چگونه یخچال را تنظیم کنیم؟

کارایی یخچال یکی از مهمترین مسائلی است که مستقیماً با تنظیم دمای آن در ارتباط است. هنگامی که یخچال خود را روی دمای ایمن قرار می دهید، از فاسد شدن غذا جلوگیری می کنید و حتی آن را برای مدت طولانی تری نگه می دارید. این کار به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک زیادی خواهد کرد. به طور کلی، در تنظیم دمای یخچال و تنظیم دمای مناسب برای هر مدل یخچال تفاوت وجود دارد. بنابراین در این مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال، بهترین دمای یخچال، سرد بودن یخچال و سایر موارد مهم مربوط به تنظیم یخچال را به شما آموزش می دهیم. . با پایدار سرویس تهران همراه باشید.

دمای یخچال چقدر باید باشد؟

به طور کلی تنظیمات دمای یخچال و فریزر بسیار مهم است. زیرا تنظیمات دمایی نادرست و غیر اصولی یخچال می تواند باعث مشکلات زیادی در عملکرد یخچال و همچنین فساد مواد غذایی شود. امروزه هر یک از یخچال های موجود در بازار در قالب مدل های مکانیکی و الکترونیکی به مصرف کنندگان عرضه می شود و درجه خنک کاری معمولی در هر یک از این یخچال ها با بقیه متفاوت است. در این راستا دمای صحیح یخچال در هر یک از این یخچال ها را برای کاربران بررسی خواهیم کرد.

چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

شما انتظار دارید همه یخچال ها دمای یکسانی داشته باشند. اگرچه همه یخچال ها یک کار را انجام می دهند، اما شما نمی دانید چه دمایی برای دستگاه شما مناسب است. بنابراین باید کیفیت یخچال را با توجه به استاندارد دستگاه خود انتخاب کنید و همیشه به یاد داشته باشید به جای تغییرات بزرگ که می تواند در یک زمان دما را تغییر دهد، تغییرات کوچک و تدریجی انجام دهید. اگر نمی دانید کنترل دما کجاست، دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید.

نحوه تنظیم ترموستات یخچال در حال کار

در مدل های مکانیکی، تنظیم مایع خنک کننده توسط ترموستات یا مدل های شاسی مبتنی بر اهرم کنترل می شود. این قسمت معمولا در داخل یخچال قرار گرفته و در کنار لامپ نصب می شود.

برای مدل های یخچال مکانیکی اعداد 1 تا 5 یا 1 تا 9 می باشد.

تغییر صدا به عدد کمتر باعث کاهش دمای یخچال می شود.

یخچال همچنین با حداکثر توان در درجه 9 یا 5 کار می کند.

مطمئن نیستید چه چیزی را تنظیم کنید؟ سطح را روی وسط قرار دهید.

اگر کلاس دارای عددی بین 1 تا 5 است، آن را روی 3 قرار دهید.

اگر عدد 1 تا 9 بود، امتیاز را 4 قرار دهید

به طور خاص، هر چه اعداد کنترل دما بالاتر باشد، تنظیمات یخچال شما سردتر می شود.

بعد از 12 تا 24 ساعت تست کنید که آیا غذای شما در دمای دلخواه است یا خیر.

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترونیکی و دیجیتالی

یخچال و فریزرهای مدرن دارای کنترل دمای دیجیتال یا لمسی هستند که دمای واقعی یخچال را نشان می دهد. با این کار شناخت و کنترل دمای یخچال یا فریزر آسان تر می شود. برای یادگیری نحوه تنظیم دمای یخچال های برقی مراحل زیر را مشاهده کنید.

در نمایشگر مدل یخچال علائمی مانند Fridg/Ref/tempRef را مشاهده می کنید که برای تنظیم دمای یخچال به کار می روند.

برای تنظیم دمای فریزر نیز از دکمه هایی مانند Frz/Freezer/Freezer temp استفاده می شود.

برای تعیین دما در این مدل یخچال می توانید دکمه های فلش بالا و پایین را فشار دهید تا دما به دلخواه کم یا زیاد شود.

محدوده دمایی این مدل از یخچال ها معمولاً بین 1 تا 9 است که هر چه این عدد بیشتر باشد یخچال گرمتر و سردتر کمتر می شود.

بنابراین بهتر است دمای یخچال خود را بین 6 تا 7 تنظیم کنید تا دمای دستگاه متعادل بماند.
برای تعمیر یخچال بوش در تهران کلیک کنید.

دمای تبرید مناسب برای سیستم های الکترونیکی و مکانیکی

به طور کلی دمای معمولی یخچال برای مدل های مکانیکی بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد و برای مدل های الکترونیکی بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد است. این گرما از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و غذا را تازه نگه می دارد. در تابستان دمای یخچال باید کمی کمتر باشد تا غذا در اثر گرمای هوا خراب نشود. محل قرارگیری مواد غذایی در یخچال نیز بر دمای آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، پایین یخچال سردترین دما است. بنابراین غذاهای فاسد شدنی مانند شیر، گوشت و سبزیجات باید در قسمت پایین یخچال نگهداری شوند. قسمت بالای یخچال دمای گرم تری دارد. بنابراین مواد غذایی که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارند مانند میوه در قسمت بالای یخچال نگهداری می شود.

سردترین درجه سرمایش کدام است؟

یخچال های قدیمی و جدید تنظیمات دمایی نسبتاً متفاوتی دارند و به طور کلی بسیاری از کاربران در مورد سردتر یا گرم بودن درجه یخچال سردرگم هستند. لذا در ادامه مطلب به صراحت این موضوع را برای شما بیان کرده ایم:

در یخچال مکانیکی با درجه حرارت هر چه سطح به صفر نزدیکتر باشد هر چه دمای یخچال گرمتر باشد. به عنوان مثال، اگر دکمه کنترل دما روی شماره 1 تنظیم شود، یخچال دمای گرمی خواهد داشت. اگر دکمه دما روی 5 یا 6 تنظیم شده باشد و آخرین سطح، یخچال سردترین دما را دارد.

در یخچال های مکانیکی که از Min به Max فارغ التحصیل می شوند، هر چه سوزن در Max بالاتر باشد، یخچال خنک تر است و هرچه در Min کمتر باشد، یخچال گرمتر است.

یخچال های الکترونیکی معمولاً در مقیاس 1 تا 9 یا 0 تا 9 درجه بندی می شوند.در این مدل از یخچال ها سطوح پایین سرد هستند. بنابراین می توان گفت که مرحله اول سردتر است و با افزایش مرحله اول دمای یخچال بالاتر می رود.

سردترین نوع یخچال کدام است؟

به طور معمول، دما در برخی از یخچال ها از 14- تا 25- درجه سانتیگراد متغیر است.

هر چه این عدد بیشتر باشد دمای یخچال سردتر است و هر چه عدد کمتر باشد دمای یخچال گرمتر می شود.

بنابراین 25- درجه سانتیگراد سردترین دما برای فریزر است که عملکرد موتور را به حداکثر می رساند و 14- درجه کمترین دما است.

بنابراین می توان گفت دمای انجماد در فریزر بین 16- تا 18- درجه سانتی گراد است.

دکمه بازگشت به بالا