اقتصادی

غیر از قطع سراسری اینترنت راه‌حل دیگری برای جلوگیری از تقلب نیست؟

اخیرا لو رفتن برخی از سوالات آزمون تاثیر زیادی داشته است اما این مشکل سال هاست که پابرجاست و باعث نگرانی و سردرگمی جامعه به خصوص در بین متقاضیان دانشگاه شده است، اما هدف این گزارش توضیح علت آن نیست، بلکه اینترنت است. این شبکه برای مقابله با علت وقوع کلاهبرداری، جلوگیری از تقلب و بررسی روش های فنی می تواند بدون شبکه سراسری از تقلب جلوگیری کند. اینترنت قطع شد

به گزارش ایزونا، گزارشی به نقل از رئیس اداره آزمون یک سازمان سنجش که از قطع سراسری اینترنت در روز کنکور برای جلوگیری از تقلب در کنکور خبر داده بود، تعجب همگان را برانگیخت.

وزارت اطلاعات و ارتباطات به دلایلی از جمله برگزاری کنکور سراسری مشکل قطع اینترنت را تکذیب و تاکید کرده است، اما هنوز چیزی در این زمینه تایید یا اعلام نشده است، اما وزیر علوم گفت: اینترنت فقط در منطقه ای که کنکور برگزار می شود قطع شود. ، تایید شده در . با این حال، معاون سانسی اصرار داشت که مسدود شدن آنتن در یک برنامه تلویزیونی کارساز نبود و این موضوع باعث شد تا سانس به دنبال قطعی اینترنت سراسری در طول دوره آزمایشی باشد.

همچنین این حادثه در سال 1400 نیز زمانی رخ داد که محمدجواد آذری ظهرمی وزیر وقت ارتباطات، قطع شدن شبکه مخابراتی در بازار ورودی را تایید کرد که این موضوع بر محیط اطراف و کیفیت شبکه تاثیر گذاشته است.

به گفته کارشناسان، برای جلوگیری از چنین مواردی هنگام کار بر روی پروژه های خاص، پیشنهاد می شود راه حلی را انتخاب کنید که شبکه اینترنت را در شرایطی که می توان از پارازیت ها، پارازیت ها یا مسدود کننده های وای فای استفاده کرد، ایزوله می کند.

دلیل استفاده نکردن از آن روش به طور رسمی اعلام نشده است. شاید بحث هزینه این قطع کننده ها مطرح باشد اما اینکه خسارت ناشی از قطع شبکه اینترنت بیشتر از این هزینه باشد جای سوال دارد.

صدها میلیارد دلار تجارت در زمینه خرید و فروش حق الزحمه کلاس های کنکور و سوالات کنکور وجود دارد که شاهد تخلفات و تقلب های گسترده در این زمینه هستیم که مانع از آن نشده است. آیا تدابیر خاصی برای جلوگیری از سوء استفاده از این فناوری فکر نمی کنید؟

امیدواریم کارشناسان و مدیران در این امر به این سوال پاسخ دهند که چگونه و چرا با وجود سال ها تجربه در برگزاری این آزمون، اشکالات موجود در این سامانه همچنان در آزمون پذیرش منجر به تقلب و لو رفتن سوالات شناخته می شود. ایران. این اتفاق نیفتاد؟! و آیا این شبکه اینترنت است که باید قطع یا قطع شود تا مقصر اصلی ابزارهای مورد استفاده باشد؟

اگرچه شرایط عمومی کشور بیش از دو هفته آرام است و نیازی به محدودیت های به اصطلاح روزهای گذشته ندارد، اما وزارت ارتباطات بر شناسایی و پیگیری شرایط امن و غیرایمن تاکید دارد. تصمیمات در این شرایط توسط مقامات ذیصلاح امنیتی گرفته شده است و وزارتخانه در این زمینه تصمیم گیرنده نیست. ترافیک مرتبط با استفاده از این پلتفرم ها کاهش یافته است. این کاهش پهنای باند بین المللی مربوط به همین خدمات محدود است و ارتباطات بین المللی دیگری نیز وجود دارد.

این در حالی است که به گفته تحلیلگران، طی سه ماه گذشته محدودیت های اینترنت و مشکلاتی که برای کاربران و بسیاری از کسب و کارهای فعال از طریق اینترنت به وجود آمده است، از یک سو واکنش مدیران اینترنت و انتقادات، اعتراضات و پرسش ها در مورد از سوی دیگر، فضای مجازی در ایران، افت محسوس سرعت اینترنت به اندازه کافی تاثیر منفی بر کاربران اینترنت در کشور داشته است و اکنون زمان آن رسیده است که مسئولان به واقعیت ها توجه بیشتری داشته باشند. ذکر این گونه اظهارات یا اقدامات غیرمسئولانه است، از حدود اختیارات و مأموریت سازمان های مختلف خارج می شود و امنیت روحی و روانی مردم و کاربران را تهدید می کند، بنابراین باید بیش از پیش به افکار عمومی توجه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا