علمی و پزشکی

بخش‌هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن آژانس های مسافرتی ایران هنگام اعلام مقررات و پروتکل های ورود گردشگران خارجی به ایران به برخی از این مقررات اشاره کرد.

اکبر غمخوار با همکاری وزارت بهداشت ، امور خارجه ، میراث و گردشگری به شبکه گفت که با اشاره به تدوین پروتکل های سفر ایران برای گردشگران خارجی و در نظر گرفتن نظر مشورتی جمعی آژانس های مسافرتی ، این افراد مبتلا به کووید هستند. باز می شود

وی گفت: “تا کنون ، سیاست حل مشکل به دلیل کرونا و مخالفت با ورود گردشگران بوده است ، اما اقدامات پیگیری زیادی برای باز کردن آن از این طریق انجام شده است. صنعت گردشگری ایران رو به افول بود و اکنون با از سرگیری ویزای توریستی و تصمیم به ورود گردشگران خارجی به ایران ، امیدوارم گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز شکوفا شود.

راهنمای تور گفت: “همه جزئیات در پروتکل سفر ایران آمده است و به زودی اعلام می شود.” بر اساس این آیین نامه ، تنها گردشگران دارای کارت واکسن (دو دوز) می توانند به ایران سفر کنند ، از طریق آژانس درخواست دهند و در هتل های تأیید شده اقامت کنند. این اقدامات به منظور سهولت سفر گردشگران خارجی به ایران است.

غمخوار افزود: “همکاری وزارت بهداشت کشورهایی را که کمترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارند شناسایی کرده است” و ورود گردشگران ایرانی به ایران مانعی ندارد. در حال حاضر ، گردشگران از کشورهای پر خطر مجاز نیستند.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن آژانس های مسافرتی ایران یادآور شد: “این مقررات در زمانی وضع شد که مراحل واکسیناسیون در کشور سرعت می گیرد و بسیاری از کشورها طبق پروتکل شروع به پذیرش مسافران و گردشگران می کنند.”

عزتولا ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، که وعده داده بود ویزای توریستی ایران را از اول اکتبر به مدت 20 ماه از سر می گیرد ، در نشست مشترک وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه گفت. : با توجه به اهمیت موضوع گردشگری و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات در این بخش ، مقرره ای تدوین شده و ابلاغ می شود. در رابطه با این مقررات ، ما عوامل موثر گردشگری را توجیه می کنیم و در مورد آنها آموزش می دهیم. زمینه های مرتبط

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این نشست مشترک تاکید کرد که شرط ورود همه افراد به کشور دریافت دو دوز واکسن کرونا است.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین گفت که یکی از برنامه های مهم در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی دولت سیزدهم توسعه گردشگری در زمینه های مختلف از جمله گردشگری سلامت ، گردشگری زیارتی ، گردشگری عمومی و سایر بخش ها است. به

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا