برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

ماسک صورت زیتون را چگونه بزنیم؟

امروزه دیگر آرایش‌های غلیظ و پر زرق و برق، کم کم جای خود را به آرایش‌های سبک و نچرال داده‌اند. یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی این روزها، داشتن پوستی سالم و صاف است. بهتر است بدانید که برخلاف دوران گذشته که پوست زیبا را صرفا به داشتن ژن خوب نسبت می‌داده‌اند، امروزه مهم‌ترین عامل داشتن پوست شفاف را رسیدگی و مراقبت هر روزه از آن می‌دانند. از این که پوستی جوش‌دار یا لکه‌دار دارید، دلسرد نشوید. همه انسان‌ها کمابیش با مشکلات پوستی مانند جوش، لکه، پستی و بلندی پوست و… دست و پنجه نرم می‌کنند.

راجع به خواص مصرف روغن زیتون برای صورت بیشتر بدانید | واجارو

برای رسیدن به پوست شفاف و رویایی خود، نیاز است که مواد مغذی و رطوبت کافی را به پوست خود برسانید و از آن در برابر عوامل آسیب‌رسان محیطی مانند سرما، گرما، رادیکال‌های آزاد و…  محافظت کنید. استفاده از انواع ماسک‌ها، مانند ماسک صورت روغن زیتون و شی باتر ویتابلا برای جوش صورت می‌تواند به شما در رفع بسیاری از مشکلات پوستی ، کمک کند.

درمان آکنه با روغن زیتون

زیتون، میوه‌ای برای پوست

زیتون بدون شک، یکی از محبوب‌ترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌ها در سراسر جهان است. یکی از پرمصرف‌ترین حالت‌های استفاده از این میوه، گرفتن روغن آن است. روغن زیتون، یکی از غنی‌ترین مواد غذایی و عضوی ثابت در انواع رژیم غذایی سالم است. خواص روغن این میوه برای پوست، بسیار متنوع است. به همین دلیل نام آن را در فرمول بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبتی می‌توانید ببینید.

استفاده از روغن زیتون، برای کاهش درد و کبودی، بسیار موثر است. به علاوه روغن زیتون، آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند و تحریکات و حساسیت‌های پوستی را التیام می‌بخشد. روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است. این ویتامین، یکی از موثرترین ویتامین‌ها در از بین بردن انواع چین و چروک و جوان‌سازی پوست است.

از روغن زیتون، می‌توانید برای لایه‌برداری و پاک‌سازی پوستتان استفاده کنید. روغن زیتون، چربی‌های اضافه و آلودگی‌ها را از عمیق‌ترین قسمت‌های پوست شما، جذب و پاک می‌کند و به این ترتیب شما را از شر انواع جوش‌های سرسیاه، چرکی و… خلاص می‌کند. اگر پوست شما خشک است و تقریبا تمام مرطوب‌کننده‌های بازار را امتحان کرده‌اید، اما ناامید شده‌اید از روغن زیتون استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای بسیار جالب روغن زیتون، پاک کردن آرایش است. با روغن زیتون، بدون این که آرایش روی پوستتان باقی بماند، همزمان می‌توانید پوست خود را نرم و لطیف کنید.

درمان آکنه با روغن زیتون

در این قسمت، می‌توانید از بین ماسک‌های ضد آکنه و ضد جوش و ماسک روغن زیتون برای جوش صورت زیر، یک ماسک مناسب را انتخاب کنید.

ماسک روغن زیتون، به تنهایی

  • برای بهره بردن از خواص این ماسک بسیار ساده، ابتدا صورت خود را خوب تمیز کنید (اگر پوست شما به اسکراب نیاز دارد، آن را اسکراب کنید). در مرحله بعد، صورت خود را کمی نم‌دار کنید. حدود ۶ تا ۷ قطره روغن زیتون را کف دست خود بریزید و سپس با کف دست‌های روغنی خود، پوست صورتتان را برای ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا پوستتان روغن زیتون و رطوبت را خوب جذب کند.
  • می‌توانید این کار را پیش از این که به استقبال خواب شبانه بروید، انجام دهید.
  • می‌توانید همراه با روغن زیتون، از روغن‌های گیاهی دیگری مانند روغن نارگیل، آرگان، گل سرخ و… نیز استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون و عسل

عسل، با استفاده از خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی خود، می‌تواند انواع جوش‌ها را از بین ببرد و از پیدا شدن سر و کله آن‌ها، جلوگیری کند. عسل، هم‌چنین می‌تواند انواع التهابات، جای زخم‌ها و انواع لکه‌ها را نیز درمان کند.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، خوب مخلوط کنید. یک لایه نازک از این ماسک را به صورت خود بزنید و اجازه دهید که برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند.

ماسک روغن زیتون و گلاب

یکی از دلایلی که ممکن است پوست شما جوش بزند، التهابات مجاری منافذ پوست است. این التهابات می‌توانند باعث مسدود شدن منافذ و در نتیجه بروز انواع جوش شوند. گلاب، با خاصیت آرام‌بخش خود، التهابات پوست شما را کاهش می‌دهد و از بروز جوش‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، گلاب پوست شما را رطوبت‌رسانی و نرم می‌کند.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۱ تا ۱/۵ قاشق چای‌خوری گلاب مخلوط کنید و اجازه دهید تا این ماسک خوب جذب پوستتان شود.

ماسک روغن زیتون و آب مرکبات

آب انواع مرکبات، مانند آب لیمو، پرتقال، نارنج و… حاوی میزان بسیار زیادی ویتامین C است. ویتامین C، به پوست شما کمک می‌کند تا آسیب‌های ناشی از جوش‌ها یا زخم‌های آن‌ها را سریع‌تر و موثرتر ترمیم کند. به علاوه انواع لکه‌های پوستی را نیز از بین می‌برد.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری آب مرکبات تازه را با ۱ تا ۱/۵ قاشق چای‌خوری روغن زیتون، مخلوط کنید و اجازه دهید که این ماسک برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

آیا تا به حال از ماسک روغن زیتون برای جوش صورت استفاده کرده‌اید؟

تجربه شما از استفاده از ماسک روغن زیتون برای جوش صورت چیست؟ جای چه مواد ضد جوش دیگری در انواع ماسک روغن زیتون برای جوش صورت در این مقاله خالی است؟ نظرات و تجربیات خود را درباره خرید ماسک صورت با ما در قسمت کامنت‌ها، به اشتراک بگذارید.

ماسک روغن زیتون و عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟

عسل، با استفاده از خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی انواع جوش‌ها را از بین می‌برد و از پیدا شدن آن‌ها، جلوگیری می‌کند. عسل، هم‌چنین می‌تواند انواع التهابات، جای زخم‌ها و انواع لکه‌ها را نیز درمان کند.

چگونه ماسک روغن زیتون و گلاب را تهیه کنیم؟

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۱ تا ۱/۵ قاشق چای‌خوری گلاب مخلوط کنید و اجازه دهید تا ماسک صورت کربن فعال ویتابلا خوب جذب پوستتان شود.

روغن زیتون به کمک تکنیک‌های مختلفی پردازش و آماده مصرف می‌شود. روغن زیتون خام یکی از بهترین حالات این روغن محسوب می‌شود. چرا که این روغن با توجه به این که در کمترین حالت پردازش شده است حالت خامی دارد و بسیار خالص می‌باشد. این نوع روغن زیتون بدون این که در معرض مواد افزودنی، سفید کننده‌ها و سایر مواد شیمیایی قرار گیرد، برای مصرف آماده است.

استفاده از این نوع روغن جهت پوست به خصوص التهابات پوستی نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود. روغن زیتون خام را می‌توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کرد یا این که در ماسک‌های صورت و مو مورد استفاده قرار داد.

خواص درمانی روغن زیتون برای پوست

1-خاصیت آنتی اکسیدان

روغن زیتون بعنوان آنتی اکسیدان عمل میکند، یعنی ماده ای که از اکسیداسیون جلوگیری میکند. اکسیداسیون فرآیندی است که موجب تولید رادیکالهای آزاد میشود که این رادیکالها موادی هستند که موجب آسیب سلولها میشوند و ممکن است موجب گسترش سرطان هم گردند.

قرار دادن روغن زیتون روی پوست از پیری زودرس جلوگیری میکند. همچنین برخی تحقیقات نشان میدهند که قرار دادن روغن زیتون روی پوست بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب، میتواند با سلولهای عامل سرطان مقابله کند.

2-تعذیه رسانی به پوست

3-اثرات آنتی باکتریال

روغن زیتون دارای خواص آنتی باکتریال است. بااین حال مطالعات کمی برروی توانایی روغن زیتون در کنترل باکتریهای پوستی وجود دارد. یک مطالعه ی کوچک درمورد تاثیر استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل برروی باکتری استافیلوکوکوس اورئوس روی پوست انجام شد. نتایج نشان داد که هر دو روغن خواص آنتی باکتریال داشتند اما روغن نارگیل تاثیر بیشتری برای ازبین بردن باکتری ها داشت.

4-آبرسانی و مرطوب کنندگی

روغن زیتون بعنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی پوست و مو استفاده میشود؛ اما تحقیقات کمی درمورد اثربخشی آن موجود است.

5-ضدآفتاب طبیعی

روغن زیتون حاوی است، یک ترکیب کمیاب به جلوگیری از هر گونه آسیب رادیکال آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند.

6-جلوگیری از مسدود کردن منافذ

در حالی که بیشتر مردم فکر می کنند که روغن منافذ را مسدود می کند، این ادعا در مورد روغن زیتون صادق نیست. این روغن به منظور نفوذ عمیق به پوست و اطمینان از تمیز شدن منافذ عمل می کند.

این روغن ارگانیک یک جایگزین عالی برای هر محصول آرایشی دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید. به جای مسدود کردن منافذ با مواد شیمیایی و غیره، این جایگزین طبیعی می تواند اطمینان حاصل کند که پوست شما مرطوب و مستحکم است.

7-جلوگیری ازچین و چروک

روغن زیتون شامل پلی فنول ها و اسید اولئیک است که به عنوان یک ماده ضد پیری عمل می کند. همچنین حاوی چربی های غیر اشباع و و D است که از ایجاد چروک های جدید روی پوست جلوگیری می کند. قیمت اسپری ویتابلا با رایحه دل انگیز و ماندگار چقدر است؟

این روغن حاوی اسکوآلن است که با ایجاد رطوبت ضروری، را بهبود می بخشد. همچنین دارای خاصیت پوسته سازی است که سلول های مرده پوست را حذف می کند و بدن را برای تولیدسلول های جدید پوستی تحریک می کند. دارد و حاوی اولئوکانتال است که عملکرد آنزیم های التهابی را متوقف می کند.

 

دکمه بازگشت به بالا