برترین های کسب و کارعمومی

راهنمای استفاده از کولر گازی ال جی

کنترل کولر گازی ال جی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات دستگاههای تهویه مطبوع در ایران است. امروزه استفاده از دستگاه کولر گازی که جز سیستم های تهویه مطبوع به حساب می آید در تمام کشورها فراگیر شده است و مهمترین قسمت آن آموزش و یادگیری استفاده از کنترل کولر گازی ال جی‌ جهت کاربران است. اسپلیت همانند سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت مستقل است و تفاوت های بسیار زیادی با سیستم تهویه مطبوع مرکزی از جمله چیلر و فن کویل دارد. در جایی که از اسپلیت استفاده می شود دیگر نیازی به طراحی و ساخت موتور خانه ی مرکزی نیست و می توان آب گرم مورد نیاز جهت گرمایش و آب گرم مصرفی  را با استفاده از پکیج های گرمایشی تامین کرد.با توجه به همه گیری استفاده از کولر گازی ال جی در بازار ایران، دانستن نحوه ی عملکرد کنترل کولر گازی ال جی برای افراد زیادی می تواند راهگشا و کارساز باشد.

انتخاب بهترین مدل کولر گازی گری 24000 به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد.در اینجا برخی از محبوب‌ترین مدل‌های کولر گازی گری 24000 به همراه مزایا و معایب آنها آورده شده است:

مدل‌های اینورتر:

  • کولر گازی گری مدل iCool H: این مدل دارای راندمان بالا، مصرف انرژی پایین و صدای کم است. قیمت این مدل نسبت به سایر مدل‌ها کمی بالا است.

  • کولر گازی گری مدل Fairy: این مدل دارای قیمت مناسب و راندمان بالا است. صدای این مدل کمی بیشتر از مدل iCool H است.

 کلید یا دکمه روشن / خاموش START/STOP

روی کنترل کولر گازی ال جی دکمه ی پاور یا روشن و خاموش تعبیه شده اس که با فشردن آن می توان دستگاه را روشن یا خاموش کرد.کلید یا دکمه انتخاب نحوه عملکرد و حالت دستگاه  Operation Mode Selection با کنترل کولر گازی ال جی می توانید  حالتهای سرمایش ، حالت خودکار ، هوای سالم بدون رطوبت و گرمایش  را انتخاب کنید.

  • کلید یا  دکمه تنظیم دمای اتاق Room Temperature Setting با استفاده از کنترل کولر گازی ال جی می توانید دمای فضا را زیاد یا کم کنید.
  • کلید سرعت فن Indoor Fan Speed Selector می توانید با بکارگیری کنترل کولر گازی ال جی چهار سرعت: کم ، متوسط ، زیاد و نامنظم(کوهستانی) را انتخاب کنید.
  • کلید جت کول Jet Cool می توانید عملکرد جت کول  را با این دکمه روشن و خاموش کنید.
  • دکمه وضعیت حرکت دمپرها Chaos Swing به روی کنترل کولر گازی ال جی دکمه ای تعبیه شده است که می توانید حرکت دمپرها به سمت بالا / پایین را تنظیم کنید.
  • دکمه روشن / خاموش تایمر On / Off Timer می توانید برای روشن و خاموش شدن دستگاه با استفاده از تایمر، ساعت مشخص تنظیم کنید.
  • دکمه تنظیم ساعت Time Setting می توانید ساعت بین روشن و خاموش شدن دستگاه را تنظیم کنید .
  • کلید تنظیم / توقف ساعتTimer Set / Cancel با این کلید می توانید تایمر را متوقف و کنسل کنید.
  • دکمه خاموش شدن خودکار Sleep Mode Auto با کنترل کولر گازی ال جی می توانید دستگاه را به صورت اتوماتیک خاموش کنید.
  • کلید گردش  هوا Air Circulation Button با این دکمه هوای فضا بدون سرد یا گرم  شدن به گردش در می آید.
  • کنترل دمای  اتاق   Room Temperature Checking می توانید با کنترل کولر گازی ال جی، دمای اتاق را کنترل کنید.
  • دکمه فیلتر پلاسما Plasma می توان عملکرد فیلتر پلاسما را با این دکمه قطع و وصل کرد.
  • دکمه کنترل جهت دمش افقی هوا Horizontal Air Flow Direction Control این عملکرد برای همه ی مدلها موجود نیست و می توان جهت جریان افقی هوا را تنظیم کرد.
  • تنظیم مجدد  Reset باید پس از تنظیم زمان یا بعد از تعویض باطری کنترل کولر گازی ال جی از آن استفاده کرد.
  • دکمه عملکرد دوم Second Function قبل از  استفاده از عملیات‌های آبی رنگ  باید این دکمه را فشار دهید.

How to use LG air conditioner

انتخاب هوای مورد نظر با کنترل کولر گازی ال جی

سرمایش Cooling

درپوش کنترل کولر گازی ال جی  را باز کنید. دکمه تنظیم حالت کاری دستگاه را فشار دهید. با هر بار فشار دکمه حالت‌های مختلفی که به ترتیب عبارتند از: سرمایش، حالت خودکار، هوای سالم بدون رطوبت، گرمایش روشن می‌شود. دکمه را فشار دهید تا به مرحله Cooling Operation  برسد. و پس از آن درجه حرارت اتاق تنظیم کنید.درپوش کنترل کولر گازی ال جی را ببندید. می توانید درجه را بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.می توانید  سرعت فن دوباره تنظیم کنید. می‌توانید این سرعت را در چهار مرحله تغییر دهید: کم، متوسط، زیاد، نامنظم(کوهستانی). هربار که دکمه را فشار دهید سرعت فن تغییر می‌کند.

حالت نامنظم

می توانید  سرعت فن را در حالت CHAOS یا کوهستانی(نامنظم) قرار دهید. در این حالت باد به صورت طبیعی می وزد و بطور خودکار سرعت آن تغییر می‌کند.

انتخاب هوای مورد نظر

حالت خودکار Auto Operation

دستگاه را روشن کنید.درپوش کنترل کولر گازی ال جی را باز کنید و دکمه تنظیم  مود دستگاه را فشار دهید تا به روی Auto  Operation   قرار گیرد.دما و سرعت فن به طور خودکار با توجه به دمای واقعی اتاق تنظیم می گردد. می توانید دما را خودتان تنظیم کنید، باید کلید تنظیم دما را فشار دهید .اگر سرد تر یا گرم‌تر بخواهید (حداکثر دوبار) می‌توانید دکمه را فشار دهید، دمای تنظیم شده بطور اتوماتیک تغییر می کند.

نکات حالت خودکار کنترل کولر گازی ال جی

  • سرعت فن تغییر نمی کند.
  • تغییر بین سرد و گرم صورت نمی گیرد .
  • کلید چرخش نامنظم باعث می شود دمپرها به سمت بالا و پایین حرکت کنند. می تواند با فشردن دوباره ی آن، عملکرد را کنسل کنید.

انتخاب هوای مطلوب

عملکرد  سالم بدون رطوبت Healthy Dehumidification Operation

دستگاه را روشن کنید .درپوش کنترل کولر گازی ال جی را باز کنید و دکمه تنظیم حالت کاری دستگاه را فشار دهید تا به گزینۀ Healthy Dehumidification Operation  برسید.سرعت فن را همچنان که درپوش کنترل کولر گازی ال جی بسته است تنظیم کنید.

وزش طبیعی در حالت نا منظم

برای لذت بردن از حس تازگی می توانید  سرعت فن را بر روی CHAOS قرار دهید، در این حالت وزش باد بصورت طبیعی است و سرعت آن کم و زیاد می‌شود .

وزش طبیعی در حالت نا منظم

  • در این حالت عملیات رطوبت‌زدایی  انجام می شود. که با توجه به دمای اتاق به‌طور خودکار انجام می شود و  میزان وزش باد در بهترین شرایط رطوبت‌زدایی با توجه به دمای اتاق تغییر می کند . در این حالت تنظیم دمای محیط با کنترل کولر گازی ال جی میسر نیست.
  • در این حالت میزان وزش باد به‌طور خودکار با توجه به هوای فعلی اتاق تنظیم می‌شود که این امر موجب می‌شود حتی در مرطوب‌ترین فصول، هوای اتاق سالم و مناسب باشد.

گرمایش (Heating Operation)

دستگاه کولر گازی ال جی را روشن کنید.در صورتی که دستگاه سرد و گرم باشد می توانید از این گزینه استفاده کنید.  درپوش کنترل کولر گازی ال جی  را باز کنید. دکمه انتخاب حالت کاری را فشار دهید تا به گزینه Heating Operation برسید.درپوش کنترل کولر گازی ال جی را ببندید. دما را بیش از دمای اتاق تنظیم کنید. دما را بین ۱۶ تا ۳۰ درجه ی سانتیگراد می توانید تنظیم کنید.درحالی که درپوش کنترل بسته است سرعت فن را تنظیم کنید. می‌توانید آنرا روی کم، متوسط، زیاد یا کوهستانی(نامنظم) تنظیم کنید.

باد طبیعی با حالت کوهستانی

برای این‌که هوای اتاق تازه‌تر باشد بهتر است سرعت فن را روی درجۀ CHAOS یا کوهستانی(نامنظم) تنظیم کنید تا سرعت و میزان وزش باد به طور خودکارتغییرکند.

عملکرد جت کول

  • دستگاه  کولر گازی ال جی را روشن کنید.
  • دکمه Jet Cool را فشار دهید تا سرعت فن به مدت ۳۰دقیقه افزایش یابد.
  • برای توقف حالت Jet Cool  دکمه Jet Cool   یا کلید سرعت فن یا تنظیم دمای اتاق را فشار دهید.

نکات حالت جت کول

  • دراین حالت دستگاه روشن می‌شود و حداکثر تا ۳۰ دقیقه درجه حرارت را به‌طور خودکار روی ۱۸درجۀ سانتیگراد حفظ می شود . می توانید با این حالت اتاق را در کمترین زمان سرد کنید.
  • در حالت Heat Pump یاFuzzy  ، Jet Cool کار نمی‌کند.
  • برای تغییر از حالت Jet Cool به معمولی تنها کلید انتخاب حالت کاری موردنظر، یا میزان وزش باد یا دما را فشار دهید و یا دکمه Jet Cool را مجدداً بزنید.
دکمه بازگشت به بالا