اقتصادی

کاهش عرضه ماکارونی، طبیعی بود/مشکل، فردا رفع می‌شود

رئیس گروه حمایت از تولیدکنندگان مصرف کننده گفت: با افزایش قیمت گندم، تولیدکنندگان ضرر نمی کنند. از امروز و فردا خرده فروشان برای تامین ماکارونی مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش شبکه، عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان، باید به مردم یارانه بدهید، اما باید برای رسیدن به جامعه هدف خود برنامه ریزی کنید. سیاست دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی، اعطای یارانه مستقیم به مردم است.

وی اخیرا درباره کمبود برخی اقلام مانند روغن و ماکارونی در بازار توضیح داد. وزارت جهاد کشاورزی بر این موضوع نظارت دارد. اما چیزی که در بازار طبیعی است این است که اگر فروشندگان به این نتیجه برسند که فردا می توانند محصول خود را با قیمت بالاتری بفروشند، می خواهند سهام خود را ذخیره کنند.

تابش با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال تاکنون قیمت گندم را از 2700 تن به 12 هزار تن افزایش داده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تولیدکنندگان ماکارونی نتوانستند با قیمت های قبلی به تولید خود ادامه دهند و عرضه شد. مشکل برای آن؛ اما اکنون قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.» و دیگر بهانه‌ای برای محدود کردن عرضه وجود ندارد، زیرا تولیدکنندگان دیروز نامه‌هایی را به زنجیره‌های توزیع و زنجیره‌های خود ارسال کردند و اعلام کردند که فروشگاه‌ها آماده عرضه به اندازه نیاز هستند.

او اضافه کرد: وی ادامه داد: اتفاقی که در بازار با افزایش قیمت گندم رخ داد طبیعی بود، زیرا تولیدکنندگان زیان نمی‌دهند، اما آمادگی کتبی تولیدکنندگان برای توزیع دیروز حاکی از آن است که امروز و فردا مشکلی برای عرضه ماکارونی از خرده‌فروشی‌ها وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، طی چند روز گذشته پس از اعلام قیمت های جدید و حتی پیش از گمانه زنی ها مبنی بر افزایش چشمگیر قیمت ماکارونی، برخی از زنجیره های ماکارونی محدودیت های فروش را اعمال کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا