برترین های کسب و کارعمومی

سخت باز شدن درب یخچال

سفت باز شدن درب یخچال و ساید از جمله مشکلات رایجی می باشد که نحوه رفع آن در برخی از مواقع بسیار آسان بوده و گاهی نیاز به وجود دارد. تکنوپشتیبان در ادامه راه حل های کاربردی برای رفع چسبندگی لاستیک دور درب و رفع دلایلی که باعث میشوند تا درب یخچال سخت باز شود اشاره خواهد داشت.

آنچه در این مطلب می خوانید: تعمیر یخچال فریزر اسنوا

سفت باز شدن درب یخچال به دلیل چسبندگی لاستیک

لاستیک دور درب یخچال فریزر اهمیت بسیار زیادی داشته و مانع از ورود هوا به درون کابین دستگاه می گردد. همان طور که در بخش اشاره کردیم، بسیار آسان بوده و لازم است هر شش ماه یک مرتبه وضعیت آن بررسی گردد. استفاده مداوم از یخچال و عدم توجه به نظافت آن به مرور باعث میشود تا لایه هایی از ذرات مواد غذایی روی لاستیک انباشته شده و به درب یخچال بچسبد. به عبارت دیگر، علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، کثیف بودن و چسبندگی زیاد لاستیک می باشد که با یک دستمال و آب گرم و مواد شوینده می تون این مشکل را برطرف نمود.

سفت باز شدن درب یخچال به دلیل ایجاد خلا

همان طور که اشاره شد، سخت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید همیشه نگران کننده نیست و در بسیاری از مواقع امری کاملا طبیعی به شمار می رود. به عنوان مثال، سیستم داخلی یخچال فریزرها به گونه ای طراحی شده است که بعد از باز و بسته شدن درب، مقدار زیادی از هوای گرم بیرون به درون کابین دستگاه وارد میشود. انتقال هوای سرد و گرم با  باز و بسته شدن درب می تواند منجر به ایجاد گردد و به همین دلیل درب به سختی باز میشود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بلافاصله پس از بسته شدن درب بخواهید مجدد آن را باز کنید. این گروه از مشکلات بدون راه حل بوده و با گذشت زمان اندک خود به خود برطرف خواهند شد.

علت سرد نکردن یخچال قدیمی یا علت یخ نزدن فریزر، صرفا تنظیم نبودن دمای دستگاه است. اگر از یخچال فریزرهای قدیمی استفاده می‌کنید، تنظیم دما به کمک ترموستات‌های ولومی و در مدل‌های جدیدتر، به کمک کلیدها و صفحه دیجیتال انجام می‌شود.

در فصول سرد و گرم سال از تنظیم بودن دما یا درجه یخچال خود مطمئن شوید

 

حذف لوله های دور درب یخچال

از دیگر دلایلی که باعث سفت باز شدن درب بخچال فریزر و ساید میشود، حذف لوله های دور درب در طی شارژ مجدد گاز دستگاه می باشد. لازم به ذکر است که با حذف این لوله ها به مرور لاستیک دور درب یخچال نرمی و انعطاف خود را از دست بدهد. برای رفع این مشکل می توانید لاستیک دور درب را باز کنید و آن را در آب گرم قرار داده و مجدد در محل اصلی خود نصب کنید. در صورت عدم رفع خشکی لاستیک، پیشنهاد می کنیم نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

سخت باز شدن درب یخچال فریزر به دلیل تراز نبودن دستگاه

در بسیاری از مواقع عدم توجه به تراز بودن یخچال منجر به سفت باز شدن درب دستگاه می شود. پس از قرار گرفتن یخچال در محل مورد نظر، کاملا تراز بودن آن را چک نمایید و مشکلات مربوطه را برطرف کنید.

خرابی استوپر یخچال فریزر

استوپر یکی از قطعات مهم و اصلی در یخچال فریزر می باشد که در قسمت انتهایی و پایین درب قرار میگیرد. وظیفه اصلی این قطعه درون یخچال، کشیدن درب به داخل در زمان بسته شدن می باشد. به عبارت دیگر، با این قطعه درب در لحظه بسته شدن به داخل کشیده میشود و اگر با مشکل مواجه گردد، می تواند منجر به سخت باز شدن درب گردد.

شکستگی و خرابی لولای درب یخچال

عدم قرارگیری درب یخچال فریزر در سر جای اصلی خود از دیگر دلایلی می باشند که می توان به عنوان علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر در نظر گرفت. با این مشکل درب یخچال دچار افتادگی خواهد شد که برطرف کردن این گروه از مشکلات نیاز به تخصص دارد و نباید بدون مهارت نسبت به تعمیر درب اقدام نمود. به منظور رفع این خرابی پیشنهاد می کنیم با تعمیر یخچال های قدیمی در اصفهان تماس بگیرید

 

دکمه بازگشت به بالا