برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

پس از افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

پس از افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

روکش دندان می ‌تواند برای درخشان ‌تر کردن لبخند شما معجزه نماید، اما گاهی اوقات آن می ‌تواند شکسته یا جدا شود. دلایل مختلفی برای افتادن یا جدا شدن لمینت دندان وجود دارد، اما در هر صورت مهم است که این مشکل را در اسرع وقت برطرف نمایید.

ممکن در حالی که مشغول غذا خوردن یا صحبت کردن باشید، یکی از روکش های سرامیکی شما از دندانتان جدا شود. از آنجایی که روکش بسیار شبیه دندان است، احتمالا در ابتدا خواهد ترسید. اما پس از بررسی دقیق ‌تر، متوجه می ‌شوید که این فقط یکی از روکش‌ های شما بوده است.

اکنون این سوال به ذهن شما می رسد که پس از افتادن لمینت دندان چه باید بکنید. بهتر است بدانید که افتادن روکش به اندازه افتادن دندان واقعی اورژانسی نیست، اما همچنان می‌تواند هشداردهنده باشد و اگر روکش روی یکی از دندان‌های جلوی شما قرار داشته باشد، می‌تواند به این معنی باشد که لبخندتان زیبایی خود را از دست داده است.

کارهایی که باید پس از افتادن لمینت دندان انجام دهید

هنگامی که روکش‌های سرامیکی جدید شما به طور دائم به جلوی دندان‌ های شما چسبانده می ‌شوند، احساس می‌کنید که لبخندی کاملا جدید دارید. لمینت دندان به جز ماندگاری قابل قبولی که دارد، حس خوبی نیز به دلیل این لبخند بسیار زیبا القا خواهد نمود، پس واقعا بالا بودن قیمت لمینت دندان ارزش سرمایه گذاری دارد.

اما در هر حالی که آنها معمولا طول عمر ده تا پانزده سال دارند، خطاناپذیر نیستند. آیا می دانید اگر لمینت دندان شما به طور ناگهانی افتاد چه کاری باید انجام دهید؟

– مرحله 1: قطعات را جمع آوری کنید

در مرحله اول باید روکش سرامیکی شکسته یا جدا شده خود را در یک ظرف تمیز نگه دارید. اگر لمینت دچار شکستگی نشده باشد، دندانپزشک شما ممکن است بتواند به سادگی آن را در جای خود قرار دهد، بنابراین آن را در جایی تمیز نگه دارید.

– مرحله 2: با دندانپزشک خود تماس بگیرید

قدم بعدی این است که در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید. مهم است که فورا به دندانپزشک مراجعه نمایید تا او وضعیت دندان و دهان شما را با دقت بررسی کند.

– مرحله 3: هنگام انتظار برای قرار ملاقات دندانپزشکی مراقب باشید

مطمئن باشید، روکش سرامیکی که افتاده یک اورژانس دندانپزشکی نیست. در واقع، از آنجایی که تنها یک لایه نازک از مینای دندان برای قرار دادن روکش برداشته شده است، دندان شما در خطر فوری یا جدی قرار نمی گیرد. اما احتمالا متوجه افزایش حساسیت به غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم خواهید شد، بنابراین در هنگام خوردن یا آشامیدن احتیاط کنید.

– مرحله 4: در صورت نیاز از یک راه حل موقت استفاده کنید

به جز در مواردی که دندانپزشک متخصص لمینت دندان به شما دستور داده باشد، سعی نکنید روکش را به تنهایی بچسبانید، زیرا ممکن است به پرسلین یا دندان خود آسیب برساند. با این حال، اگر با حساسیت یا زبری مینای دندان مشکل دارید، می توانید از موم دندان به عنوان یک راه حل موقت استفاده کنید. سعی کنید یک لایه نازک را روی سطح دندان خود به عنوان یک مانع قرار دهید.

– مرحله 5: دندانپزشک شما علت شکست را شناسایی می کند

دندانپزشک شما قبل از هر چیز اطمینان تعیین خواهند کرد که چه چیزی باعث شکست روکش شما شده است. برخی از دلایل احتمالی عبارتند از: دندان قروچه، عادات بد جویدن، نصب نادرست، آسیب یا پوسیدگی پشت روکش. این مسائل اساسی باید از قبل مورد توجه قرار گیرد.

– مرحله 6: روکش های سرامیکی خود را تعمیر یا تعویض کنید

اگر روکش در شرایط خوبی قرار داشته باشد، دندانپزشک شما ممکن است بتواند آن را ضدعفونی کرده و دوباره بچسباند. روکش های چینی شکسته، ترک خورده یا خرد شده را می توان گاهی با رزین کامپوزیت ترمیم کرد، اما این ماده به اندازه پرسلن دندان زنده یا بادوام نیست و احتمالا در آینده مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. در بیشتر موارد، روکش چینی که قابل اتصال مجدد نیست باید تعویض شود.

سخن پایانی

شما می ‌توانید لبخند خیره ‌کننده ‌ای را که همیشه آرزوی آن را داشته اید با لمینت دندان و با مراجعه به یک مرکز تخصصی شناخته شده بدست آورید. یکی از این مراکز تخصصی، مرکز دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی است که با بهره گیری از بروزترین تجهیزات، لبخندی را که شایسته آن هستید برای شما به ارمغان می آورد.

دکتر شهاب محمدی با درک اهداف و نگرانی‌ های شخصی شما یک برنامه درمانی سفارشی برای لبخندی که همیشه می‌خواستید طراحی می کند. اگر سوالات بیشتری در مورد روکش های سرامیکی دارید، با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و یک وقت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا