برترین های کسب و کارعمومی

چرا پنل لباسشویی چشمک می‌زند؟

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از موضوعاتی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی رخ دهد، چشمک زدن پنل لباسشویی است که نشانه های متعددی را با خود به همراه دارد. در مواقعی بسیاری از نواقص، خرابی ها و اختلالات در عملکرد ماشین لباسشویی از طریق پنل لباسشویی به نمایش در آید. در واقع چشمک زدن پنل ممکن است ناشی از خراب شدن قطعه یا وجود نقصی در لباسشویی باشد که نیاز به تعمیرات دارد.

بر این اساس ما در این مطلب به بررسی چند مورد از دلایلی که موجب روشن شدن تمام چراغ های ماشین لباسشویی می شود، نظیر خرابی برد، ایراد در اتصالات دستگاه و … می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید. کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت چشمک زدن پنل لباسشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی در یک نگاه کلی

پنل لباسشویی بخشی از دستگاه است که می توانید بر روی آن علائم، دکمه ها، ولوم و چراغ هایی را مشاهده نمایید که در زمینه تغییر در تنظیمات و انتخاب برنامه های لباسشویی تعبیه شده اند. اما در برخی مواقع چراغ های این پنل شروع به چشمک زدن می کنند. در این شرایط کاربران به دنبال اطلاع پیدا کردن از علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی خود هستند. در ادامه به بررسی مختصر عوامل موثر در چشمک زدن پنل خواهیم پرداخت.

سوال علت
علت چشمک زدن پنل لباسشویی
  1. اتمام کار ماشین لباسشویی
  2. قطعی اتصالات الکترونیکی
  3. بروز ایراد در برد الکترونیکی
  4. عدم تخلیه کامل آب
  5. خرابی قطعات داخلی دستگاه

چشمک زدن پنل لباسشویی نشانه دهنده چیست؟

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ لازم است بدانید که اگر چراغ های پنل ماشین لباسشویی شما شروع به چشمک زدن می کنند، به این معناست که احتمالا ایراداتی در کارکرد هریک از قطعات یا بخش های دستگاه شما وجود دارد. در این شرایط اولین کاری که باید انجام دهید، این است که علت چشمک زدن پنل لباسشویی خود را پیدا کرده و سریعا اقدامات لازم را برای رفع مشکل آن انجام دهید. به طور کلی عوامل مختلفی نظیر اتمام کار لباسشویی، خرابی برد، قطعی اتصالات و خرابی سایر قطعات داخلی منجر به چشمک زدن و روشن و خاموش شدن چراغ های پنل دستگاه شما می شوند که باید سریعا رفع گردند. البته لازم به ذکر است که اکثر مدل های ماشین لباسشویی های امروزی دارای صفحه نمایشی هستند که در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در قطعات، کد ارور مربوط به آن نمایش داده می شود

5 علت چشمک زدن پنل ماشین لباسشویی

چشمک زدن و روشن شدن تمام چراغ های ماشین لباسشویی دارای معنا و مفهوم مشخصی است که می تواند نشان دهنده بروز یک ایراد خاص در هریک از بخش های دستگاه باشد. از این رو باید توجه داشته باشید که به هنگام روشن شدن چراغ ها، برای رفع مشکل دستگاه خود اقدام نمایید. در برخی مواقع می توانید خودتان ایراد را برطرف کنید و گاهی نیاز به یک فرد متخصص خواهید داشت. در ادامه به برخی از علت های چشمک زدن پنل لباسشویی خواهیم پرداخت:

  1. اتمام کار ماشین لباسشویی
  2. قطعی اتصالات الکترونیکی
  3. وجود ایراد در برد الکترونیکی
  4. عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی
  5. خراب شدن قطعات داخلی دستگاه

اتمام کار دستگاه به صورت چشمک زن پنل لباسشویی نمایش داده می شود

لباسشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد و پراستفاده است که امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای ماشین لباسشویی نمایش داده می شود. تقاضای خرید بالا و پیشرفت تکنولوژی و امکانات باعث شده است که امروزه بسیاری از لباسشویی ها به صورت هوشمند باشند. امروزه در اکثر دستگاه های لباسشویی، اتمام کار آن به صورت چشمک زدن و بوق نسبتاً کوچکی همراه است که اعلام می کند زمان کار لباسشویی تمام شده است و می توان بعد از ، لباس ها را از آن خارج کرد. بنابراین در صورتی که چشمک زدن چراغ روی دکمه استارت باشد، قطعاً مهم ترین دلیل چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی از اتمام کار آن دستگاه است.

قطع شدن اتصالات الکترونیکی با چشمک زدن پنل لباسشویی همراه است

دومین علت چشمک زدن پنل لباسشویی به دلیل قطع شدن اتصالات الکترونیکی است که در بسیاری از مواقع باعث اختلال در عملکرد بخش های دیگر ماشین لباسشویی و در نتیجه چشمک زدن پنل می شود. اتصالات الکتریکی یا الکترونیکی در بسیاری از مواقع به دلیل استفاده مداوم از لباسشویی، قدیمی شدن دستگاه، فرسودگی و … اتفاق می افتد. در صورتی اتصالات الکترونیکی در ماشین لباسشویی دچار اختلال شده اند یا خراب شده اند، توصیه می شود از یک تعمیرکار معتبر بخواهید تا این اتصالات را تعویض کند تا آسیبی به ماشین لباسشویی وارد نشود.

خرابی برد باعث چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی می شود

چرا پنل لباسشویی  چشمک میزند؟ علت دیگر چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی ممکن است ناشی از خراب شدن برد الکترونیکی باشد. همانطور که می دانید، که از اجزای اصلی ماشین لباسشویی که مانند مغز در دستگاه های برقی فعالیت می کند، برد الکتریکی است. با فرمان دادن به بخش های مختلف ماشین لباسشویی باعث عملکرد صحیح ماشین لباسشویی می شود. بر این اساس بهتر است در صورت خراب شدن برد الکتریکی، حتما از تعمیر لباسشویی حایر در اصفهان بخواهید تا به صورت تخصصی تعمیر را انجام دهید.

تخلیه نشدن آب باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی می شود

تخلیه نشدن آب دستگاه چگونه باعث چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی می شود؟ دلیل دیگری که باعث چشمک زدن پنل لباسشویی می شود، تخلیه نشدن آب در لباسشویی است که به عوامل متعددی بستگی دارد. در بسیاری از مواقع خراب شدن پمپ تخلیه، خراب شدن فیلتر، گرفتگی لوله های تخلیه و … باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی می شود. بنابراین اگر علت چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی به دلیل تخلیه نشدن آب باشد، بهتر است هر چه سریع تر عیب یابی آن را انجام دهید و به رفع مشکل عدم تخلیه آب لباسشویی بپردازید.

خرابی قطعات داخلی دستگاه علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی

از اصلی ترین عواملی که می توند منجر به چشمک زدن پنل لباسشویی شود، مربوط به بروز هرگونه خرابی در قطعات و اجزای داخلی دستگاه باشد. رد برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلفی نظیر نوسانات برق، فرسودگی و … قطعات داخلی لباسشویی دچار ایراداتی در کارکرد خود شوند و چراغ روی پنل شروع به چشمک زدن نماید. در این مواقع شما می توانید به کمک ارورهایی که همراه با بروز این مشکل بر روی نمایشگر لباسشویی نشان داده می شود، پی به قطعه خراب دستگاه برده و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

بررسی علت روشن شدن چراغ لباسشویی برندهای مختلف

اطلاع پیدا کردن از علت چشمک زدن پنل لباسشویی برندهای مختلف می تواند به کاربران در زمینه بررسی علل و نحوه رفع مشکل دستگاه کمک زیادی نماید. همچنین این مسئله موجب جلوگیری از بروز خسارات ناشی از خرابی ی خواهد شد. در ادامه به بررسی علل چشمک زدن پنل نمایشگر برندهای مختلف لباسشویی می پردازیم.

  • علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی بوش می تواند مربوط به ایراد در عملکرد هریک از قطعات داخلی باشد.
  • چشمک زدن چراغ های پنل لباسشویی اسنوا ممکن است ناشی از بروز ایراد در هریک از اجزا نظیر پمپ تخلیه، ترمیستور، المنت، موتور، هیدروستات یا عدم ورود آب به دستگاه باشد.
  • دلیل روشن شدن چراغ های لباسشویی ایندزیت می تواند مربوط به خراب شدن برد، اتصالات الکتریکی و خرابی قطعات دیگر ناشی از نوسانات برق باشد.
  • برای بررسی علت چشمک زدن لباسشویی پاکشوما می توانید عدد اروری که بر روی نمایشگر دستگاه نشان داده می شود را مشاهده نمایید.
  • در صورتی که چراغ های لباسشویی حایر چشمک می زند، احتمالا قطعاتی نظیر هیتر، ، برد، پمپ تخلیه یا موتور دچار مشکل یا خرابی شده باشند.
  • روشن شدن چراغ ماشین لباسشویی سامسونگ معمولا به دلیل بروز مشکل در فرآیند شستشو یا تخلیه آب دستگاه می باشد.
  • در صورت چشمک زدن پنل لباسشویی الجی باید به بررسی مشکل در تخلیه آب، آبگیری، سنسور سطح آب، سیستم گرمایشی، عدم بسته بودن درب یا ایراد در موتور بپردازید.

در چه شرایطی چشمک زدن پنل لباسشویی مشکلی ندارد؟

برخی مواقع ممکن است چراغ روی پنل ماشین لباسشویی شما شروع به چشمک زدن نماید و مربوط به بروز مشکل یا ایرادی در بخش های مختلف دستگاه نباشد. معمولا کاربران به هنگام روشن شدن چراغ ماشین لباسشویی خود فکر می کنند که قطعه ای در دستگاه آنها خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد. بنابراین نگران شده و سریعا به دنبال یافتن یک تعمیرکار برای رفع مشکل دستگاه خود هستند. اما لازم است بدانید که چشمک زدن این چراغ ها همواره نشان دهنده بروز خرابی در دستگاه نیست و می تواند دلیل نگران کننده ای نداشته باشد.

زمانی که لباس های خود را درون لباسشویی برای شستشو قرار می دهید، پس از پایان یافتن برنامه شستشو، دستگاه بوق زده و چراغ روی پنل چشمک می زند که نشان دهنده پایان کار لباسشویی و عملکرد صحیح آن است و با خارج کردن لباس ها و آب دستگاه، چراغ دیگر چشمک نخواهد زد.

خلاصه ای از اینکه چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟

در مطلب فوق به بررسی علل چشمک زدن پنل لباسشویی مانند خرابی برد، ایراد در اتصالات دستگاه، پایان کار لباسشویی و خرابی سایر قطعات پرداختیم. اینکه چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ باید با توجه به نوع هشدار ها و علامت ها روی لباسشویی نمایش داده شود. بر این اساس در صورتی که خودتان قابلیت تشخیص علت روش شدن چراغ ماشین لباسشویی را ندارید، توصیه می شود از کسانی که در این حوزه مهارت دارند کمک بگیرید.

باید به این نکته توجه کنید که ممکن است چشمک زدن پنل لباسشویی نشانه نوعی نقص فنی باشد. از این رو باید جهت تعمیرات آن هر چه سریع تر به یک مرکز معتبر و با تجربه مانند تیم آی پی امداد مراجعه شود. از کارشناسان حرفه ای و متخصصان حاذق برای استفاده می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت به این تیم حرفه ای و با سابقه مراجعه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا