اجتماعیبرترین های کسب و کار

کرایه باربری چگونه محاسبه میشود؟

نحوه محاسبه هزینه باربری | استعلام قیمت باربری

اگر به دنبال نحوه محاسبه هزینه باربری، محاسبه هزینه حمل بار یا استعلام کرایه حمل، محاسبه آنلاین کرایه حمل و نحوه محاسبه کرایه بین شهری و محاسبه آنلاین نرخ اسباب کشی باربری حساس بار هستید، این اطلاعات به صورت دقیق و با جزییات کامل در وبسایت https://hasasbar.ir/ آمده است.

نحوه محاسبه هزینه باربری

در ادامه نحوه محاسبه هزینه باربری برای اسباب کشی داخل شهری و باربری بین شهری آمده است.

            مورد                                                                                        فرمول محاسبه

هزینه باربری به شهرستان                       هزینه باربری تهران به شهرستان = A + N * B + C + M * F * Y + W + P

A= هزینه ماشین به شهرستان

N * B = دستمزد کارگر * تعداد کارگر باربری (۲=<N)

C = کرایه کارگر بارچین (راننده)

M= تعداد وسایل اضافه *

F= نرخ حمل وسایل اضافه

Y= تعداد طبقات مبدا در تهران

W= هزینه بیمه

P = هزینه بسته‌ بندی (اختیاری)

* = وسایل اضافه به هر وسیله‌ی خارج از عرف مثل یخچال ساید، دوچرخه ثابت یا تردمیل گفته می‌شود.

            مورد                                                                                        فرمول محاسبه

نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل               نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل = A + N * B + C + M * (Y۱ + Y۲) * F + L + P + T

A =  کرایه ماشین

B = دستمزد کارگر

N = تعداد کارگر (۲=<N)

C = کرایه راننده (بارچین)

M= تعداد وسایل اضافه

F= نرخ حمل وسایل اصافه

Y۱= تعداد طبقات مبدا

Y۲= تعداد طبقات مقصد

L = نرخ پیاده روی اضافه * ( فاصله درب منزل تا خودرو منهی ۱۰ متر)

P = هزینه بسته‌بندی (اختیاری)

T = هزینه چیدمان (اختیاری)

محاسبه  کرایه حمل بار آنلاین

برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار آنلاین (محاسبه آنلاین هزینه باربری) و محاسبه آنلاین کرایه حمل می‌توانید از سایت های باربری و خدماتی مختلف استفاده کنید. به طور کلی می‌توانید هزینه باربری و اسباب کشی را از باربری های آنلاین یا اپلیکشین های اسباب کشی مثل اوبار، نوبار، بارکو، خدمت از ما، سنجاق یا آچاره و استادکار، ترابرنت یا جاده دریافت کنید. لیست کامل اپلیکیشن های باربری بین شهری بالغ بر  ۳۳ برنامه باربری بین شهری تهیه شده است که می‌توانید برای محاسبه آنلاین کرایه باربری بین شهری و  استعلام آنلاین قیمت حمل بار استفاده کنید. در ادامه ۵ اپلیکیشن و سایت از این دست برای نمونه توضیح شده است.

۱- سایت ظریف بار

بهترین راه برای محاسبه هزینه اسباب کشی در تهران استفاده از ظریف بار آنلاین است. برای محاسبه آنلاین هزینه اسباب کشی درون شهری در تهران می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن ظریف بار استفاده کنید. برای اینکار ابتدا وارد سایت ظریف بار شده و ثبت نام کنید. سپس مبدا و مقصد و تاریخ اسباب کشی به همراه مشخصات اثاثیه منزل را وارد کنید.

در پایان قیمت اسباب کشی به شما نشان داده می‌شود. نحوه کامل استفاده از ظریف بار آنلاین در نحوه استعلام قیمت ظریف بار توضیح داده شده است. برای نمونه قیمت یک اسباب کشی از میدان انقلاب تا میدان امام حسین برای سال ۱۴۰۱ در تصویر زیر نشان داده شده است.

۲- سایت بارسان

امروزه که هم قیمت باربری افزایش یافته، توان مالی و وسایل مردم هم کمتر شده استقبال از خودروی های کوچکتر باری مثل وانت و نیسان زیاد شده است. سریعترین روش استعلام قیمت وانت بار در تهران استفاده از سایت وانت بار بارسان هست. برای اینکار کافی است وارد سایت بارسان شوید و مبداً و مقصد را وارد کنید.

(دقت کنید باید حرف به حرف و آهسته وارد کنید و نام مبداً و مقصد را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.) نوع وانت، پیکان، مزدا یا نیسان  را انتخاب کنید. ارزش بار مهم نیست چه وارد کنید. مقدار پیش فرض باشد. تغییر این عدد مقدار بیمه را تغییر می‌دهد. البته این روش فقط برای محدوده استان تهران و البرز جواب می‌دهد و برای وانت بار شهرستان باید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

۳- سایت ترابرنت

استعلام کرایه حمل انواع ماشین سنگین مثل خاور، کامیون و تریلی در سایت ترابرنت امکان پذیر است.

۴- سایت باروان

برای استعلام نرخ حمل جاده ای برای انواع ماشین باربری بزرگتر از نیسان مثل خاور و تریلی می‌توانید از سامانه باروان استفاده کنید. نرخ کرایه حمل در باروان براساس نرخ مصوب دولتی تن بر کیلومتر است.

۵- سایت اوبار

برای استعلام قیمت اوبار ابتدا وارد سایت اتوبار، بخش صاحبان بار اوبار شوید و سپس مبدا و مقصد و شماره  تلفن خود را وارد کنید. قیمت باربری محاسبه شده و به شما نشان داده می‌شود. فقط توجه داشته باشید مقادیر این سایت ممکن است به روز نباشد.

6- سایت جاده

برای دریافت قیمت باربری و استعلام نرخ حمل بار جاده ای می‌توانید از سایت جاده استفاده کنید. برای این کار وارد صفحه استعلام کرایه حمل جاده شوید و نام ماشین و مبدا و مقصد شهر را وارد کنید. مثلاً ما قصد داریم کرایه خاور از تهران به مشهد را بدانیم اطلاعات زیر را وارد می‌کنیم. سپس باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا کرایه به شماره شما ارسال شود. فقط دقت کنید وارد کردن شماره تلفن کار مناسبی نیست و به همین خاطر توصیه می‌کنیم از این روش استعلام استفاده نکنید.

نحوه استعلام قیمت باربری

لطفا قبل از استعلام قیمت از شرکتهای باربری نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

۱-برای استعلام قیمت از شرکتهای باربری، یک یا دو روز قبل از بارگیری اقدام کنید. به دلایل مختلف اعم از ترافیک جاده ، وضعیت آب و هوایی و تعطیلات نرخ کرایه باربری در روزهای مختلف سال به خصوص برای ماشین های سنگین متفاوت است. بسیاری از مشتریان یک هفته قبل از اسباب کشی استعلام قیمت می گیرند و در روز اسباب کشی ناگهان با قیمت دیگری مواجه می شوند. بنابراین سعی کنید در همان روز و یا یک روز قبل از بارگیری نسبت به استعلام قیمت اقدام کنید.

۲- قیمت اعلام شده به شما فقط مربوط به کرایه ماشین است و هزینه بارگیری برای وسایل سنگین و خاص مثل یخچال ساید و پیانو و … و دستمزد کارگر جداگانه محاسبه می شود.

۳- در صورتی که اسباب کشی دارید برای برآورد دستمزد کارگر، جزییات مربوط به اثاثیه منزل خود را با کارشناسان درمیان بگذارید. این نکته در اسباب کشی بسیار مهم است. زیرا در مواردی که حجم بار زیاد و تعداد طبقات بالا باشد دستمزد کارگر مبلغ زیادی خواهد شد.  این مبلغ مستقیما به کارگر پرداخت می شود و شرکت باربری در این مورد هیچ سودی دریافت نمی کند.

به طور مثال در یک اسباب کشی از طبقه اول به طبقه سوم برای جابه جایی اثاثیه منزل بدون یخچال ساید باید ساید، گاوصندوق، کتابخانه و بوفه خیلی بزرگ، پیانو و هر وسیله ای که وزن و حجم آن بالا باشد دستمزد هر کارگر ۱۵۰ هزار تومان است. هزینه حمل وسایل ذکر شده نیز جداگانه حساب می شود.

۴- هر گونه توقف، بارگیری مجدد حین مسیر و محدودیت های ترافیکی باعث افزایش کرایه ماشین خواهد شد. در صورتی که راننده در حین مسیر مجبور به بارگیری مجدد شود و یا به هر دلیلی توقف داشته باشد بسته به زمانی که معطل می شود کرایه آن افزایش پیدا می کند.

بنابراین بهتر است این موارد را از قبل با شرکت باربری هماهنگ کنید تا در پایان کار با مبلغ بالایی از سمت راننده مواجه نشوید. این چهار عامل در کنار یکدیگر باعث می شود استعلام قیمت اولیه ای که از شرکت باربری گرفته اید با هزینه ای که در پایان کار می پردازید اختلاف داشته باشد. با رعایت این نکات می توانید در هنگام استعلام قیمت از شرکتهای باربری برآورد دقیق تری از نرخ کرایه باربری و دستمزد کارگر داشته باشید.

محاسبه کرایه برحسب تن بر کیلومتر

کرایه تن بر کیلومتر که به آن نرخ دولتی هم گفته می‌شود یکی از روش های محاسبه کرایه حمل بار در ایران هست که توسط وزارت راه (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) ارائه شده است. در زیر فرمول محاسبه کرایه تن بر کیلومتر آمده است. این فرمول در اصل نحوه محاسبه بارنامه جاده ای داخلی است. (منبع)

کرایه کل حمل بین شهری =  A + B + C۱ + C۲ + D + E + F + G

A= حداقل کرایه حمل محاسبه شده برای راننده

A = ۱/۳۱ * T

T = لیست كرايه تن بر كيلومتر مرداد ماه ۹۹ ارسالي از اداره كل راهداري و حمل و نقل استان‌ها.

B= عوارض سازمان راهداری

C۱= کارمزد شرکت حمل یا حق کمیسیون بارنامه باربری داخل پایانه

C۲= کمیسیون باربری داخل شهری

D= ارزش افزوده

E= بیمه بار که متناسب با ارزش کالای ارسالی میباشد

F= ارزش افزوده بیمه بار

G= بیمه تکمیلی رانندگان

محاسبه هزینه ارسال بار

برای هزینه ارسال ارسال با باربری، چند نوع باربری داریم: باربری پستی، باربری تیپاکس، باربری پست خصوصی (چاپار، کالاپست)، باربری شوش و باربری اتوبوسی. برای ارسال کالا با باربری خرده بار شوش باید با باربری های میدان شوش تماس بگیرید یا تعرفه باربری وطن را مشاهده کنید.  برای محاسبه هزینه ارسال با انواع روش ها به ارسال کالا به شهرستان سربزنید.  برای محاسبه آنلاین هزینه باربری با اتوبوس به سایت بازارگاه مراجعه کرده و ثبت نام کنید. فقط توجه کنید که هزینه ارسال کالا با اتوبوس از همه روش های موجود مثل پست و خرده باری شوش بیشتر است.

نحوه محاسبه کمیسیون باربری

در مورد نحوه محاسبه کمیسیون باربری (C۱ و C۲)، دو نوع کمیسیون باربری وجود دارد: یکی کمیسیون شرکت باربری که در داخل پایانه غرفه دارد و دیگری شرکت اتوبار داخل شهری که شما به آن بار سفارش دادید. توجه: اگر باربری داخل شهری مجوز صدور بارنامه از سازمان راهداری داشته باشد. فقط یک کمیسیون دریافت می‌شود. نحوه محاسبه کمیسیون بارنامه و میزان کمیسیون مجاز که باربری می‌توانند از راننده‌ها دریافت کنند به شرح زیر است:

۱- میزان کمیسیون در پایانه‌های عمومی کالا: ۸ درصد کرایه پایه مندرج در بارنامه

۲- خارج از پایانه‌ها: ۱۰ درصد کرایه پایه مندرج در بارنامه

۳- حمل و نقل سیمان: ۶ درصد کرایه پایانه مندرج در بارنامه

اکثراً باربری های داخل شهر با یک نام دیگر در پایانه فعالیت می‌کنند. اگر هم مستقیماً به شرکت‌های پایانه زنگ بزنید هزینه کمیسیون باربری شهری را پرداخت نمی‌کنید. کمیسیون باربری‌ها حدود ۸ تا ۱۰ درصد است ولی باربری حدود ۳۰ درصد از کل کرایه را دریافت می‌کند. چیزی که از کمیسیون بیشتر دریافت می‌شود هزینه ارزش افزوده، حق بیمه و هزینه بارنامه و چیزهای دیگر است. یعنی مثلاً برای یک کرایه یک میلیون تومانی که مشتری پرداخت می‌کند حدود ۷۰۰ تومان به راننده می‌رسد. که همان کرایه صافی است و ۳۰۰ هزارتومان به خود باربری.

استعلام قیمت از باربری پرند بار

لطفا با در نظر گرفتن موارد بالا با شماره زیر تماس بگیرید.  استعلام قیمت باربری و حمل انواع بار و اثاثیه منزل با نیسان خاور و تریلی است. برای مشاهده لیست قیمت باربری شهرهای پرطرفدار به مطلب جدول قیمت باربری شهرهای پرتماس  مراجعه کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید در صفحه پرسش و پاسخ مطرح کنید تا کارشناسان پرند بار در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. توجه: قیمت‌های اعلامی مربوط به تهران هست. لطفاً نحوه محاسبه قیمت باربری و استعلام دقیق قیمت باربری سایر شهرها با باربری های معتبر شهر خود تماس بگیرید.

نحوه محاسبه استاندارد هزینه باربری بین شهری در شرکت های حمل و نقل چگونه است؟

همانطور که گفته شد هزینه های حمل و نقل و باربری بین شهری متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد اما شاید برایتان سوال باشد که شرکت های حمل و نقل برای محاسبه کرایه حمل بار به شهرستان ها چگونه عمل میکنند؟

شرکت های حمل و نقل برای محاسبه کرایه باربری با توجه به نوع بار و نوع کامیون مورد نیاز برای حمل بار از دو روش استفاده میکنند.

روش های محاسبه نرخ کرایه باربری: ۱- مفهوم تن بر کیلومتر، ۲-مذاکره و توافق

محاسبه کرایه بر اساس مفهوم تن بر کیلومتر

بر اساس توافقاتی که اخیرا بین سازمان های حمل و نقل صورت گرفته برای ارسال بار از تهران به شهرستان ها نرخ های مشخصی بر اساس تناژ بار و مسافت طی شده ، مشخص شده است. که البته این نرخ های تن بر کیلومتر بیشتر برای مشخص شدن کف قیمت باربری برای هر شهرستان مورد استفاده قرار میگیرد و کرایه نهایی معمولا بر اساس توافقاتیست که با راننده صورت میگیرد.

محاسبه کرایه بر اساس مذاکره و توافق با راننده های بین شهری

در بیشتر موارد محاسبه نرخ کرایه باربری در کشور ما برای حمل بار های شهری و بین شهری، بر اساس مذاکره و توافق مشخص میشود به گونه ای که در برخی موارد برای حمل محموله های خاص نرخ کرایه عملا معنی ندارد و لازم است بصورت کامل با راننده توافق شود. مثلا حمل بارهای ترافیکی و یا حمل بارهای فوق سنگین به صورت شهری و بین شهری با توجه به این که نیازمند کامیون های خاص مثل کمرشکن یا بوژی هستند، کرایه شان فقط به صورت توافقی مشخص میگردد.

علت متغیر بودن کرایه های باربری به شهرستان ها

اگر به دنبال علت اصلی متغیر بودن کرایه های باربری هستید، باید به شما بگویم که علت اصلی آن، متغیر بودن اجناس و سایر موارد مورد نیاز کامیون داران در کشور ماست که عموم مردم آن را به افزایش نرخ ارز نیز نسبت میدهند. لوازم یدکی و قطعات، لاستیک، روغن موتور، فیلتر هوا و … از جمله لوازم مصرفی برای کامیون ها هستند که به صورت دوره ای نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند، که این موارد همواره دستخوش نوسانات قیمتی هستند و هزینه های رانندگان را افزایش میدهد.

علاوه بر مورد گفته شده عوامل دیگر هستند که در متغیر بودن و محاسبه نرخ کرایه باربری تهران به شهرستان تاثیرگذارند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیرگذار بر محاسبه هزینه حمل بار

·         نوع کامیون

خودرو های باربری با توجه به ظرفیت و ابعادشان برای حمل بار های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که نوع کامیون مورد نیاز باربری تاثیر مستقیم در نرخ کرایه خواهد داشت. این که کامیون مورد نیاز شما چیست را کارشناس حمل و نقل مشخص میکند که در این زمینه میتوانید با کارشناسان حمل و نقل باربری و اتوبار جهان پیمان بار در تماس باشد و مشورت کنید.

·         محل بارگیری و تخلیه

مسافت و جایگاه بارگیری و تخلیه بار از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کرایه باربری بین شهری هستند. با بیشتر شدن مسافت، کرایه باربری نیز افزایش می یابد. همچنین اگر محل بارگیری و تخلیه به صورت صعب العبور باشد به گونه ای که تردد ماشین های سنگین به سختی صورت گیرد، میتواند موجب افزایش نرخ کرایه باربری برای شهرستان ها شود.

·         نوع بار و ارزش بار

یکی از مواردی که در باربری های معتبر صورت میگیرد، بیمه بار است که هزینه بیمه بار متناسب با ارزش مالی بار است و هرچه بار ارزشمند تر باشد، هزینه بیمه آن نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال بار هایی مثل کیسه گچ یا ضایعات کاغذ ارزش مالی کمتری نسبت به آهن آلات دارند، بنابراین اگر مسیر و تناژشان با هم یکسان باشد، با توجه به بیمه باربری شان، کرایه آنها با هم دیگر متفاوت خواهد بود.

برای بارهایی که اصطلاحا بارهای ترافیکی هستند، با توجه به این که نیازمند اسپورت و سایر خدمات و مجوز های ترافیکی هستند، نرخ کرایه متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا