اقتصادی

۱۰۰۰ گیگ ظرفیت قطع‌شده اینترنت بین‌الملل، بازیابی شد

دو مسیر فیبر نوری امروز در گرجستان قطع شد و ۱۰۰۰ گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین‌المللی در این کشور قطع شد، اما شرکت ارتباطات زیرساخت از اتصال مجدد این ظرفیت خبر داد.

به گزارش شبکه، بر اساس اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت بین المللی 1000 گیگابایتی شرکت مخابرات زیرساخت امروز (شنبه 4 آذر 1400) زیرساخت پیگیری در این مرکز است و نقص های ذکر شده در یک برنامه رفع می شود. چند ساعت اعلام کرد که خواهد شد

این مرکز در پاسخ اعلام کرد که ظرفیت 1000 گیگابایتی اینترنت بین‌المللی داخلی در ساعت 18:45 بازگردانده شد که در مدت چند ساعت پس از قطع، قطعی آن برطرف شد و به مدار مصرف بازگشت.

به گزارش شبکه، این دومین بار است که بخش اینترنت بین المللی در دو ماه گذشته با اختلالات مکرر مواجه شده است. در 7 دسامبر، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین‌المللی شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل شکستن بخش دوم فیبر دریایی متعلق به GBI در منطقه دریایی بین قطر و امارات از دسترس خارج شده است. .

البته طی چند روز گذشته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و اطلاعات اعلام کرده بود ظرفیت قطع شده از پهنای باند بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت ملی باز می گردد. همچنین در 28 آذرماه پس از قطع 300 گیگابایت ظرفیت بین‌المللی شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روستلکوم تامین می‌شد، ظرف مدت یک روز احیا شد و دوباره مصرف آغاز شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا