اقتصادی

حساب‌وکتاب نوسان قیمت “ارزهای دیجیتال”

چندین سال است که ارزهای دیجیتالی شروع به همکاری جدی با محیط اقتصادی جهانی کرده اند و تلاش کمی برای تجارت باز می کنند. اما آیا این ارزها بدون مشکل نیستند و آیا نوسانات قیمت آنها به دلیل انگیزه های سوداگرانه نیست؟ محققان کشور در این تحقیق به این سوال پاسخ دادند.

به گزارش شبکه ، در دنیای امروز ، الگوبرداری و تحلیل رفتار قیمتها در بازارهای مالی بسیار مهم است. اقتصاد جدید دیجیتالی بازارهایی را ایجاد کرده است که پیش بینی نوسانات پیچیده تر از نمونه های سنتی است. ارز دیجیتال یا Cryptocurrency که به عنوان ارز دیجیتال نیز شناخته می شود ، مفهومی است که کمتر از یک دهه از زمان ظهور آن در بازارهای مالی وجود داشته است. اولین ارز دیجیتال جهان ، بیت کوین ، در سال 2009 راه اندازی شد. توسط شخص یا گروهی ناشناخته به نام ساكوشی ناكاموتو وارد شده است. در طول یک دهه گذشته ، ارزهای دیجیتالی مختلفی پس از بیت کوین معامله شد و سرمایه گذاران زیادی در سراسر جهان در این زمینه نوظهور و استارتاپ های مرتبط سرمایه گذاری کرده اند.

محققان می گویند با ظهور ارزهای دیجیتال و ورود ارزهای مجازی به بازار ، قیمت ارزهای دیجیتال به شدت بالا رفته است.با وجود انتقاد بسیاری از اقتصاددانان و محققان مبنی بر پشتیبانی از چنین ارزهایی ، قیمت بیت کوین به شدت بالا رفته است. به طور سنتی ، آنها بسیار بیشتر شده اند. به همین دلیل ، فرصت های ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران را ترغیب به ورود به بازار کرده و با جذب نقدینگی بیشتر ، بازار را پویاتر و سودآورتر برای سرمایه گذاران ساخته است. با این وجود ، این پدیده مانند هر عامل اقتصادی دیگر ، رکود و رکود خود را دارد که تشخیص صحیح و پیش بینی آن می تواند امنیت سرمایه گذاری در این منطقه را افزایش دهد.

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران تحقیقاتی را انجام دادند که شاخص قیمت برخی ارزهای دیجیتال رایج را بررسی کردند تا ببینند آیا این قیمت ها حافظه بلند مدت دارند یا خیر.

در این مطالعه از روش کتابخانه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است و ارزهای دیجیتالی با میانگین قیمت از سال 2015 به بعد در نمونه انتخاب شده قرار گرفتند. اول سپتامبر تا سال 2018 اول سپتامبر کمتر از یا برابر 1 دلار بود.

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار نشان داد که حافظه طولانی مدت از دیجی کوین ، داگی کوین ، عمرو وین ، بیت شیر ​​، میدزف کوئین ، ایکسایام ، ردی کوین ، آنتونی ، ورج و ریپل اثبات شده است. با این حال ، سه ارز ، بیت کوین ، روانکوئین و استارل حافظه بلند مدت ندارند و بنابراین می توانند به همان میزان کارآمد فروخته شوند.

به گفته حسین صفارزاده ، محقق گروه مدیریت بازرگانی واحد تهران دانشگاه آزاد اسلامی و همکارانش ، “مفهوم حافظه بلند مدت نشان می دهد که پیامدها و وقایع در منطقه زمانی تأثیر می گذارد و می تواند در این مجموعه زمانی بر مشاهده طولانی مدت تأثیر بگذارد. در حقیقت ، مفهوم حافظه بلند مدت با پیش بینی و توضیح ویژگی های سری زمانی از پایه آماری گرفته می شود.

“نتایج این مطالعه نشان می دهد که مفهوم حافظه بلند مدت در ارزهای DigiQueen ، داگی کوین و Amerkin ، و همچنین Beit Shir ، Maidsef Quinn ، XIam و Reddy Quinn، NTY غیرقابل انکار است.” وارگ و ریپل ، “او گفت. وی گفت: تغییر قیمت در این نوع ارزها تابعی از گذشته است و انگیزه معاملات سوداگرانه در این ارزها حاکم است.

بر این اساس ، ارزهای فوق الذکر نه تنها قدم تصادفی برنمی دارند و سری زمانی آنها پایدار و پایدار است ، بلکه از حافظه بلند مدت نیز برخوردار هستند.

صفارزاده و همکارش گفت: از طرف دیگر تحقیقات ما نشان می دهد که سه ارز بایت کوین ، سای کوین و ستاره ای حافظه بلند مدت ندارند ، بنابراین این ارزها جزو کالاهای یک بازار کارآمد هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا