علمی و پزشکی

ادامه ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به ایران

یک مقام رسمی از وزارت امور خارجه گفت: “علی رغم اینکه معاون وزیر گردشگری اعلام کرد که مرز از اواسط تیر برای گردشگران خارجی بازگشایی می شود ، ویزاهای توریستی هنوز به دستور ستاد تاج ملی صادر نشده و به حالت تعلیق درآمده اند. . ”

به گزارش شبکه ، ولی تیموری معاون وزیر گردشگری در ماه ژوئن اعلام کرد که صدور ویزای توریستی ایران در توافق اولیه در نیمه دوم ماه جولای از سر گرفته می شود. صدور این ویزا از آوریل 2016 همزمان با بیماری همه گیر ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است. با این حال ، ستاد ملی ویروس کرونا فقط سفرهای پزشکی ، کاری و مسافرتی را به ایران مجاز می دانست. طبق گزارش وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، در سه ماه نخست سال جاری ، 27000 خارجی به دلایل پزشکی به ایران سفر کرده اند.

آمار گمرک نشان می دهد که سال گذشته 4 میلیون و 343 هزار و 163 مسافر با وجود محدودیت ویزا وارد ایران شده اند که از این تعداد 3 میلیون و 30 هزار و 466 نفر ایرانی و فقط 512 هزار و 699 نفر آنها خارجی بوده اند. انگیزه سفر این خارجی ها به طور جداگانه مشخص نشده است.

به گفته مقامات گردشگری ، در زمستان سال 1999 ، ستاد کرونا این کشور موافقت اولیه را برای از سرگیری صدور ویزای توریستی برای ایران دریافت کرد ، اما هر بار به عنوان آغاز یک قله جدید یا مسیر تاج در ایران ، صدور و اجرا به تأخیر افتاد. طبق مذاکرات اخیر با این کمیته ستادی ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی امیدوار است که از تابستان 1400 مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند و همچنین در جلسات با مدیران محلی خواستار معرفی ایران به عنوان خزانه داری شد. اگرچه مقررات بهداشتی تاسیسات گردشگری از نزدیک کنترل می شود ، اما ستاد ملی کرونا هنوز مصوبه ای در مورد صدور ویزای توریستی صادر نکرده است. با این حال ، مرزها باز هستند و پروازهای بین المللی به بیش از 20 کشور وجود دارد.

علیرضا سالاریان – نماینده وزارت امور خارجه استان اصفهان وی در سمپوزیوم صد ساله گردشگری ایران تأیید کرد که ویزای توریستی کنونی ایران تحت هدایت ستاد ملی کرونا محدود شده است.

وی تأکید کرد که وزارت امور خارجه به طور مستقیم تعیین کننده صدور ویزا نیست و در حال حاضر با دستور ستاد ملی COVID-19 صدور ویزا محدود می شود و هر زمان دستور به هر کشوری صادر شود ، اقدامات انجام خواهد شد.

در مورد انواع ویزاهای ایرانی که شامل گردشگری ، پزشکی ، تجاری ، شغلی ، تحصیلی یا دانشجویان ، اقوام و اعضای خانواده است ، سالاریان گفت: “در حال حاضر ، فقط ویزاهای تجاری و پزشکی برای خارجی ها با دستور ستاد ملی کرونا ، پس از تحقیقات بیشتر. ” . تعداد ویزاهای دانشجویی نیز بسیار کم بوده و موارد صادر می شود. در واقع ، در حال حاضر هیچ مقررات کلی در مورد صدور ویزا وجود ندارد و این یک ویزای توریستی است که در واقع صادر نمی شود. سایر ویزاها پس از بررسی بیشتر به صورت موردی صادر می شوند.

فرشید کریمی ، کارشناس و فعال گردشگری مدیر وب سایت وبینار همچنین به استانداردهای سختگیرانه ای که برای صدور ویزای پزشکی اعمال می شود ، اشاره کرد و سپس استانداردهای دقیق برای تأیید سند اعمال شد.

سپس پرسیدیم که آیا روند صدور ویزای پزشکی کوتاه می شود؟ سالاریان ، سرپرست وزارت امور خارجه اصفهان گفت: “وزارت امور خارجه به طور مستقیم در این مورد تصمیم نمی گیرد.” در حقیقت ، ما مسئول ارتباطات تصمیمات دستگاه های درگیر هستیم. با توجه به وضعیت ویروس کرونا ، اگر برای معالجه به ایران می روید ، باید انتقال ویروس را مد نظر قرار داده و تصمیم بگیرید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا