برترین های کسب و کارعمومی

کدام میلگرد برای پروژه ساختمانی شما مناسب تراست؟

یکی از حیاتی ترین تصمیماتی که هنگام برنامه ریزی برای شروع یک پروژه ساختمانی باید گرفته شود، انتخاب بهترین برند میلگرد است. در ایران کارخانجات بسیاری میلگردهای ساختمانی و صنعتی تولید می کنند. همه این تولیدکنندگان استانداردها و معیارهای مختلفی برای تولید در نظر می گیرند.

بنابراین محصولات تولیدی آنها از نظر فنی، مکانیکی و حتی کیفیت با یکدیگر متفاوت است. این امر انتخاب پیمانکاران و مهندسان را دشوار می کند.

در بین تولیدکنندگان داخلی، کارخانه فولاد آناهیتا گیلان یکی از نام های شناخته شده است. در ادامه به بررسی شرایط تولید، کیفیت و مشخصات قیمت میلگرد آناهیتا، این تولید کننده برترمی پردازیم. اگر به دنبال آن هستید که آیا میلگرد آناهیتا بهترین انتخاب برای پروژه شماست یا خیر، این مقاله را از دست ندهید.

شرایط ساخت محصولات کارخانه فولاد آناهیتا

کارخانه فولاد آناهیتا از سال 1392 به طور تخصصی در زمینه تولید میلگرد در شهرستان رشت فعالیت می کند.این کارخانه پس از ساخت محصولات ، از تجهیزات آزمایشگاهی دقیق برای آزمایش خواص مکانیکی و شیمیایی محصولات خود استفاده می کند تا از مطابقت کامل با استانداردهای ملی و بین المللی اطمینان حاصل کند. از این رو با وجود اینکه کارخانه مدت زیادی از راه اندازی آن نمی گذرد، این کارخانه توانسته به یکی از بهترین تولیدکنندگان ایران تبدیل شود.جالب است بدانید که کیفیت محصولات فولادی این کارخانه به حدی تضمین شده است که حتی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود. بنابراین اگر تصمیم به خرید میلگرد از این کارخانه دارید، از کیفیت محصولات این کارخانه آسوده خاطر باشید. به گفته مهندسان عمرانی این برند بهترین انتخاب برای پروژه ها است.

مشخصات فنی محصولات کارخانه فولاد آناهیتا

کارخانه فولاد آناهیتا تمامی محصولات خود را بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132 تولید می کند. این محصولات از انواع زیر هستند:

 

  • میلگرد مارپیچ آج 340 یا همان گرید A2
  • میلگرد جناغی آج 400 و 420 یا همان گرید A3
  • و میلگرد مرکب آج 500 و آج 520 یا همان گرید A4

خواص فنی و مکانیکی این مقاطع فولادی برای استفاده در بسیاری از پروژه های صنعتی و ساختمانی مناسب می باشد. طراحی آج و تمامی ویژگی های هندسی از جمله ارتفاع، گام، عرض و زاویه آج با حساسیت بالایی تعیین می شود.
زیرا این خواص به شدت بر میزان گیرایی میلگرد در بتن تاثیر می گذارد. علاوه بر این، خواص مکانیکی محصولات مانند تنش تسلیم، استحکام کششی و درصد ازدیاد طول نسبی همگی مطابق با استاندارد است.

ابعاد محصولات
تاکنون با کیفیت و مشخصات فنی محصولات فولاد آناهیتا آشنا شده اید. اما هنوز معیارهای دیگری برای انتخاب این مقاطع وجود دارد. یکی از مهمترین آن ها، ابعاد میلگرد است. البته ابعاد این مقاطع فولادی باید مطابق با پروژه شما باشد. خوشبختانه، این محصولات در طیف وسیعی از ابعاد برای پاسخگویی به نیازهای اکثر پروژه های ساختمانی در دسترس هستند. بنابراین، شما نباید بدون اطمینان انتخاب کنید.

در این کارخانه میلگرد آج340 با علامت اختصاری A.G.J.U فقط در سایزهای 8 و 10 میلی متر تولید می شود. از طرفی آج 400 و آج 420 در سایزهای 12 تا 32 تولید می شود که این گرید را می توانید با علامت اختصاری A.G.C.T تشخیص دهید. در نهایت میلگردهای آج500 و آج 520 در سایزهای 12 تا 32 و با علامت اختصاری A.G.S.Tعرضه می شوند.

وزن محصولات

یکی دیگر از ویژگی های مهم مقاطع فولادی وزن آنهاست. زیرا به کمک این قابلیت می توانید از کیفیت میلگرد بستر مطمئن شوید. باید بدانید که این مقاطع فولادی اساس پروژه ساختمانی هستند و باید استحکام ساختمان را تضمین کنند. در عین حال وزن آن نباید کمتر یا بیشتر از حد مجاز باشد. در غیر این صورت در مواقع اضطراری آسیب بیشتری وارد می کنند.

همانطور که اشاره کردیم محصولات آناهیتا بر اساس استانداردها تولید می شوند. به همین دلیل وزنی برابر با حداقل مجاز درج شده در جدول اشتال دارند. وزن میلگرد بر اساس هر شاخه محاسبه خواهد شد. به یاد داشته باشید که هر شاخه 6 یا 12 متر طول دارد و عرضه این محصولات بر اساس این ابعاد انجام می شود. بنابراین، اگر کسی می خواهد در مقادیر کم خرید کند، باید به یک فروشگاه خرده فروشی مراجعه کند.

قیمت محصولات آناهیتا گیلان

آخرین فاکتوری که قبل از خرید این مقاطع فولادی باید بررسی کنید قیمت میلگرد آناهیتا است. همانطور که قبلاً گفتیم میلگرد آناهیتا با حداقل وزن مجاز استاندارد تولید می شود. از آنجایی که قیمت مقاطع فولادی به وزن آنها بستگی دارد، بنابراین میلگردهای سبک وزن آناهیتا قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

چرا باید محصولات آناهیتا را برای پروژه خود انتخاب کنید؟

در این مقاله با ویژگی ها و مشخصات محصولات با کیفیت فولاد آناهیتا آشنا شدید. اگر این مشخصات، ابعاد و گریدها، نیاز پروژه شما را برآورده می کند، می توانید آنها را خریداری کنید. به خصوص اگر قصد دارید در شهرهای شمالی کشور پروژه ای بسازید.

زیرا در این صورت باید هزینه انتقال بسیار کمتری بپردازید. اگر هنوز مطمئن نیستید که مقاطع فولادی آناهیتا بهترین گزینه برای پروژه شما هستند یا خیر، می توانید با مشاوره تخصصی رایگان انتخابی آگاهانه داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا