اقتصادی

گوشی‌های سرقتی یا اوراق می‌شوند یا قاچاق!

پیشگیری از سرقت تلفن و ردیابی تلفن مسروقه به عنوان یکی از اهداف فرعی طرح ثبت (ثبت شماره تلفن همراه) ذکر شده است ، اما به طور کلی تلفن های مسروقه دور ریخته می شوند و به عنوان وسایل جانبی استفاده می شوند یا به همسایگی ایران قاچاق می شوند. از سرقت تلفن جلوگیری نکنید.

به گزارش شبکه اجرای طرح رجیستری (ثبت شماره تلفن همراه) ، فقط تلفن هایی که به طور قانونی وارد کشور شده اند در شبکه حامل های آن کشور فعال می شوند. کارشناسان بر این باورند که یکی از اقدامات برجسته دولت در سالهای اخیر رجیستری بوده و تأثیرات رجیستری در جلوگیری از قاچاق تلفن همراه را برجسته می کند. تلفن های همراه قاچاق ثبت نشده اند.

واردکنندگان تلفن به طرح رجیستری موبایل اعتقاد دارند از نظر شفافیت بازار موبایل کاملا موفق بوده است.. پیش از ثبت نام ، 98 درصد از بازار تلفن های همراه قاچاق بود ، اما اکنون 100 درصد تلفن های ورودی به کشور قانونی هستند. بنابراین امروز هیچ کس نمی تواند تلفن همراه را به کره وارد کند و از آن استفاده کند و قاچاق تلفن های همراه به صفر رسیده است.

همچنین بارها تأکید شده است که چیزی به عنوان هزینه ثبت نام وجود ندارد. اجرای مرجع ثبت از قاچاق کالا جلوگیری می کند و تلفن های همراه از طریق قانونی وارد کشور می شوند ، البته شما باید کالاهای تجاری ، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاها را پرداخت کنید. مجموع این هزینه ها هزینه تمام کالاهای وارداتی است. اکثر کاربران تلفن همراه فکر می کنند هزینه ثبت تلفن همراهشان زیاد است.

هزینه بالای این محصول باعث افزایش سرقت گوشی می شود

بحران ارزی طی دو سال گذشته باعث افزایش قیمت گوشی ها در بازار شده است. از طرف دیگر ، سرقت تلفن های همراه همیشه وجود داشته است ، اما با افزایش قیمت تلفن های همراه ، مشکل صاحبان تلفن های همراه چند برابر شده است. در بازار تلفن های همراه که قیمت ها افزایش یافته است ، دردسرها بیشتر شده است زیرا همان تلفن همراه باید چندین برابر قیمت خریداری شود.

پس از مبارزه با قاچاق کالا ، جلوگیری از سرقت تلفن و ردیابی تماس های مسروقه ، یکی از اهداف فرعی طرح ثبت (ثبت شماره موبایل) ذکر شد. از آنجا که خرید تلفن دست دوم در بازار معمول است ، اما به دلیل اینکه رجیستری اجرا شده و نیاز به ثبت شماره در تلفن همراه است ، شخص می خواهد یک تلفن همراه بفروشد یا آن را به شخص دیگری منتقل کند ، انتقال مالکیت روند؛ در غیر این صورت ، بعد از مدتی تلفن برای سیم کارت جدیدی که تلفن در آن قرار دارد غیرفعال می شود. بنابراین در چنین شرایطی نمی توان از تلفن همراه دزدیده شده استفاده کرد.

علاوه بر غیرفعال کردن تلفن مسروقه با اجرای رجیستری ، مشکل دیگر بازیابی تلفن برای صاحب آن است. یک مقام مسئول از سازمان تنظیم مقررات بی سیم ، روند یافتن تلفن همراه را با ثبت نام تلفن همراه در سیستم با شماره سیم کارت و جفت شماره IMEI فاش کرد. در صورت سرقت گوشی ، می توان براساس این جفت ردیابی کرد و سیستم ملی می تواند از فعالیت این تلفن ها جلوگیری کند. این یکی از مزایای غیرمستقیم برنامه ریزی رجیستری است.

با این حال ، بیش از دو سال پس از اجرای طرح رجیستری ، روند ردیابی تلفن های مسروقه با استفاده از قابلیت های فنی رجیستری هنوز انجام نشده است. پیش از این ، حمیدرضا دهقانیانیا ، سخنگوی پروژه ثبت ، درباره دلایل این تأخیر صحبت کرده بود. ذکر شده شما می توانید و می توانید از این سرویس استفاده کنید ، اما باید بقیه مراحل را تثبیت کنید و سپس این سرویس را ارائه دهید.

تلفن مسروقه در شبکه های داخلی کار نمی کند

در همین حال ، حسین فلاح جوشقانی ، رئیس تنظیم کننده رادیو امکان سرقت تلفن حتی با این طرحوی گفت: “اطلاعاتی که ما داریم معمولاً مربوط به آخرین باری است که تلفن در شبکه روشن شده است و برای گزارش اطلاعات تلفن مسروقه کافی است. سپس در لیست سیاه قرار گرفته و دیگر در شبکه کار نمی کند.”

با این حال ، به طور کلی ، اگر تلفن شما به سرقت برود ، دیگر روشن نمی شود و می توان استراق سمع آن را انجام داد ، مگر اینکه آن را دور بیندازید و از آن برای وسایل جانبی مانند Alkyd و غیره استفاده کنید. همچنین یکی از دلایل افزایش سرقت تلفن این بود که آنها قطعات لازم را برای تعمیر گوشی آسیب دیده تهیه می کردند اما در سالهای اخیر اخباری مبنی بر سرقت تلفن در کشورهای همسایه به گوش می رسد که به سارقان و قاچاقچیان منتقل می شود. . و در بازار کشورهای همسایه فروخته می شود.

بنابراین ، هدف اصلی ثبت نام جلوگیری از قاچاق تلفن همراه و تنظیم این بازار بود ، اما اهداف آن مانند کاهش سرقت تلفن همراه و ردیابی افرادی که تلفن های همراه آنها را به سرقت برده اند ، هنوز محقق نشده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا