برترین های کسب و کارعمومی

بازار کار و درآمد طراحی سایت چگونه است؟

در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند که کسب‌وکارشان را در فضای آنلاین گسترش بدهند. اینجا بود که بازار کار سایت حسابی داغ شد و خیلی‌ها تصمیم گرفتند طراح سایت شوند. در ادامه می‌خواهیم درآمد طراحی سایت در ایران و خارج را بررسی کنیم. همچنین، در مورد روش‌های کسب درآمد از طراحی هم صحبت کنیم. در این مقاله می‌خوانید: ابتدا بیایید نگاهی به درآمد طراحی سایت در ایران بیندازیم: سؤال اینجاست که با وجود روی کار آمدن هوش مصنوعی، آینده شغلی طراحان سایت چه می‌شود؟ چه ترفندهایی جدیدی برای طراحی سایت روی کار آمده و چطور به‌عنوان یک تازه‌کار جایگاه خودتان را در میان طراحان سایت ایرانی پیدا کنید؟ با این مقاله از پرتال همراه باشید تا به طور کامل به سؤالات ذهنی شما پاسخ دهیم.

بازار کار و درآمد طراحی سایت در ایران چگونه است؟

طراح سایت چه کسی است؟

طراح سایت (web designer) یک فرد خلاق و خوش‌ذوق است که یک وب سایت یا بخشی از آن را طراحی و کدنویسی می‌کند. لزومی لازم نیست که صفر تا صد یک سایت را خودتان کدنویسی کرده باشید. طراحی سایت با وردپرس و تغییرات ظاهری سایت هم بخشی از چالش‌های شغل طراح سایت است.

قبل از هر چیزی؛ اگر دنبال دوره آموزش ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید، سری به آکادمی پرتال بزنید. یک دوره جامع برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند سایت فروشگاهی بسازند به صورت رایگان قرار داده شده است.

در آخر یک پیشنهاد عالی برای شروع کار طراحی سایت به طراحان جوان هم داریم. طراح سایت چه کسی است؟ (web designer) یک فرد خلاق و خوش‌ذوق است که یک وب سایت یا بخشی از آن را طراحی و کدنویسی می‌کند. لزومی لازم نیست که صفر تا صد یک سایت را خودتان کدنویسی کرده باشید. خدمات طراحی سایت با وردپرس و تغییرات ظاهری سایت هم بخشی از چالش‌های شغل طراح سایت است.

چگونه وارد بازار کار طراحی سایت شویم؟

خب اول بیایید ببینیم که شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ کاری با برنامه‌نویسان حرفه‌ای نداریم، این دسته از افراد می‌توانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند. اما برنامه‌نویسان تازه‌کار یا جونیور به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- تازه پکیج دوره آموزشی برنامه نویسی خریدید یا می‌خواهید از کانال‌های یوتیوب، برنامه نویسی یاد بگیرید. مدرسان این دوره هم به شما پیشنهاد کردند که یک وب سایت برای خودتان طراحی کنید و همراه با آموزش‌ها آن را بهینه کنید.

اما طراحی و ساخت سایت شخصی آن هم در ابتدای کار به نظرتان هزینه زیادی دارد و از پس خرید دامنه، هاست و افزونه‌های موردنیاز بر نمی‌آیید.

2- آشنایی کافی نسبت به بعضی از زبان‌های برنامه نویسی دارید. مثلاً در دانشگاه آن را یاد گرفتید یا دوره‌های آموزشی شرکت کردید؛ خلاصه اینکه از چند زبان برنامه نویسی سر در می‌آورید و حالا قصد دارید از آن در حوزه طراحی سایت استفاده کنید.

مشکل اینجاست، هر شرکتی که درخواست می‌دهید، از شما انتظار حداقل یکی دو سال سابقه کار و چند نمونه را دارند. شما هم که متأسفانه تجربه کاری نداشته‌اید، با ناامیدی به سراغ حوزه‌های دیگر می‌روید. از طرفی هم خودتان سرمایه کافی برای راه اندازی یک شرکت طراحی سایت ندارید.

3- یا اینکه جزو دسته سومی هستید که علی‌رغم اینکه مهارت خاصی در کدنویسی ندارید، اما دوست دارید وارد بازار کار طراحی سایت شوید. شاید؛ مثلاً به دلیل سلیقه شخصی خوبی که دارید، فکر می‌کنید طراحی سایت به دردتان می‌خورد!

بازار کار طراحی سایت در ایران چگونه است؟ این روزها خیلی از افراد تلاش می‌کنند با خرید دوره‌های آموزشی، زبان‌های برنامه نویسی را آموزش ببینید. دلیل آن چیست؟ چون مخصوصاً ساخت سایت، روزبه‌روز جان بیشتری می‌گیرند؛ پس تقاضا برای آن همواره وجود دارد و احتمالاً بیشتر هم می‌شود. باورتان می‌شود که عبارت “طراحی سایت”، به‌تنهایی حدود بار سرچ در ماه دارد؟ یا مثلا عبارت “شرکت طراحی سایت” ماهانه بیش از 1000 بار جستجو می‌شود.

مدرسان این دوره هم به شما پیشنهاد کردند که یک وب سایت برای خودتان طراحی کنید و همراه با آموزش‌ها آن را بهینه کنید. اما طراحی و ساخت سایت شخصی آن هم در ابتدای کار به نظرتان هزینه زیادی دارد و از پس خرید دامنه، هاست و افزونه‌های موردنیاز بر نمی‌آیید. 2- آشنایی کافی نسبت به بعضی از زبان‌های برنامه نویسی دارید. با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری قادر خواهید بود اطلاعات مشتریانتان را در یک بستر امن ثبت، حفظ و مدیریت کنید.

این آمار نشان‌دهندۀ این است که تعداد افرادی که به دنبال راه‌اندازی سایت هستند خیلی زیاد است؛ بنابراین، هر کدام از این جستجوکننده‌ها، می‌تواند مشتری احتمالی شما باشد. به‌شرط آنکه هم از فوت و فن‌های بازاریابی سر دربیاورید و هم در حوزه کاری خودتان خبره شوید. * اگر ریسک‌پذیر نیستید و می‌خواهید یک درآمد ثابت داشته باشید، به‌عنوان کارمند در یک شرکت ایرانی استخدام شوید.

درآمد طراحی سایت چقدر است؟

بگذارید خیلی ساده به شما بگوییم که هیچ جواب مشخصی برای این سؤال پیدا نمی‌کنید. هزینه‌ها در بازار طراحی سایت شفاف نیست و هیچ تعرفۀ مشخصی هم وجود ندارد (متأسفانه)! یعنی برخی شرکت‌ها ممکن است برای طراحی یک سایت ساده از شما 30 میلیون تومان پول بگیرند و برخی دیگر همان سایت را با 3 میلیون تومان راه‌اندازی کنند.

این آمار بر اساس نظرسنجی از 1145 طراح سایت در کانادا منتشر شده است. > با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال، خیلی از برنامه نویسان به صورت دورکار (remote) با شرکت‌های کانادایی، آلمانی، ترکیه‌ای، استرالیایی و دیگر کشورها کار می‌کنند. دلیل آن هم درآمد دلاری و اختلاف قیمت زیاد دلار با ریال است. درآمد طراحی سایت در خارج هم بر اساس تجربه کاری و نوع پروژه متغیر است. برای ورود به بازار طراحی سایت، چه چیزهایی نیاز دارید؟ همان‌طور که گفتیم، اگر بخواهید از راه تخصصی و حرفه‌ای وارد این حوزه شوید و زیروبم طراحی سایت و کدنویسی را بدانید، احتمالاً آموزش شما زمان زیادی می‌برد.

خلاصه اینکه باید به یک یا چند زبان برنامه نویسی مسلط باشید. شما به‌عنوان یک طراح موفق باید مدام دانش خودتان را به‌روز کنید و خودتان را برای هرچالشی آماده کنید. مثلاً آن اوایل که هوش مصنوعی سروصدا به پا کرده بود خیلی‌ها می‌گفتند که به‌زودی برنامه نویسان شغل خودشان را از دست می‌دهند و ربات‌ها جایشان را می‌گیرند. اما واقعاً این‌طور شد؟ خیر؛ کدنویسی‌های هوش مصنوعی هم مثل خیلی از فعالیت‌های دیگرش دقت کمی دارد.

اما یک برنامه نویس می‌داند که کدام کد اشتباه است و برای بالابردن سرعت کارش چطور می‌تواند از این هوش مصنوعی استفاده کند. اما یک راه سریع و ساده هم برای طراح سایت شدن وجود دارد. همان روشی که در مقدمه وعده‌اش را داده بودیم. راهی که با آن می‌توانید، خیلی زود ازیک مسیر راحت و البته مطمئن، وارد بازار طراحی سایت شوید. پیشنهاد ما ساخت و ویرایش سایت آماده برای مشتریان است.

با این روش: خرید و ویرایش سایت‌های پرتال یک روش درآمدزایی این است که بسته‌های سایت یا فروشگاهی پرتال را خریداری کنید، روی ویرایش و طراحی آن وقت بگذارید، سپس بعد از مدتی که آماده شد، آن را بفروشید. کارکردن روی سایت‌های پرتال بسیار لذت‌بخش است و اگر به زبان‌های HTML و CSS آشنا باشید، می‌توانید حتی بخش‌های موردنیازتان هم به قالب اضافه کنید. این کار هم برایتان درآمد دارد و هم اینکه بعد از مدتی دستتان به طراحی سایت راه می‌افتد.

تازه دردسرهای خرید هاست هم ندارید و می‌توانید هرجایی که به مشکل برخوردید کار را به پشتیبانان پرتال بسپارید. دقیقاً شبیه به فعالیتی که خیلی از افراد دراینستاگرام انجام می‌دهند. چند پیج اینستاگرامی در هر حوزه‌ای که دوست دارند می‌سازند. زمانی که تعداد فالوورهای پیج بالا می‌رود و تبلیغات بازدهی خوبی پیدا می‌کند، آن را می‌فروشند. خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین آن چیزی است که شما برای فروش و بازاریابی محصولاتتون نیاز دارید.

 

دکمه بازگشت به بالا