اقتصادی

دلایل کمبود IVIGضد کرونا برای بیماران بدحال/چشم امید محققان به مسؤولان برای احداث پالایشگاه خون

یک تیم تحقیقاتی در یک شرکت زیست دارویی فناوری لازم برای تولید داروهای مشتق از پلاسما مانند IVIG را برای درمان بیماری عروق کرونا قلب توسعه داده اند ، اما به دلیل شیوع بیماری عروق کرونا قلب در کشور ، تحریم های این کشور باعث شده است بیماران کمبود این دارو را داشته باشند. روبرو

به گزارش شبکه پلاسما حدود نیمی از حجم خون را تشکیل می دهد و یک مایع زرد رنگ حاوی 91٪ آب ، 1٪ مواد معدنی و یون های معدنی ، 7٪ پروتئین های پلاسما و 1٪ ویتامین ها ، قندها و لیپیدها ، هورمون ها ، اسیدهای آمینه ، گلوکز و چربی ها است. بودن.

در سالهای اخیر ، مصرف خون کامل توسط بیماران بطور پیوسته در حال کاهش است و استفاده از داروهای بیولوژیکی مشتق از خون مانند آلبومین ، ایمونوگلوبولین ها و فاکتورهای انعقادی افزایش یافته و منجر به تولید داروهای اهدایی از طریق پلاسما می شود. در همین راستا ، یکی از شرکت های دانش بنیان ایرانی گام های اساسی در این راستا برداشته و به گفته وی ، تاکنون چهار نوع داروی بیولوژیکی مشتق از پلاسما تولید کرده است ، اما در این راستا با چالش هایی روبرو است و انتظار دارد این چالش ها برای حل شده. حمایت دولت: برای سهولت دریافت داروهای مورد نیاز بیماران تحت تحریم های فعلی.

اولین گام ها در توسعه فناوری پلاسما

در مصاحبه ای با شبکه ، دکتر رضا سید حسینی ، نایب رئیس یکی از شرکت های بیودارو این شرکت گفت که در سال 1983 به عنوان اولین شرکت در کره در زمینه تولید داروها از پلاسمای اهدا کنندگان داوطلبانه با روش پلاسمافرزیس راه اندازی شد که برای آن دو سال تحقیق اولیه و سرمایه گذاری های قبلی سرمایه گذاری کرده است. تیم حرفه ای این شرکت دوره های آموزشی لازم را به مدت دو سال در آلمان به پایان رسانده و اولین مرکز واردات فناوری تولید دارو از پلاسمای اهدا کننده را به روش Plasma Freez در سال 2006 تأسیس کرده است. تهرانی

در ابتدا ، وی گفت که اهدای پلاسما در سراسر کشور کمتر دیده می شود و هموطنان بیشتر عادت به اهدای خون دارند. بنابراین ، ما یک برنامه فرهنگی و اطلاعاتی را اجرا کرده ایم و با توجه به اجرای این برنامه ها ، در پایان ، برای اینکه هموطنان سلامتی جامعه را بیاموزند ، این روند ، اکنون پنج مرکز این شرکت در کشور برای جمع آوری پلاسمای سالم از اهدا کنندگان سالم ایرانی است و این خون اصلی ترین کار ارسال محصول به پالایشگاه و تهیه دارو است. در پلاسما

سیدحسینی در مورد داروهای تهیه شده از پلاسما به تفصیل توضیح و اضافه کرد: با استفاده از پلاسما می توان بیش از 60 دارو تهیه کرد اما با توجه به اینکه هنوز هیچ ایستگاه تصفیه خون در کشور وجود ندارد و پلاسمای دریافتی نیاز به انتقال دارد ، دارو به دیگری منتقل می شود کشور تولید بنابراین ، تا به امروز ، این شرکت 4 دارو از پلاسمای دریافت شده از هموطنان تولید می کند.

معاون رئیس شرکت اظهار داشت كه دانش دانش این چهار دارو شامل “آلبومین” ، “IVIG” ، “فاكتور 8” و “فاكتور 9” است و همچنان استفاده گسترده ای از این داروها برای بیماران دارد. آلبومین در بیماران مبتلا به اختلالات “کبدی” و “کلیه” و در بیماران مبتلا به اختلالات مربوط به اختلالات خونریزی استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد که فاکتورهای 8 و 9 در بیماران هموفیلی نیز استفاده می شود ، زمینه تجویز IVIG در بیماری های خود ایمنی ، نقص ایمنی ، بیماری های بسیار عفونی و بیماری عروق کرونا قلب را توصیف می کند.

سید حسینی با اشاره به حساسیت و اهمیت این چهار دارو تولید شده توسط این شرکت دانش بنیان ، توضیح داد: “از آنجا که این داروها از مواد بیولوژیکی انسان (به عنوان مثال پلاسما) تولید می شوند ، و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های منحصر به فرد در همه مناطق ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعیین کرده است که هر کشور داروهای بیولوژیکی خود را در پلاسما تولید می کند اعتقاد بر این است که باید از شیوع بیماری از کشورهای دیگر جلوگیری شود.

سید حسینی افزود: “از طرف دیگر ، از آنجا که این داروها منشأ بیولوژیکی دارند ، تولید ، نگهداری و ساخت آنها گران و دشوار است. بنابراین همیشه کمبود این داروها در سراسر جهان وجود دارد و بر این اساس ، کشور خود پلاسما برای تأمین دارو مورد نیاز است بنابراین ما می توانیم داروهای مورد نیاز خود را در کشور شما تأمین کنیم.

تولید داروهای با ارزش شریان کرونا در کره

در مورد تولید داروی IVIG این شرکت ، یک محقق در شرکت دانشبانیان بیودارو گفت: “مصرف داروی IVIG داخلی بسته به شرایط متفاوت است.” متاسفانه ، از زمان شیوع بیماری کرونا قلب ، مصرف IVIG به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و به دلیل تولید پلاسما در مراکز پلاسما ، تولید IVIG پاسخگوی نیازهای بیماران داخلی نیست و تحریم ها و دشواری ها باعث شده تا وزارت بهداشت غذا و دارو آماده شود IVIG. صورت

او افزود: “این دارو از گذشته به دست آمده و برای بسیاری از بیماری ها از جمله عروق کرونا تجویز شده است ، زیرا ما در تولید این دارو پیشرو بودیم ؛ بنابراین ، در آوریل 1999 ، زمانی که بیماری عروق کرونا در کشور ما شیوع داشت ، ما IVIG مصرف کردیم من یک پروژه برای شروع آماده کردم.

سید حسینی خاطرنشان کرد: با گسترش بیماری عروق کرونا قلب در سراسر جهان ، کشورهایی که تولید این دارو را بر عهده دارند از IVIG خود در کشور خود استفاده می کنند. بنابراین متأسفانه به دلیل عدم وجود IVIG در کشور ، بیماران بستری در ICU نمی توانند از مقدار IVIG مورد نیاز خود استفاده کنند و مجبورند این دارو را در بازار سیاه خریداری کنند.

“جدا از همه این موارد ، با توسعه بیماری کرونا قلب ، میزان اهدای پلاسما نیز کاهش یافته است زیرا افراد از این بیماری استرس دارند و قبلاً به یک مرکز اهدای پلاسما مراجعه نمی کنند. با این حال ، ما به هموطنان خود می گوییم که همه سلامتی پروتکل ها در مرکز ما هستند. با رعایت اصول بهداشتی ، فاصله اجتماعی ، ضد عفونی محیطی و ضد عفونی فرآیند ، ما از پتانسیل شیوع بیماری Covid-19 در محیط خود اطمینان داریم که نزدیک به صفر است.

سید حسینی با تأکید بر اصرار خود به هموطنان مبنی بر عدم اهدای بی مورد اهدای پلاسما ، گفت: “فعالیت های زیادی به دلیل وضعیت قرمز شیوع تاج متوقف شده است. این امر باعث می شود افراد کمتری از خانه خارج شوند و افراد کمتر از سیستم حمل و نقل استفاده می کنند در حالی که از آنها خواسته می شود برای کار غیر ضروری و بازدید از خانه خود را ترک نکنند. هموطنان. اهدای پلاسما را غیرضروری نمی کند ، زیرا اگر مردم پلاسما اهدا نکنند ، در آینده نزدیک با کمبود دارو روبرو می شوند و این کمبود را نمی توان وارد کرد. شما با یک وضعیت دشوار روبرو خواهید شد.

دست و پا زدن شرکت های دارویی که با عدم تحریم و تصفیه پلاسما روبرو هستند

سید حسینی یک کارخانه تصفیه پلاسما را برای تولید داروهای مشتق از پلاسما به عنوان زیرساخت فناوری پیشرفته توصیف می کند: “این کارخانه تصفیه هنوز در کره عملیاتی نشده است. البته اقدامات لازم برای تأسیس کارخانه تصفیه نیز انجام شده است.” کارهای مقدماتی در استان البرز در حال انجام است و این پالایشگاه به طور رسمی یا صنعتی وارد تولید دارو نشده است.

وی افزود: متأسفانه هنگام تحریم ، پلاسما باید مطابق با اصول و استانداردهای دقیق بهداشتی به كشور دیگری منتقل شود و ما هم اكنون در این زمینه با آلمان كار می كنیم.

محققان شرکت دانش بنیان داروئی ابراز امیدواری کردند که این پالایشگاه از طریق سرمایه گذاری از بخش دولتی در سطح بالایی در کشور راه اندازی شود و برجسته کرد: “با راه اندازی این پالایشگاه ، ما نه تنها می توانیم پلاسما تولید كنیم ، بلكه در كشور تولید كننده ، می توانیم داروهای مشتق از پلاسما تولید كنیم. به این ترتیب هزینه های تولید دارویی داخلی كاهش می یابد و این نوع داروها بیشتر در دسترس خواهند بود و بیشتر در دسترس خواهد بود. ، پیشرفت این فناوری بازار کار متخصصان داخلی را گسترش داده و قادر به صادرات آن در آینده ، داروها و ارزها در کشور خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در ساخت و توسعه پالایشگاه های پلاسما سرمایه گذاری در توسعه فناوری پیشرفته است ، گفت: “بنابراین ، توسعه چنین پالایشگاه هایی در کره باید به صورت کنسرسیوم باشد. تأسیس و توسعه پالایشگاه های پلاسما به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد ، در حالی که این پالایشگاه ها باید بتوانند هزینه های خود را با تأمین مواد اولیه (پلاسما) تأمین کنند. قیمت پایین تر از داروهای خارجی است ، بنابراین ما به همکاری عمومی نیاز داریم و امیدواریم با همکاری و حمایت این مقام پالایشگاه دیر یا زود در کشور آزاد شویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا