اقتصادی

مشکل تامین آرد در کارخانه‌های نان صنعتی و کاهش تولید

رئیس انجمن تولیدکنندگان نان صنعتی از مشکل تامین آرد در کارخانه نان صنعتی خبر داد و خواستار فروش آرد با قیمت واحد شد و رقابت بین تولیدکنندگان در حال تشدید است.

محسن لزومیان در گفت وگو با شبکه ، موارد زیر را درباره افزایش قیمت نان صنعتی در سال جاری بیان کرد: ، تقاضا در این بازار ضعیف است.

وی گفت: بازار هیچ کششی برای افزایش قیمت ندارد. از سوی دیگر ، تولیدکنندگان به دلیل افزایش قیمت غیرمنطقی مواد اولیه ، مواد بسته بندی و حامل های انرژی چاره ای جز افزایش قیمت نداشتند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی می گوید: “این نوع نان به دلیل هزینه بسته بندی ، حمل و نقل ، آرد و بهبود دهنده گرانتر از نان معمولی است.” . با این حال ، مهمترین مسئله برای تولیدکنندگان آرد ، عرضه است.

برخی از کارخانه ها با یک دهم ظرفیت خود کار می کنند

به گفته وی ، در حال حاضر شرکت های بازرگانی دولتی آسیاب های دولتی را تأمین نمی کنند و در این زمینه کمبود وجود دارد. این امر منجر به کاهش تولید نان صنعتی شده است. به عنوان مثال ، یک کارخانه با ظرفیت تولید 50 تن تنها 5 تن در روز تولید می کند که هزینه تولید را افزایش می دهد. استفاده از آرد رایگان نیز برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.

لزومیان گفت که شرکت بازرگانی دولتی مواد اولیه کلیدی برای تولید نان صنعتی را تأمین نمی کند. اصناف ، صنایع و بازار 5000 تومانی چهره ای رایگان دارند. اما راه حل مشکل این است که قیمت آرد را به یک قیمت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد مواد اولیه ای که برای تهیه نان صنعتی استفاده می شود گندم است ، گفت: بزرگترین مشکل تولیدکنندگان در حال حاضر تامین آرد است. هنگامی که آرد به یک قیمت واحد تبدیل می شود ، قاچاق آرد متوقف می شود ، سوء استفاده کنندگان و مافیاها از بازار حذف می شوند ، رونق تولید و رقابت بین تولیدکنندگان به وجود می آید.

در پایان ، تولیدکننده از دولت بعدی خواست مشکل عرضه آرد را حل کرده و آرد را به یک قیمت واحد تبدیل کند. همچنین ، برای تصمیم گیری با سازمان خود مشورت کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا