برترین های کسب و کارعمومی

مصرف قهوه گانودرما در شیردهی

قارچ گانودرما یا قارچ ری‌شی (نام علمی: Ganoderma lucidum) قارچی یک‌ساله از تیره تابان‌پوستان (Ganodermataceae) است که طب سنتی چینی مصرف دارویی دارد. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ری‌شی (همچنین با نگارش ریشی) و در کره، یونگ زهی می‌باشد. چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است.

قارچ گانودرما بیشتر بر روی چوب های پوسیده ی درختان جنگلی رشد می کند، اما پیدا کردن این نوع قارچ بسیار سخت و دشوار است به همین دلیل آن ها را به صورت پرورشی تولید و عرضه می کنند. در گذشته مردم معتقد بودند با گانودرما می توان به جاودانگی و آرامش رسید! مردم چین القاب و عناوینی مثل “قارچ ده ساله” یا “گیاه توانمندی معنوی” را به گانودرما داده بودند.

همچنین آنها بر این باور بودند که با نوشیدن یک معجون از گانودرما می توانند به زندگی ابدی و جاودانگی برسند لذا به عنوان اکسیری بزرگ به آن نگاه می کردند. همانطور که می دانید طب سنتی کشور چین، علاوه بر اینکه قدمتی بسیار بالا دارد، از اعتبار زیادی هم برخوردار است. بنابراین گفته های طب سنتی چینی مورد اعتماد خواهد بود. و ارزش بالای گانودرما در طب سنتی چینی از هیچ کس پوشیده نیست.

Ganoderma coffee consumption during breastfeeding

قارچ های گانودرما لوسیدوم با شرایط آب و هوایی ایران سازگار هستند و در صورت فراهم کردن شرایط مناسب رشد (دمای محیط، مواد غذایی، اکسیژن مناسب، غلظت یون کلسیم و غیره) قادر به رشد در محیط‏ های کوچک بوده و بنابراین امکان درآمدزایی از پرورش این قارچ وجود دارد. از نظر شرایط آب و هوایی برای رشد این قارچ تابستان بدلیل داشتن دمای بالا فصل مناسبی برای پرورش قارچ گانودرما است. روش‏های متنوعی برای کشت قارچ گانودرما بررسی شده است و در بین آن ها استفاده از میسلیوم های اولیه و بارور شده قارچ در کیفیت پرورش آن موثرتر بوده است.

محل رویش این قارچ فقط در مناطق گرم و مرطوب می باشد مثلا سواحل جنوبی ایران جزء مناطق گرم و مرطوب به حساب می آید. این قارچ در آثار پزشکی گذشتگان نیز موجود است و این دلیلی محکم بر اعتبار آن است. مثلا در علم پزشکی یونانیان این قارچ بررسی شده یا ابن سینا در کتاب شفاء خود آنرا مورد بررسی قرار داده. البته توجه داشته باشید که در آن زمان گانودرما را با نام قارچ وحشی یاد می کردند لذا در آثار آنان، قارچ وحشی آمده و نه گانودرما.

گونه گانودرما لوسیدوم در مناطق مختلف دنیا مانند انگلیس، کانادا، فرانسه، آمریکای شمالی، تایوان، چین، کره و ژاپن گزارش شده است. در کشور ما ایران نیز هفت گونه از این جنس گزارش شده است. در نواحی معتدل و مرطوب حاشیه دریای خزر انواع گونه‌های خودرو ( وحشی ) وجود دارد. قارچ گانودرما لوسیدوم بیشتر بر روی تنه‌های درختان جنگلی به خصوص بلوط، افرا، بید و ماگنولیا در حال پوسیدگی رشد می‌کند.

خواص قارچ گانودرما برای کلیه

۱۴ بیمار مبتلا به پروتئینوری که از نشانه‌های بیماری های کلیوی است، شروع به مصرف قارچ گانودرما کردند. پروتئینوری همه‌ٔ آنها پس از مدتی بهبود یافت و دستگاه ایمنی‌شان دوباره تنظیم شد. قارچ گانودرما توانست از موش‌ها در برابر آسیب کبدی ناشی از مصرف متوسط روزانه‌‌ٔ الکل محافظت بکند. در حیوانات آلوده به مالاریا قارچ گانودرما توانست همزمان از آسیب‌های کبد و عفونت بالقوه‌ٔ مالاریا جلوگیری بکند.

موارد منع مصرف قارچ گانودرما کدامند؟
عارضه خاصی تا به امروز برای مصرف قارچ گانودرما از سوی سازمان غذا و دارو و بهداشت جهانی مطرح نشده است. در هر صورت بهتر است که قبل از مصرف با عوارض جانبی آن آشنا شوید. معمولا بیشترین عوارض جانبی آن پس از مصرف طولانی مدت گزارش شده اند. برخی از موارد منع مصرف قارچ گانودرما که شایع هستند عبارتند از:

  • حالت تهوع
    بی خوابی
    اسهال
    یبوست
    جوش
    خونریزی بینی
    خشک شدن دهان
    هشدارهایی که در مورد مصرف قارچ گانودرما وجود دارنداگر شما در یکی از شرایط زیر قرار دارید بهتر است که قبل از مصرف گانودرما ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید:

اگر برای بیماری های خاصی تحت درمان با شیمی درمانی هستید و یا داروهای ایمنی را مصرف می کنید.اگر فشار خون شما بالا است و داروهای کاهنده فشار خون نظیر وارفارین یا کومادین مصرف می کنید.مصرف گانودرما می توانید در صورتی که در دوران بارداری قرار دارید برای شما ضرر داشته باشد.یکی دیگر از موارد منع مصرف گانودرما در دوران شیردهی است. اگر در این دوران قرار دارید از مصرف گانودرما اجتناب نمایید زیرا گانودرما می تواند برای کودک شما مضر می باشد اگر مبتلا به ترومبوسیتوپنی هستید دوز بالای قارچ گانودرما ممکن است خطر خونریزی را در شما افزایش دهد.

در صورتی که پزشک شما وقت عمل جراحی برایتان تعیین نموده از دو هفته قبل باید مصرف گانودرما را کنار بگذارید زیرا موجب افزایش خونریزی خواهد شد.مصرف قارچ گانودرما برای افراد زیر دوازده سال توصیه نمی شود.یکی از موارد منع مصرف گانودرما در مورد فشار خون بالا است. کسانی که فشار خون پایینی دارند نباید این قارچ را مصرف کنند زیرا شرایط افت فشار آنها بدتر خواهد شد.

مصرف قارچ گانودرما به عنوان یک مکمل درمانی

پس از این که از موارد منع مصرف قارچ گانودرما آگاهی یافتید بهتر است که با نحوه مصرف و دوز آن نیز آشنا شوید. مصرف قارچ گانودرما نیز همانند مکمل های دارویی باید مطابق با شرایط سنی، وضعیت سلامتی فرد و جنسیت صورت گیرد. در صورتی که دوز بالایی از این گونه گیاهی را مصرف کنید قطعا شاهد مجموعه ای از عوارض جانبی خواهید بود که می توانند سلامت شما را تهدید کرده و خطراتی نیز برایتان داشته باشد.

توضیحاتی در مورد یکی از مدل های کاراجا

چای ساز کاراجا Cam Led کرم یکی از پر کاربردترین لوازم مورد نیاز خانه و آشپزخانه می باشد.چایساز ها از لوازم برقی هستند که امروزه به دلیل سرعت عمل در آماده سازی چای، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

درباره چای ساز کاراجا Cam Led کرم

مدل این چای ساز روی همی است و درب قوری و کتری یکی است و به هم می خورد.این چایی ساز یک پنل دارد که با برق به زیر کتری متصل شده و باعث می شود آب کتری جوش بیاید و آن را گرم نگه دارد.کتری چای سازCam Led karacaکرم دارای ظرفیت حدود ۲ لیتر و قوری آن ۱ لیتر ظرفیت دارد و یک فیلتر چای استیل ضد زنگ داخل قوری قرار می گیرد.از ویژگی های این چایی ساز، داشتن سیستم ایمنی خودکار است که از سوختن کتری در مواقعی که آب ندارد جلوگیری می کند و به طور خودکار خاموش می شود.

قابلیت ها

  • طراحی زیبا و منحصر بفرد
  • کیفیت بسیار بالا
  • دارای دستگیره های ارگونومیک
  • دارای‌صافی استیل برای دم کردن انواع چای و دم نوش
  • محصول کشور ترکیه
دکمه بازگشت به بالا