اقتصادی

برخورد با اتاق‌های قیمت‌گذاری کاذب ارز و معاملات صوری/ دلالان دلار زیر ذره‌بین پلیس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از برخورد با اتاق های قیمت گذاری جعلی، معاملات جعلی و کسری ارز خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی در گفت وگو با شبکهوی با اشاره به اقدامات اخیر پلیس امنیت اقتصادی در قبال دلالان ارز گفت: به دلیل هیاهوهای اخیر که باعث تحریکات اجتماعی، تبلیغات در رسانه های متخاصم برای تحریک بازار و سایر عوامل اقتصادی و سیاسی شده، شاهد عصبانیت هایی بوده ایم. ما در بازار ارز بودیم، البته انتظار ورود دشمن به بازار و مشکلات اقتصادی را داشتیم، بنابراین یک سری اقدامات و برنامه ریزی از قبل برای مقابله با این موارد انجام دادیم.

وی گفت: چندین عملیات پلیسی برای برخورد با ذینفعان و متخلفان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و هماهنگی با سایر دستگاه ها و کارهای اطلاعاتی انجام شد و شهردار در آنچه من تروریسم اقتصادی می نامم اقدام کرد.

قیمت گذاری جعلی و معاملات جعلی قیمت ارز را افزایش می دهد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به اقدامات این پلیس برای اخلال در بازار ارز اشاره کرد و گفت: به همین دلیل قیمت آن افزایش یافته است. همانطور که می دانید بار روانی ناشی از افزایش نرخ ارز معیشت مردم و سایر قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در این راستا پلیس اقتصادی با همکاری سایر دستگاه ها به سرعت وارد عمل شد و با اغنی گران ناروا و اغتشاش گران برخورد کرد.

برامی با بیان اینکه اقدامات پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کاهش قیمت ارز موثر بوده است، گفت: قیمت گذاری جعلی و کاذب.» پلیس امنیت اقتصادی کلانشهر تهران با اجرای طرح عملیاتی 9 مرحله ای برخورد با اخلال گران بازار ارز، با تشکیل 34 پرونده قضایی و شناسایی و دستگیری 63 متهم.

بازدید از جلسه تبادل پلیس امنیت اقتصادی

وی گفت: پلیس از اتحادیه های صنفی و صرافی ها نیز بازدید کرد. آنها در این بازدید گفتند با 12 اتحادیه متخلف که مجوز خرید و فروش ارز نداشتند و سوء استفاده می کردند، برخورد کردند. همچنین در مجموع 3 میلیون و 314 هزار واحد ارز مختلف از دلالان ارز کشف و ضبط شد که ارزش ریالی ارزهای کشف شده بالغ بر 36 میلیارد تن است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به سختی دریافت ارز از دلالان اشاره کرد و گفت: خیابان، و بنابراین آن را یک چهره مهم در نظر گرفته شده است. .

دلالان و فساد در زیر ذره بین پلیس

بهرامی گفت: اقدام پلیس در کنار سایر اقدامات دولت خوشبختانه شاهد کاهش قیمت ارز بود.

هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا هیچ یک از 63 اخلالگر/دلال دستگیر شده با خارج از کشور ارتباط داشته اند، وی پاسخ داد: “این موضوع در دست بررسی است.” در مجموع البته این ذی نفعان برای اقدامات خود به سمت کارخانه های دشمن آب می ریزند، اما ما ارتباط آنها را نیز بررسی کرده ایم و اگر چنین مواردی پیدا شود، مطمئناً در پرونده آنها خواهد بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: برنامه پلیس برای برخورد با اخلالگران بازار ارز ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا