اقتصادی

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداران متاورسی

رئیس واحد رسیدگی به جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به فریب شهروندان با کلمه کلیدی متاورس هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با شبکه او گفت که دنیای متاورس یک فناوری جدید است که در مدت زمان کوتاهی پیشرفت های بزرگی داشته است. وی گفت: متأسفانه مجرمان سایبری و سودجویان نیز از این فضا سوء استفاده کرده اند و کلاهبرداری های زیادی در این زمینه وجود دارد. کاربران باید آگاه باشند.

وی ادامه داد: متاورس مفهومی عجیب با کاربردهای فراوان است که قانونی در این زمینه وجود ندارد و عدم آگاهی کاربران در این زمینه آن را به بستری برای فریب برخی از کاربران به ویژه افراد بی اطلاعات تبدیل کرده است. در این بین متأسفانه کسانی که برای سود و فرصت روی متاورس سرمایه گذاری می کنند و یا کسانی که قول پولدار شدن سریع و … را می دهند از کاربران به خصوص آنهایی که شناخت کمی از فضا دارند پول می دزدند و کلاهبرداری می کنند.

رئیس واحد رسیدگی به جرائم سایبری پلیس کل کشور فتا گفت: یکی از متداول ترین روش های کلاهبرداران متاورس، تبلیغ فروش مجازی املاک در متاورس است.

رجبی ادامه داد: برخی افراد در بستر متاورس در زمینه املاک مجازی که فعالیت مجرمانه تلقی می شود در تامین مالی و کلاهبرداری غیرقانونی دست دارند و افراد ناخواسته می توانند در دام این افراد بیفتند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به یکی دیگر از روش‌های سوء استفاده از کاربران فضای مجازی با کلمه کلیدی متاورس گفت: برنامه‌های مرتبط با متاورس داده‌های زیادی را از کاربران جمع‌آوری می‌کنند و این داده‌ها، خطرات امنیتی و حریم خصوصی را در معرض خطر قرار می‌دهند. می تواند برای این کاربران باشد.

به گفته وی، حملات فیشینگ نیز در Metaverse برای تخلیه ارز و NFT از حساب ها استفاده می شود. گاهی اوقات، مجرمان سایبری می توانند با ارسال ایمیل های جعلی، مانند نام تیم پشتیبانی پروژه، کاربران را مورد هدف قرار دهند و از آنها سوء استفاده کنند.

هشدار پلیس فتا:

هشدار در مورد خرید توکن «تتلو».

به پیامک های جعلی توجه کنید

پلیس فتا، همتا، ثنا و هشدار علیه کلاهبرداری…

رجبی به کاربران فضای مجازی هشدار داده است که بدون اطلاع کافی از این موضوع در فضای مجازی سرمایه گذاری و استفاده نکنند. همچنین لطفا هرگز لینک های مشکوک ارسالی به عناوین مرتبط با متاورس را باز نکنید و از ارائه اطلاعات شخصی و شخصی به افراد یا گروه هایی که به خوبی نمی شناسید یا نمی شناسید خودداری کنید و سرمایه ای پرداخت نکنید. بر اساس وعده یا در فضای مجازی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا