برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

قهوه برای درمان جوش

درمان جوش با قهوه : مصرف قهوه برای آکنه خوب است یا بد؟

این سوال را زیاد از من میپرسند، زیرا همه قهوه را دوست دارند! و با بیش از 1.4 میلیارد فنجان قهوه که هر روز در سراسر جهان ریخته می شود، نوشیدن قهوه تقریبا یک عادت روزانه شده است. برای پاسخ به این سوال که آیا درمان جوش با قهوه امکان پذیر است یا خیر مطالب زیر را مطالعه نمایید.

اگر از جوش صورت رنج میبرید شاید بپرسید که آیا قهوه برای جوش مفید است یا خیر؟

متأسفانه جواب ساده و برای همه موارد یکسان نیست! بعضی اوقات قهوه -بسته به فیزیولوژی منحصر به فرد شما-میتواند به بهبود آکنه کمک و گاهی آن را تشدید کند.

از کجا بدانیم در کدام دسته درمان جوش با قهوه قرار داریم؟

در ابتدا، یک خبر عالی درباره قهوه!  بیش از 22 مطالعه تحقیق مختلف نشان داده است که نوشیدن قهوه به طور مرتب می تواند به تعادل انسولین و قند خون کمک کند. این یک مساله شگفت انگیز برای بهبود آکنه است. زیرا اختلال در تنظیم انسولین اغلب علت اصلی آکنه است. قهوه همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است، چیزی که افراد مبتلا به آکنه به آن نیاز زیادی دارند. تا اینجا خوب به نظر می رسد، درست است؟

و بعد یک خبر بد هم وجود دارد! برای برخی  افراد، قهوه میتواند پاسخ استرس را تقویت کند، به این معنی که محوری در بدن تحریک میشود. این محور هورمونی به نام ACTH را از غده هیپوفیز آزاد می کند و باعث آزاد شدن کورتیزول از غدد فوق کلیوی میگردد. در برخی از افراد مستعد به آکنه منجر به تولیدDHEA از غدد فوق کلیوی میشود. سپس DHEA ها به DHT تبدیل شده و ایجاد آکنه می کند. اگر میخواهید پوست بدون جوش داشته باشید، نمی توانید قهوه بنوشید!

خواص قهوه برای پوست

همان طور که گفته شد، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای پوست است و در از بین بردن جای لک و جوش های صورت بسیار مفید و موثر است.

منبع غنی از آنتی اکسیدان

رادیکال های آزاد نور خورشید همیشه و در همه جا، سبب رساندن آسیب به پوست می شوند و به مرور زمان سلول های پوست را تخریب می کنند. با این حال رسیدگی به پوست صورت با یک منبع غنی از آنتی اکسیدان مثل قهوه، سلامتی پوست را به خوبی تضمین می کند.

مقاوم در برابر UVB

با توجه به این که نور خورشید دارای رادیکال های آزادی است که به پوست آسیب می رساند؛ محافظت از پوست در برابر اشعه های فرابنفش امری لازم و ضروری است. همچنین کافئین موجود در قهوه، موجب محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب و پیشگیری از سرطان پوست می شود.

صاف و شفاف کننده پوست

قهوه سبب رشد مجدد سلول های پوستی می شود و موجب رطوبت رسانی به پوست، بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش میزان کلاژن خواهد شد.

سبب افزایش گردش خون

قهوه با افزایش گردش خون، سبب کاهش پف و ورم صورت می شود و چهره را شاداب و پر انرژی می کند.

کاهش لک های پوستی

قهوه دارای فنی پلول است و لکه های پوست را از بین می برد. قهوه همچنین موجب کاهش علائم کهولت سن می شود.

تسکین پوست

قهوه دارای اسید کلروژنیک و ملانوئیدین  است و خاصیت ضد التهابی دارد.

درمان آکنه

قهوه دارای خواص های دیگری همچون ضد التهابی، ضد باکتریایی بوده و جزو خواص مهم قهوه به حساب می آید. قهوه برای درمان عفونت های مکرر پوست و درمان زخم بسیار مناسب است.

به کمک ماسک قهوه، می توانید پوست خود را لایه برداری کنید و با جوش و جای لک صورت خداحافظی نمایید.

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است لیست تمام محصولات دکتر بیز و خرید مستقیم از شرکت بدون واسطه را می توانید در همین جا تجربه کنید جهت خرید و قیمت قهوه گانودرما موکا دکتر بیز  کلیک کنید

قیمت و خرید قهوه سوپریم دکتر بیز مستقیم از شرکت دکتر بیز تهیه نمایید
قهوه گانودرما قیمت خیلی زیادی ندارد و اگر قیمت خرید پودر قهوه گانودرما را از سایت ما بخواهید که دیگر کمتر هم می شود

دکمه بازگشت به بالا