برترین های کسب و کارعمومی

نحوه خوردن قهوه اسپرسو

آیا تا کنون به آداب نوشیدن اسپرسو فکر کرده بودید؟ آیا اصلاً می‌دانستید که خوردن اسپرسو دارای روش و آداب مخصوص به خودش است؟! جالب است بدانید که قهوه‌خوران حرفه‌ای، روش‌های مخصوصی برای نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو دارند. شما تنها در صورتی می‌توانید از طعم، مزه و بوی نهایت استفاده را ببرید که با روش نوشیدن اسپرسو آشنا شوید؛ بدانید که افراد حرفه‌ای و ایتالیایی‌ها، چگونه اسپرسو میل می‌کنند. با مطالعه این مطلب شما هم می‌توانید با نحوه خوردن قهوه اسپرسو آشنا شده برای اینکه ‌مانند یک حرفه‌ای قهوه بنوشید ، راهنما خرید قهوه را مطالعه کنید .

از نوشیدن اسپرسو نهایت لذت را ببرید اسپرسو یک نوشیدنی تلخ اما بسیار محبوب است. یک فنجان قهوه اسپرسو دارای طعم بسیار قدرتمندی است که شاید ناخوشایند به نظر برسد. اما مزه متفاوت و جذاب آن موجب شده تا طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا به دست بیاورد. بااین‌حال اگر همچنان طعم اسپرسو شما را اذیت می‌کند، می‌توانید از شیر و یا شکر برای تغییر مزه آن استفاده کنید. هرچند که اضافه‌کردن این موارد به قهوه، جزو روش نوشیدن اسپرسو نیست. باید اشاره کرد که اسپرسو (Espresso) یک نوشیدنی ایتالیایی است. ازاین‌رو روش خوردن اسپرسو نیز باید به‌مانند ایتالیایی‌ها باشد. بااین‌حال، هنوز هم در سراسر دنیا، افراد زیادی وجود دارند که نمی‌دانند خوردن اسپرسو نیاز به آداب و یا روش‌های خاص خودش را دارد.

چگونه همانند یک حرفه‌ای اسپرسو بنوشیم؟

در ابتدای پاسخ به این سؤال باید اشاره داشت که علاقه‌مندان قهوه اسپرسو، از روش‌ها و آداب مختلفی برای انجام این کار استفاده می‌کنند. هنوز هم بحث بر سر اینکه کدام یک از این روش‌ها از مابقی آن‌ها بهتر است، بسیار داغ است. بااین‌وجود، پیشنهاد می‌کنیم که بسته به سلیقه خودتان، روش نوشیدن اسپرسو را مشخص کنید. بهترین روش برای نوشیدن Espresso، روشی است که شما آن را انتخاب می‌کنید. بااین‌وجود، ما در این قسمت قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین آداب نوشیدن اسپرسو را به شما آموزش دهیم. این آداب بیشتر در کشور ایتالیا پیاده شده و آن‌ها این روش‌ها را ابداع کرده‌اند: اسپرسو را سریع بنوشید یکی دیگر از آداب نوشیدن اسپرسو این است که نباید زیاد خوردن آن را طول داد. به همین دلیل نباید اجازه دهید تا اسپرسو خنک شده و سپس آن را بخورید.

زمانی که خامه اسپرسو محو شود، مزه، بو و عطر اسپرسو حالت کامل سابق خودش را از دست می‌دهد. پس اگر می‌خواهید تا طعم اصیل اسپرسو را بچشید، آن را سریعاً بعد از سرو، میل کنید. اسپرسویی که خامه ندارد را نخورید! خامه‌ای که روی اسپرسو تشکیل می‌شود، سریعاً از بین می‌رود. ازاین‌رو اگر اسپرسو را از مکانی سفارش دادید و متوجه شدید که خامه روی آن وجود ندارد، بدانید که اسپرسو یا بدون کافئین است، یا اینکه از زمان تهیه آن مدت طولانی گذشته است. به همین دلیل نباید برای خوردن اسپرسو، آن را سر میز سفارش دهید.

اسپرسو را جرعه‌جرعه بخورید اگر بخواهیم در خصوص روش نوشیدن اسپرسو صحبت کنیم، بدون شک باید به جرعه‌جرعه خوردن آن اشاره کرد. با اینکه برخی از افراد، عنوان داشته‌اند که نحوه خوردن قهوه اسپرسو به این صورت است که آن را در یک شات و به‌سرعت بخورید، اما این کار بدون شک مانع از آن خواهد شد که شما تمام طعم قهوه را متوجه شوید. برای آن که طعم قهوه روی زبان شما باقی بماند، بهتر است آن را جرعه‌جرعه نوش جان کنید. بدین صورت زبان شما قادر خواهد بود تا مزه قهوه را دریافت کند. آیا خوردن اسپرسو دبل با سینگل تفاوت دارد؟ شاید شما هم در کنار اسپرسو، نام را شنیده باشید. منظور از اسپرسو دبل، اسپرسویی است که برای تهیه آن از میزان شات گیری بیشتری، معمولاً دوبرابر استفاده می‌شود.

باید اشاره کرد که هر دو آن‌ها، اسپرسو هستند. تنها تفاوت آن‌ها در طعم تلخ‌تر اسپرسو دبل و کافئین بیشتر آن است. البته که به دلیل بیشتر بودن شات گیری در زمان سرو، میزان خامه تشکیل شده روی آن، بیشتر است. به همین دلیل نحوه خوردن قهوه اسپرسو دبل با سینگل تفاوتی نخواهد داشت. باید بدانید که خوردن اسپرسو دارای آداب به‌خصوص خودش است. اما هدف از آداب نوشیدن اسپرسو، لذت‌بردن از آن است. پس بهترین روش برای نوشیدن اسپرسو، روشی است که شما می‌پسندید. اما به‌صورت کلی نحوه خوردن قهوه اسپرسو به این صورت است که باید آن را در بار، نه پشت میز، سفارش دهید.

روی اسپرسو یک‌لایه خامه وجود دارد که مزه و طعم اسپرسو را نگه می‌دارد. این لایه به‌سرعت از بین خواهد رفت. به همین دلیل هرچه سریع‌تر اسپرسو آماده شده خود را نوش جان کنید. همچنین اگر متوجه شدید که اسپرسو شما خامه ندارد، بدانید که از تهیه آن مدت‌زمان طولانی گذشته است. یکی دیگر از آداب نوشیدن اسپرسو این است که قبل از آن آب بخورید تا مزه‌های قبلی از زبان شما پاک شود. همچنین برای لذت‌بردن از اسپرسو، آن را جرعه‌جرعه بخورید. در کنار اسپرسو می‌توانید آب، شکلات و یا بستناسپرسو را چگونه بخوریم ؟

وقتی صحبت از مصرف اسپرسو به میان می‌ آید بسیاری از افراد با چندین سوال متفاوت در ذهن خود مواجه می‌شود به عنوان مثال بسیاری از افراد این سوال را می‌ پرسند که اسپرسو را چگونه بخوریم ؟ اسپرسو را چه زمانی بخوریم ؟ و سوالات  مشابه بسیار زیاد دیگری که ذهن مصرف کنندگان اسپرسو را به خود درگیر کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در مورد مقدار خوردن اسپرسو، زمان خوردن اسپرسو و همچنین اسپرسو را چگونه بخوریم اطلاعات کاربردی زیادی را در اختیار شما قرار دهیم تا از مصرف این نوشیدنی بسیار دلچسب و نهایت استفاده را ببرید.

مقدار خوردن اسپرسو مقدار خوردن اسپرسو بستگی به بدن، میزان سلامت و شخصیت شما دارد. اگر که شما جزو افرادی هستید که دچار تپش قلب و فشار خون بالا هستید بهتر است مصرف اسپرسو را محدود کنید و یک روز درمیان حداکثر یک فنجان اسپرسو بنوشید. در غیر این صورت اگر جزو افراد معمولی هستید می توانید روزانه ۳ الی ۴ بنجان اسپرسو میل کنید. البته نوشیدنی های کافئین دار از جمله اسپرسو در صورتی که بیش از حد مجاز مصرف شوند ممکن است عوارض زیادی از جمله تپش قلب، ابتلا به فشار خون بالا و سنگ کلیه نیز در پی داشته باشند.

بنابراین سعی کنید حد تعادل  را در خوردن اسپرسو رعایت کنید و به صورت متعادل روزانه ۱ الی ۲ فنجان و یا حداکثر۳ فنجان اسپرسو مصرف کنید. زمان خوردن اسپرسو در واقع پاسخ به این سوال که اسپرسو را چه زمانی بخوریم دقیقا بستگی به هدف خوردن قهوه در شما دارد. اگر شما قهوه را به منظور شروع یک روز کاری میل می‌ کنید خوب طبیعتاً باید آن را صبح زود میل کنید. اما اگر قصد دارید که قهوه را برای شروع یک فعالیت ورزشی عصرانه میل کنید باید آن را پس از خوردن میان وعده عصرانه خود میل نمایید.

تحقیقات نشان داده است که اگر اسپرسو را در ساعات میانی روز یعنی حدود ۱۱ الی ۲ بعد از ظهر مصرف کنید بهترین تاثیر را از آن خواهید دید البته خوردن اسپرسو در وعده صبحانه نیز برای کسانی که روز کاری خود را از صبح زود شروع میکنند بسیار موثر واقع می شود. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که اگر دچار مشکلات معده نفخ معده و یا رفلاکس معده هستید به هیچ عنوان قهوه را به صورت ناشتا مصرف نکنید. نکته دیگر در مورد زمان خوردن اسپرسو این است که اگر جزو افرادی هستید که تایم کاری شما به صورت بعد از ظهر است و می خواهید قهوه را در بعد از ظهر مصرف کنید بهتر است مصرف آن را بیش از دو فنجان تنظیم نکنید.

حتی اگر شما جزو افراد حرفه ای در قهوه خوردن باشید نیز ممکن است گاهی اوقات هم تلخ اسپرسو باعث آزار شما شود. در برخی مواقع بدن انسان واکنش شدیدی به طعم تلخ اسپرسو نشان می‌ دهد و باعث می‌ شود که افراد از خوردن اسپرسو دل زده شوند. برای اینکه اسپرسو را به صورت حرفه ای میل کنید و به هیچ عنوان طعم تلخ آن شما را دلزده نکند باید اصول خوردن آن را به صورت کامل بدانید. اگر خوردن اسپرسو را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید قطعاً از تمامی تاثیرات بسیار بی نظیر و مزایای زیاد آن بهره‌مند خواهید شده و طعم تلخ آن نیز برای شما کاملاً دلچسب خواهد بود.

برای درک بهتر این مسئله بهتر است ما را در ادامه همراهی کنید تا چند روش بسیار اصولی برای مصرف اسپرسو برای شما بیان کنیم. خوردن اسپرسو به همراه شکلات اگر طعم تلخ را دوست دارید اما تمایل دارید که این تلخی را کمتر زیر زبان خود حس کنید می‌ توانید اسپرسو را به همراه یک شکلات تلخ مصرف کنید. شکلات های تلخ درصد بالا علاوه بر اینکه میزان جذب کافئین اسپرسو را به مراتب افزایش می‌ دهند و شما را هوشیار تر و سرحال تر می کنند، باعث می‌ شوند تا طعم تلخ اسپرسو برای شما دلنشین شود و به هیچ عنوان باعث دل زده شدن شما نشود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا