برترین های کسب و کارعمومی

نحوه استفاده از اتوپرس

در این مقاله از مجله بتاسرویس با نحوه استفاده از پرس ماشین آشنا می شوید. دانستن این نکات به شما کمک می کند تا از صدمات ناشی از رعایت نکردن نکات نگهداری جلوگیری کنید و احتمال خرابی دستگاه کمتر خواهد بود.

استفاده از پرس اتوماتیک بسیار آسان است و با چند نکته ساده می توانید در کمترین زمان ممکن چروک های لباس و پارچه را از بین ببرید.

پرس های اتو نسبت به اتوهای بخار معمولی کاربردی ترند زیرا از بخار و فشار همزمان استفاده می کنند و سرعت کار بالاتری دارند. بخار فشار بالا الیاف پارچه را نرم می کند. و به شکل دلخواه در آورید.

قبل از دادن اطلاعات در مورد استفاده از دستگاه چاپ، بهتر است دستورالعمل دستگاه را به دقت مطالعه کنید تا به درستی از آن استفاده کنید تا دستگاه شما دوام بیشتری داشته باشد و مجبور به تعمیر اتوپرس نباشید.

راه های رفع چین و چروک با اتو

رفع چین و چروک با فشار آهن

لایه رویی را به فاصله 7 سانتی متر از لایه زیرین پرس پایین بیاورید.

دکمه بخار روی دستگاه را فشار دهید تا بخار روی پارچه آزاد شود.

چند دقیقه صبر کنید و چند بار بخار را آزاد کنید

صفحه را محکم روی پارچه قرار دهید و پس از چند ثانیه آن را بالا بیاورید.

این روند را تا زمانی که به طور کامل حذف شود ادامه دهید.

در برخی موارد، آهن ممکن است بخار آب تولید نکند. دلایل زیادی برای کار نکردن کلیک خودکار وجود دارد و با دیدن هر یک از آنها بهتر است سریعاً از تکنسین سرویس کلیک خودکار کمک بگیرید. ادامه استفاده از دستگاه در چنین شرایطی ممکن است به آن آسیب برساند.

چگونه از پرس اتوماتیک استفاده کنیم؟

دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید. و بعد از باز کردن دستگاه، دسته پرس فلزی را بالا بیاورید. و دستگاه را به برق وصل کرده و روشن کنید. بعد از یک دقیقه پرس اتو گرم می شود و می توانید دمای مورد نیاز را مطابق با پارچه مورد نظر خود مانند اتوی معمولی تنظیم کنید.

قبل از اتو كردن لباس ها و ملحفه ها بهتر است آنها را كمي خيس كنيد. و برای اتو ورق آن را تا کرده و قسمتی از آن را پشت پرس اتو قرار دهید. به آرامی آن را به سمت جلو بکشید و زیر دستگاه قرار دهید. همانطور که می بینید، 5 برابر فشار بیشتر از اتو معمولی، پارچه ها سریعتر و بهتر از اتو معمولی هستند.

پیراهن را با اتو اتو می کنند

برای اتو کردن پیراهن و بلوز، هر قسمت باید جداگانه اتو شود. ابتدا با یقه پیراهن شروع می کنیم. برای اتو کردن یقه از گوشه های پرس اتو استفاده کنید. برای اتوی آستین ها آن را کاملا روی صفحه پرس اتو از درز بازوها تا مچ قرار دهید. سپس به همراه دکمه های پیراهن به قسمت های جلو، پشت، چپ و راست پیراهن می رویم. و این قسمت ها را با نوک پرس اتو اتو می کنیم. هر قسمتی را که اتو کردید، پیراهن را به سمت خود بکشید و قسمت های دیگر را انجام دهید. در مرحله آخر جیب ها را اتو کنید. و هر کدام را جداگانه زیر صفحه دستگاه قرار دهید. این باعث می شود که قسمت های خط خورده سبک وب خود را از دست ندهند.

نحوه اتو کردن شلوار با پرس اتو

در مورد اتو کردن، نوع شلوار تفاوت چندانی ندارد. بهتر است از کمربند شروع کنید و آن را زیر اتو نگه دارید تا کاملا صاف شود. برای جیب ها یا پلیسه ها، برای جلوگیری از تورم، از یک پد زیر آن استفاده کنید. قسمت های دیگر شلوار را زیر اتو قرار دهید و بعد از اتو کشیدن یک قسمت شلوار را از جلو جدا کرده و قسمت بعدی را اتو کنید.

پاهای شلوار را یکی یکی اتو کنید، مگر اینکه همزمان دو پایه جامپر را روی تخته قرار دهید. برای قطعات تزئینی یا کاربردی، بهتر است آنها را در پشت و جلو قرار دهید تا آسیب نبیند.

نحوه استفاده از پرس اتو روی پارچه های مختلف

ابتدا برچسب چسبیده به هر پارچه را بخوانید تا از مشخصات آن مطلع شوید. برای پارچه هایی که ترکیبی از پارچه های اکریلیک و پشمی یا کتان هستند فشار و زمان زیاد لازم نیست. در این پارچه ها میزان حرارت باید کم باشد و نیازی به بخار زیاد نباشد.

برای پارچه جین ابتدا باید پارچه را مرطوب کنید تا نرم شود و حرارت و فشار زیادی لازم است. پارچه های ساخته شده از مواد کشسان باید هنگام اتو کشیدن به خوبی کشیده شوند تا چروک نشوند. برای اتو کردن پارچه های نازک و ظریف از یک بالش یا بالش بین لباس و میز اتو استفاده کنید.

قطعاتی مانند زیپ و دکمه های پلاستیکی را مستقیماً زیر صفحه نمایش قرار ندهید. می توانید آنها را رو به رو قرار دهید یا با بالش بپوشانید. یکی دیگر از راه های رفع چین و چروک، استفاده از یک پارچه مرطوب روی لباس است.

پس از پایان کار با اتوپرس، دستگاه را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود، سپس دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

هزینه تعمیر پرس خودکار چقدر است؟

هزینه تعمیر بستگی به نوع آسیب و مشکل دستگاه شما دارد. اما این هزینه ها شامل هزینه حمل و نقل به محل، هزینه تعمیر و در صورت لزوم هزینه قطعات یدکی می باشد.

چرا اتو من بخار نمی کند؟

دمای پایین، اتصال نادرست مخزن آب، فیلتر اشباع شده، تمام شدن آب در مخزن و عدم استفاده طولانی مدت از اتو همگی از دلایل بخار نشدن پرس اتو هستند.

چرا اتو روشن نمی شود؟

اگر پریز برق وجود نداشته باشد، سیم‌کشی مدار قطع شده باشد یا دوشاخه‌ها و کانکتورها آسیب دیده باشند، پرس اتو روشن نمی‌شود.

چرا فشار فلز گرم نیست؟

فرسودگی المنت، خرابی ترموستات، القای جریان و خطا در ارتباط با خط فشار اتوماتیک باعث گرم نشدن دستگاه می شود.

دکمه بازگشت به بالا