اقتصادی

آلمان برای تامین نفت و زغال سنگ به مشکل خورد

سطح پایین آب در راین باعث نگرانی دولت آلمان در مورد مشکلات تامین زغال سنگ برای نیروگاه های برق در پاییز و زمستان و تامین نفت در بخش شرقی این کشور شده است.

به گزارش شبکه، آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در تلاش است تا وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. با این حال، کاهش بی‌سابقه سطح آب راین در هفته‌های اخیر، حمل و نقل زغال‌سنگ و نفت را متوقف کرده و به مشکلات انرژی آلمان افزوده است، زیرا صنعت آلمان به زغال سنگ و نفت تبدیل می‌شود.

بر اساس اسناد وزارت اقتصاد آلمان که رویترز مشاهده کرده است، به دلیل کاهش قابل توجه حمل و نقل داخلی، ذخایر زغال سنگ می تواند به سرعت کاهش یابد. پایگاه‌های ذخیره اضافی که قبلاً در جنوب آلمان وجود دارد احتمالاً تا زمستان پر نمی‌شوند.

سطح پایین آب در راین میزان زغال سنگی را که می‌توان با کشتی‌ها حمل کرد کاهش داد و هیچ پیشرفت عمده‌ای انتظار نمی‌رود. از سوی دیگر، سیستم های ریلی که با تراکم بار زیاد مواجه هستند نمی توانند کمک زیادی کنند.

روز چهارشنبه، دولت آلمان قانونی را تصویب کرد که اولویت حمل و نقل انرژی در شبکه ریلی ملی را تعیین می کند.

در خصوص مسائل فنی، گازپروم روسیه صادرات گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به 20 درصد از ظرفیت خط لوله کاهش داده است. برلین این اقدام را با انگیزه های سیاسی و در تلافی تحریم هایی که اروپا علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین اعمال کرده است، می داند.

در سند وزارت اقتصاد آلمان نیز اشاره شده است که عرضه نفت در شمال شرق ممکن است با مشکل مواجه شود.

پالایشگاه های شوت و لیونا به دلیل تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، عرضه نفت روسیه از خطوط لوله خود را متوقف خواهند کرد که در کوتاه مدت منجر به افزایش قیمت ها خواهد شد. بر اساس این سند، هر دو پالایشگاه می توانند با ظرفیت 75 درصد کار کنند.

بر اساس گزارش رویترز، Schdet سوخت بسیاری از بخش‌های شرق آلمان از جمله فرودگاه برلین را تامین می‌کند. تلاش برای سوخت رسانی به این مناطق با استفاده از محصولات پالایشگاهی از مناطق شرقی می تواند به دلیل محدودیت های ریلی با چالش هایی روبرو شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا