برترین های کسب و کار

چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟

چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟

وردپرس محبوب ترین سیستم در هنگام صحبت در مورد سیستم های مدیریت محتوا است. البته وردپرس نه تنها طرفداران زیادی دارد، بلکه منتقدانی نیز دارد. بسیاری از این منتقدان بر این باورند که وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت نیست. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وردپرس برای شما مناسب است، باید از ویژگی ها، مزایا و معایب آن آگاهی کافی داشته باشید. بنابراین، در این مقاله به مهم ترین مزایای وردپرس و اینکه چه نوع سایت هایی می توانید با آن بسازید، می پردازیم.

وردپرس بسیار تکامل یافته و رشد کرده و روز به روز بیشتر می شود.امروزه این سیستم به عنوان محبوب ترین و کاربردی ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت شناخته شده است.تا امروز حدود 80 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این سیستم در حال اجرا هستند. بر اساس نحوه ایجاد و مدیریت آنها، وردپرس به تنهایی سهم زیادی از بازار توسعه وب دارد، در ادامه این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که دلیل تکیه میلیون ها کاربر برای راه اندازی وب سایت خود به وردپرس چیست. هستند. با آموزش طراحی سایت ژاکت آکادمی که توسط ژاکت برگزار میشود میتوانید به راحتی طراحی سایت با وردپرس را فرا بگیرید.

نصب آسان وردپرس

به نظر می رسد ایجاد یک وب سایت با استفاده از کدنویسی برای بسیاری از افراد کاری بسیار دشوار و خسته کننده است. زیرا این کار نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و زمان زیادی می برد. همچنین اگر طراحی و راه اندازی وب سایت را به طراحان و برنامه نویسان متخصص برون سپاری کنند، باز هم باید هزینه زیادی را صرف کنند. اما بر خلاف سایر سیستم های مدیریت محتوا، ایجاد وب سایت با استفاده از وردپرس نیازی به دانش برنامه نویسی و آشنایی ندارد. زبانهای مختلف.

این عامل به یکی از بزرگترین و مهم ترین مزیت های وردپرس تبدیل شده است. زیرا مراحل نصب و پیکربندی وردپرس در کمتر از 5 دقیقه تنها با چند کلیک انجام می شود. بنابراین، مهم نیست که فرد چقدر دانش فنی برای کار با وردپرس دارد. به همین دلیل، هر کسی با هر سطح تخصص می تواند به راحتی یک وب سایت کامل با استفاده از وردپرس ایجاد کند.

موفقیت وردپرس

یکی دیگر از مزایای وردپرس انعطاف پذیری در طراحی سایت است. هزاران تم، افزونه و ابزار مختلف برای وردپرس توسعه داده شده است. پلاگین ها و پوسته های توسعه یافته برای وردپرس به طور گسترده توسط کاربران استفاده می شود. زیرا استفاده از آن کار با این سیستم را برای آنها بسیار خوشایند می کند. پلاگین ها و تم های وردپرس را می توان به راحتی با یک کلیک نصب کرد.

بر این اساس می توان گفت وردپرس می تواند تمامی سلیقه ها و نیازهای کاربران را برآورده کند. کاربران می توانند با استفاده از افزونه ها و ویژگی های خود، بخش های مختلفی را به هر قسمت از وب سایت خود اضافه کنند. بنابراین آنها می توانند وب سایت خود را همانطور که می خواهند طراحی و ویرایش کنند. به همین دلیل وردپرس هیچ محدودیتی در طراحی و شخصی سازی سایت ها برای کاربران ایجاد نمی کند.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

یکی از مهمترین مزیت های وردپرس امکان طراحی و پیاده سازی فروشگاه های آنلاین بزرگ در عرض چند دقیقه است. وردپرس همه چیزهایی را که یک وب مستر برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین با استفاده از افزونه Woocommerce نیاز دارد، فراهم می کند. این افزونه تنها با چند کلیک فاصله دارد و وب سایت ساده شما را به یک فروشگاه کاملا حرفه ای تبدیل می کند.

افزونه Woocommerce امکاناتی مانند دسته بندی محصولات، ادغام با درگاه های بانکی ایرانی و خارجی، مدیریت کدهای تخفیف و بسیاری امکانات دیگر را در اختیار کاربران وردپرس قرار می دهد. به همین دلیل ساخت وب سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس بسیار رایج است و اکثر کسب و کارها از آن برای ورود به دنیای آنلاین استفاده می کنند.

سئو وردپرس

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایت است. زیرا سئو در سایت به زمان، هزینه و دانش فنی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم های موتورهای جستجو نیاز دارد. معمولاً وب‌سایت‌های بدون سئو در اولین نتایج موتور جستجو ظاهر نمی‌شوند و بعید است که ترافیکی از طریق آنها دریافت کنند. به همین دلیل مدیران وب سایت ها همیشه به دنبال راه هایی هستند که در کمترین زمان ممکن سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجو نشان دهند.

چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟
چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟

کسانی که از وردپرس برای مدیریت سایت های خود استفاده می کنند، نگران نباشند. زیرا وردپرس برای سئو بهینه سازی شده است و این ویژگی یکی از مزیت های اصلی وردپرس است. وردپرس افزونه های زیادی در این زمینه دارد که کاربران به راحتی می توانند از آنها برای بهینه سازی سایت خود از نظر سئوی داخلی و خارجی استفاده کنند. اکثر این افزونه ها فارسی هستند و قدم به قدم کاربران را راهنمایی می کنند. همچنین، سایت های وردپرسی را می توان به راحتی به ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکس و غیره پیوند داد.

جامعه بزرگ و فعال

البته یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه، پشتیبانی و دسترسی به منابع مرتبط است. وردپرس یک پروژه منبع باز جهانی با بزرگترین جامعه کاربران و توسعه دهندگان است. از طرف دیگر، وردپرس در حال حاضر دارای انجمن ها، گروه های رسانه های اجتماعی و غیره زیادی در توسعه و نگهداری آن است. این افراد همیشه در حال حل مشکلات یا پاسخگویی به سوالات دیگران هستند. بنابراین، یکی از مهم ترین مزایای وردپرس، جامعه بزرگ و فعال آن است که هر آنچه که یک وب مستر برای وب سایت خود نیاز دارد را فراهم می کند.

به روز رسانی و امنیت وردپرس

امروزه دو عامل اصلی پشتیبانی و به روز رسانی نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت نرم افزار دارند. با توجه به محبوبیت و استفاده از وردپرس، تیم توسعه آن همواره امنیت را در اولویت قرار داده است. البته در دنیای هک و نفوذ هرگز نمی توان از امنیت 100% صحبت کرد زیرا امنیت در دنیای اینترنت امری نسبی است. اما در زمینه امنیت برخی از سایت ها و نرم افزارها دارای امنیت بسیار بالایی هستند و نمی توان به راحتی وارد آنها شد. وردپرس در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و با به روز رسانی های مداوم سیستم خود را ایمن نگه داشته است.

به عنوان مثال، یک اشکال امنیتی در یکی از نسخه های وردپرس، امنیت هزاران وب سایت را به خطر انداخته است. اما خوشبختانه این مشکل به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفت و با یک آپدیت سریع مشکل برطرف شد. بنابراین، هنگام استفاده از وردپرس، کاربران می توانند مطمئن باشند که سایت خود را مدیریت می کنند و سایت آنها امن است. از آنجایی که تیم توسعه وردپرس دائماً در حال آزمایش هستند، در صورت مشاهده هرگونه باگ یا نقص امنیتی، آن‌ها را رفع و به‌روزرسانی می‌کنیم.

دستکاری آسان

همانطور که گفته شد وردپرس بر خلاف سایر سیستم های مدیریت محتوا نیازی به دانش فنی برنامه نویسی و آشنایی با سایر الزامات ندارد. این باعث می شود وردپرس یک انتخاب عالی برای استارت آپ ها و مشاغل جدید و مبتدیان باشد. وردپرس به دلیل سادگی سیستم مدیریت سایت می تواند اولین قدم در اینترنت باشد.

زیرا وردپرس دارای بخش های مدیریتی است که تمامی ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت یک وب سایت حرفه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. قسمت های مختلف وردپرس کاملا فارسی بوده و هیچ گونه عارضه ای برای کاربر ایجاد نمی کند. استفاده از این بخش ها مدیریت محتوا و سایر قسمت های سایت را برای کاربر بسیار لذت بخش تر می کند.

ساخت وب سایت های مختلف وردپرسی

البته، هر کسی که می خواهد تصمیم بگیرد از وردپرس استفاده کند یا نه، چندین سوال در ذهن وجود دارد. یکی از سوالات متداول در بین کاربران این است: چه نوع سایت هایی می توانید با وردپرس بسازید؟ برخی از سایت های توسعه یافته با وردپرس عبارتند از:

وبلاگ ها یا وب سایت ها

سایت های خبری و اطلاع رسانی

ارائه عکس و نمونه کارها

محل کار و اتوماسیون

انبارهای آنلاین

سایت ها و انجمن های اجتماعی

سایت آموزشی

و ده ها نوع وب سایت دیگر

نتیجه

بیش از 80 میلیون وب سایت توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می شوند. یعنی فقط وردپرس سهم زیادی از بازار وب را به خود اختصاص داده است. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، وردپرس موفقیت و محبوبیت خود را مدیون امکانات و مزایایی است که در اختیار کاربران قرار می دهد. مهم ترین مزیت این سیستم سهولت مدیریت و سرعت اجرای سایت است. چه ویژگی وردپرس توجه شما را به خود جلب کرد؟

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا