اقتصادی

دنبال راهی برای سهامدار کردن مردم خواف در معدن سنگان هستیم

شبکه/ خراسان رجبی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال راه هایی برای مشارکت اهالی کرپ در معادن سنگ آهن سنگگان هستیم.

سید رضا فاطمی امین امروز در بازدید از معدن سنگ آهن سنگان خواف در جمع خبرنگاران گفت: مردم از مناطق فعال.» و مردم هم سهامدار هستند و از معادن جنجا (سیستان و بلوچستان) شروع کردیم و در معادن عنبرآباد کرمان ادامه دادیم.

وی افزود: با این حال، در حال حاضر یک معدن سنگ آهن فعال در کارپ وجود دارد و اکنون ما به دنبال راهی هستیم تا مردم منطقه سهامدار این معدن شوند.

وی افزود: معدن سنگ آهن San’an یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کره است و از ذخایر بسیار بالایی برخوردار است. .

پاتمی امین گفت: یکی از این خدمات مسئولیت اجتماعی است که تا حدودی انجام شده است و همچنان بر آن تاکید داریم باید پهنه بندی را طوری تنظیم کنیم که مواد معدنی از طریق ریل حمل شود. این کار آسیب کمتری به جاده وارد می کند و به خواست خدا از خطرات جاده ها می کاهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل تخلفات نظارتی، رگولاتورها استدلال کرده اند که پروانه بهره برداری معدن نباید تمدید شود.

فاطمی امین در ادامه گفت: آذرماه امسال این مهلت (مجوز) تمام شد و تمدید نشد، اما متاسفانه معدنچی به رای شورای عالی معدن تمکین نکرد و در جنجال رسانه ای غرق شد و خطرناک بود. نفوذ رسانه ای

وی افزود: به هر حال بهره برداران از افراد بیکار سوء استفاده کردند، اما خوشبختانه همه افراد آن معدن در معادن دیگر و پیمانکاران جدید مشغول به کار شدند و هیچکس بیکار نشد.

او به خود اپراتور قبلی یادآور شد که به غیر از معدن تاریخ مصرف گذشته فونیکس 1، 2 معدن دیگر نیز دارد و می تواند در 2 معدن دیگر افراد شاغل در فونیکس 1 را استخدام کند، اما متأسفانه او شیطنت کرده و قطعاً با آن برخورد می کنیم. این شوخی

فاطمی امین گفت: مجتمع معدن سنگ آهن سنگان توانست بیکاران ققنوس یک را در نقاط دیگر استخدام کند و پروژه هایی را که بیکار نمی ماند احیا کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به خواف از مجتمع معدنی دولتی سنگ آهن سنگان و شرکت جامع معدنی سناباد (سیمیدکو) بازدید کرد.

به گزارش شبکه، سنگ آهن سنگان در حدود 300 کیلومتری جنوب شرق مشهد و در نزدیکی مرز افغانستان با استان خراسان رضوی، 40 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان خواف و 18 کیلومتری شمال شرق سنگان قرار دارد. طول مستطیل حدود 22 کیلومتر و عرض آن 10 کیلومتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا