اقتصادیبرترین های کسب و کار

سود بروکر از کجاست؟

به اختلافی که بین Bid و Ask (خرید و فروش) وجود دارد را اسپرد نیز می گویند.فرض کنید که شما به صرافی رفته اید و می خواهید دلارهایتان را بفروشید و صرافی به شما می گوید که هر دلار را 30 هزار تومان می خرد و هنگامی که می خواهید دلار را خریداری کنید، صرافی به شما 30 هزار و600 تومان قیمت می دهد، حال اختلافی بین قیمت خرید و فروش وجود دارد. هنگامی که شما بخواهید معامله کنید، بروکر از شما آن اسپرد را می گیرد.

درآمد بروکرهای فارکس | بروکرها چگونه ریسک خود را مدیریت می‌کنند؟ | ایران بروکر

بعضی از شما می گویید که اگر ما ضرر کنیم، بروکر سود می کند.درست است اما این سود کردن بروکر یک باره می باشد ولی بروکر می خواهد شما سود کنید و از بازار به طور مداوم سود دریافت کنید تا بتواند به طور مداوم از شما اسپرد و کمیسیون بگیرد.

فرض کنید شما یک کارخانه دارید و تعدادی از محصولاتتان را به یک شرکت می فروشید و آن شرکت، تعداد محصول بالایی را یک بار از شما خریداری می کند و شما سود زیادی را از آن شرکت دریافت می کنید و بعد از مدتی آن شرکت ورشکست می کند حال اتفاقی که می افتد این است که شما یک بار از این شرکت سود دریافت کردید و دیگر هیچ سودی از شرکت دریافت نمی کنید،

برای بروکر نیز به همین گونه می باشد و اصلا به نفع بروکر نیست که شما کال مارجین شوید و کل سرمایه خودتان را از دست بدهید و بروکر آن را دریافت کند و یک باره سود بالایی را دریافت کند اما به طور مداوم نیست و همه ی ما می دانیم که 90% افرادی که وارد بازار مالی می شوند نیز بازنده هستند پس این که بگوییم شما ضرر کنید، بروکر سود می کند غیر منطقی است و حتی بروکرهای مارکت میکر از ضرر شما سود می کنند.
درست نیست که بگویید بروکر می خواهد به هر ترفندی شما ضرر کنید.

اگر می خواهید سود کنید و جز 10% افراد موفق بازار باشید باید:

1. درست تحلیل کنید
2. درست کار کنید
3. برنامه ریزی درستی داشته باشید
4. مدیریت سرمایه داشته باشید

کارگزاری یا بروکر چیست ؟

 رابطی است بین معامله گران و بازار جهانی.هر معامله گر برای ورود و دسترسی راحت وآسان به بازار جهانی نیاز به بروکر دارد تا بتوانند سفارش های خرید و فروش خود را اجرا کنند.همان‌طور که گفته شد، بروکر نقش واسطی بین معامله گر و بازار را دارد.پس وظیفه بروکر، اعلام نرخ قیمت‌های لحظه‌ای در بازار و نمایش آن به معامله گران است.

عمده درآمد بروکر چیست ؟

بروکر در ازای انجام معاملات توسط معامله گران، از آنها هزینه‌ای را دریافت می‌کند.این دریافت‌ها، بروکرها را به شرکت‌هایی بسیار ثروتمند تبدیل کرده است.این دریافتی‌ها یا درآمدها به دو صورت عمده از مشتریان دریافت می‌شود.یکی ما به تفاوت قیمت خرید و فروش در معاملات هست.

در واقع آن‌ها محصولی را در قیمتی بالاتر به خریداران می‌فروشند و در همان لحظه با قیمتی پایین‌تر از خریداران، می‌خرند. به این مدل درآمد بروکر، درآمد از اسپرد گفته می‌شود.مدل عمده‌ی درآمد دیگر بروکرها، دریافت کمیسیون بابت معاملات هست.که آنها بابت انجام هر معامله، مقداری کمیسیون را به صورت ثابت به عنوان کارمزد اجرای دستور معامله، دریافت می‌کنند.

بروکرها را از جنبه اعتبار به دو نوع بروکرهای رگوله شده و بدون رگوله تقسیم بندی می‌کنیم. قاعدتاً بروکرهای رگوله شده اعتبار بیشتری دارند.انتخاب مناسب بروکر برای معامله گران بسیار مهم است. زیرا انتخاب بروکر خوب در میزان سوددهی معامله گر تأثیر گذار است.مقدار این تأثیر نیز به قدری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در سایت هشتصد دات کام از جنبه‌های مختلف به بررسی بروکرها پرداخته شده.

درآمد بروکرهای فارکس از کجاست؟

تجارت در بازار فارکس در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، به طوری که میلیون‌ها نفر روزانه در این بازار به معامله جفت ارزهای مختلف می‌پردازند. کارگزاران فارکس واسطه بین معامله‌گران و بازار فارکس هستند و دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی، ابزارهای تحلیلی و سایر منابع لازم برای تجارت موفق را فراهم می‌کنند.

یک سوال که اغلب در بین معامله‌گران فارکس مطرح می‌شود این است که کارگزاران فارکس از کجا پول به دست می‌آورند؟ در واقع درآمد بروکرهای فارکس از کجاست؟!  جواب این سوال را در منبع معتبر بازار فارکس جستجو کنید.

روش‌های کسب درآمد بروکرهای فارکس

در ادامه، منابع درآمد کارگزاران فارکس و نحوه استفاده از آنها برای پرداخت به معامله‌گران را بررسی خواهیم کرد:

اولین راه کسب درآمد توسط بروکرهای فارکس: اسپرد

اسپرد به صورت اختلاف بین قیمت پیشنهادی (قیمتی که معامله‌‌گر می‌تواند یک جفت ارز را در آن بفروشد) و قیمت درخواستی (قیمتی که یک معامله‌‌گر می‌تواند یک جفت ارز را در آن بخرد) تعریف می‌شود.

کارگزاران فارکس با گرفتن اسپرد در هر معامله‌ای که توسط مشتریانشان انجام می‌شود، درآمد کسب می‌کنند. اسپرد بسته به کارگزار می‌تواند ثابت یا متغیر باشد:اسپردهای ثابت از پیش تعیین شده‌اند و تغییر نمی‌کنند، در حالی که اسپردهای متغیر بر اساس شرایط بازار در نوسان هستند.

پس زمانی که یک بروکر را برای انجام معاملات خود انتخاب می‌کنید باید ثابت یا متغیر بودن اسپرد در آن را بررسی کنید. این موضوع می‌تواند روی هزینه‌های شما موثر باشد و در نهایت سود شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان یک مثال برای اسپرد، اگر قیمت پیشنهادی/درخواستی فعلی برای یک جفت ارز 1.2000/1.2005 باشد، اسپرد 5 پیپ است. به این معنی که اگر معامله‌گر این جفت ارز را بخرد، قیمت درخواستی 1.2005 را می‌پردازد که 5 پیپ بیشتر از قیمت پیشنهادی است. پس کارگزار فارکس 5 پیپ را به عنوان اسپرد خود برای اجرای معامله دریافت می‌کند.

دومین راه کسب درآمد توسط بروکرهای فارکس: کمیسیون

دریافت کمیسیون دومین راه درآمد بروکرهای فارکس است که هزینه‌ای را به معامله‌گران تحمیل می‌کند. برخی از کارگزاران فارکس برای هر معامله علاوه بر اسپرد، پورسانت نیز دریافت می‌کنند. این کمیسیون معمولاً درصدی از اندازه معامله است و می‌تواند از چند سنت تا چند دلار در هر لات معامله شده باشد. مدل مبتنی بر کمیسیون شفاف‌تر از مدل مبتنی بر اسپرد است. زیرا معامله‌‌گران دقیقاً می‌دانند که برای هر معامله چقدر کمیسیون پرداخت می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر یک کارگزار فارکس به ازای هر لات معامله شده، 5 دلار کارمزد دریافت کند و یک معامله گر یک لات یورو/دلار آمریکا بخرد، 5 دلار کمیسیون به کارگزار می‌پردازد. کمیسیون در زمان انجام معامله از موجودی حساب معامله‌گر کسر می‌شود.

سومین راه کسب درآمد توسط بروکرهای فارکس: بهره شبانه (سوآپ)

کارگزاران فارکس همچنین می‌توانند از هزینه‌های تامین مالی معاملات شبانه، درآمد کسب کنند. هنگامی‌ که یک معامله‌گر یک موقعیت یک شبه را نگه می‌دارد، کارمزد تامین مالی و انتقال پوزیشن به روز بعد از او دریافت می‌شود که بر اساس تفاوت نرخ بهره بین دو ارز در جفت ارز است و به آن سواپ نیز گفته می‌شود.

میزان سواپ یا به موجودی حساب معامله‌گر اضافه یا از آن کسر می‌شود، دریافت یا پرداخت به اینکه موقعیت معامله‌گر در جفت ارز long یا short است نیز بستگی دارد.

برای مثال، اگر معامله‌‌گری یک لات یورو/دلار آمریکا بخرد و یک شب این پوزیشن را باز نگه دارد، هزینه سواپ بر اساس تفاوت نرخ بهره بین یورو و دلار آمریکا از او دریافت می‌شود. اگر یورو دارای نرخ بهره بالاتر از دلار آمریکا باشد، معامله‌گر سواپ مثبت دریافت می‌کند و اگر دلار آمریکا دارای نرخ بهره بالاتر از یورو باشد، معامله‌گر هزینه تامین مالی منفی دریافت می‌کند.

یعنی در این میان گاهی این بروکر است که به درآمد می‌رسد و این راه درآمد بروکرهای فارکس ممکن است در برخی موارد به نفع معامله‌گر باشد نه بروکر!فرض کنید معامله‌گری جفت ارز AUD/USD را بخرد و موقعیت را یک شب حفظ کند، اگر نرخ بهره دلار استرالیا بالاتر از نرخ بهره دلار باشد، سوآپ مثبت دریافت خواهد کرد. اگر نرخ بهره AUD معادل 2٪ و نرخ بهره دلار 0.5٪ باشد، معامله‌گر یک سوآپ مثبت 1.5٪ دریافت خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا