیم دارند تا در اجرای طرح‌های‌ ذکر شده مشارکت داشته باشند، از طریق عرضه عمومی واگذار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا