حوادث

دو مخزن دیگر پالایشگاه بیرجند در معرض انفجار هستند

آفتاب‌‌نیوز :

جواد قناعت عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، افزود: صبح دیروز حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکی از مخازن واحد تولیدی هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی دچار حریق شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: خوشبختانه از همان ساعت اولیه شاهد حضور گروه‌های امدادی و عملیاتی به ویژه آتش‌نشانان و سایر نیروها و نیز مدیریت خوب و مطلوب شرایط بودیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تقریبا ساعت ۱۱ دیروز به خاطر ماهیت میعانات گازی شاهد گسترش آتش بودیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ۲ نقطه دود بلند است و در یکی از نقاط ۱۴ مخزن وجود دارد که متاسفانه  دیشب این مخازن آتش گرفت و منفجر شد که در حال سوختن است..

قناعت گفت: در کنار این مخازن، چهار مخزن دیگر وجود دارد که ۲ مخزن مشتعل است و ۲ مخزن دیگر هم در معرض خطر انفجار است.

وی متذکر شد: در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان حریم ۵۰۰ متر مربعی رعایت شده و حادثه تا این لحظه تلفات جانی و مجروح نداشته اما خسارت مالی وارد شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: حضور آتش‌نشانان موجب شد از سرایت آتش مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به سایر واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

وی گفت: تاکنون در این رابطه سه جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و تاکید شده تا انتهای کار و حصول اطمینان از رفع خطر و ایجاد شرایط عادی شاهد حضور همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران با آماده‌باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

قناعت در ادامه به خاطر اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی حادثه آتش‌سوزی از خبرنگاران و رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، دود ناشی از این آتش‌سوزی سمی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این مجموعه برای حقوق و وضعیت شغلی‌شان افزود: با همکاری خوب سرمایه‌گذار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی پیگیری‌های لازم درخصوص بیمه بیکاری این کارگران در دستور کار قرار گرفت.

بخش مطالب حوادث

نویسنده حوادث با توانایی ارائه نظرات و تحلیل‌های منحصر به فرد هستم. تمرکزم بر رویدادهای مهم و جالب است که خوانندگان را درگیر می‌کند.
دکمه بازگشت به بالا