اقتصادی

آیا معامله ارز در خیابان مجاز است؟ / هشدار پلیس به خریداران و فروشندگان ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تاکید کرد: خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانکی یا صرافی های مجاز و از طریق اشخاصی مانند دلال ممنوع است.

به گزارش شبکهاگر از خیابان منوچهری، خیابان فردوسی یا سبزه میدان تهران گذر کرده باشید، احتمالاً افرادی را دیده اید که زیر لب چند کلمه را تکرار می کنند. کلماتی که اغلب حاوی واحدهای پولی معروف هستند، مانند «دلار»، «یورو» و «ارز». افرادی که خود را فروشنده و خریدار ارز معرفی می کنند و گاه مدعی خرید بالای صرافی و فروش زیر بورس هستند. اینها دلالان یا دلالان ارز هستند.

این افراد ارز زیادی ندارند و اگر پول زیادی بخواهید مشتری را چند دقیقه معطل می کنند تا ارز مورد نیاز شما را بدهد. ارزی است که گاهی می توان در اصالت آن بحث کرد اما همچنان برخی از شهروندان از آن برای خرید و فروش ارز استفاده می کنند.

آیا می توانید در کنار جاده ارز بخرید و بفروشید؟

سوالی که در این بین مطرح می شود این است که آیا عمل خرید و فروش ارز در خیابان به عنوان یک عمل پرخطر و مجرمانه تعریف می شود؟ پلیس امنیت اقتصادی یا همان پلیس مسئول برخورد با زورگیران و دلالان بازار ارز پاسخ داد.

سرهنگ هدایت بهرامی در گفت وگو با شبکه وی در خصوص ممنوعیت فروش ارز در حاشیه جاده ها گفت: اقدام خرید و فروش ارز خارج از شبکه صرافی ها و بانک ها دلالی محسوب و جرم محسوب می شود. خرید ارز از شهروند یا فروش ارز به شهروند خارج از این چرخه جرم است.

وی گفت: شهروندان برای تهیه ارز مورد نیاز خود و یا حتی فروش آن به بانک ها و صرافی های مورد تایید مراجعه کنند. معاملات ارزی باید در شبکه های بانکی و صرافی های تایید شده انجام شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: برخی از دلالان ارز مدعی هستند که فروش جزئی یا خرده ارز مانعی ندارد. این موارد صحت ندارد. برخی از افراد ادعا می کنند که اگر شما کمتر از 10000 دلار بفروشید، مثلاً 1000 دلار یا کمتر، نیازی به تعویض یا هر چیز دیگری ندارید. این امر در این مورد مطلقاً صحیح نیست و اگر بتوان ثابت کرد که شخص ترتیب داده است، عملاً مرتکب عمل مجرمانه شده و با وی برخورد خواهد شد.

در این زمینه بخوانید:

رسیدگی به کیف های صرافی جعلی و معاملات جعلی

برامی افزود: البته نکته دیگری که شهروندان باید به آن توجه کنند، اصالت ارز است. این ارزها ممکن است جعلی باشند و پس از انجام معامله، دستفروش نتواند آنها را پیدا کند زیرا مکان ثابتی ندارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا