اقتصادی

اجرای فاز اول طرح کارآفرینی در ۱۰ استان محروم با مشارکت ۶۰۰ نفر

شهید بهشتی ، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه ، از اجرای مرحله اول طرح کارآفرینی در 10 استان فقیرتر خبر داد. فرد بیکار

دکتر کوروش پرند در مصاحبه با شبکه وی با اشاره به فعالیت های پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی افزود: “در حال حاضر ارتباط با حدود 100 کارآفرین برقرار شده است و ما در زمینه توسعه فناوری با پارک همکاری می کنیم.

وی گفت این 100 کارآفرین خارج از دانشگاه هستند. “در پاسخ ، ما برنامه های جدیدی را در دانشگاه شهید بهشتی از جمله برنامه کارآفرینی و اشتغال با کارآفرینان برجسته کشور در زمینه کارآفرینی و اشتغال اجرا کرده ایم.”

پرند با اشاره به اینکه نتایج این اقدامات به زودی اعلام می شود ، گفت: “کارآفرینان افرادی هستند که ایده های جدیدی دارند و با افراد زیادی کار می کنند.”

مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه ، شهید بهشتی از توسعه کارآفرینی در ده استان فقیرنشین به عنوان یکی دیگر از برنامه های این پارک در زمینه اشتغال و کارآفرینی نام برد و ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد دانشگاهی و فناوری شهید بهشتی پارک در حال انجام است.

پرند گفت که رویکرد اصلی این پروژه ارائه مهارتهای زندگی به افراد منتخب است که اشتغال آنها را در نظر بگیرد ، در حالی که “زنان سرپرست خانوار و جوانان” و “کسانی که در جمعیت غیرفعال هستند (کسانی که آمادگی اعلام نکرده اند) ، آنها یکی از کسانی که برای پروژه انتخاب شده اند و از طریق مهارت های زندگی در یک روش اشتغال در این پروژه شرکت می کنند و در نهایت از حالت غیرفعال به فعال تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از 10 استان سلب می شود ، افزود: در مرحله اول این پروژه 600 نفر درگیر هستند.

پرند به اجرای یک مرحله آزمایشی از یک پروژه در پلدختر اشاره کرد که در آن 130 نفر در زمینه مهارت های شغلی آموزش دیده بودند که بیشتر آنها زنان خانه دار بودند.

وی از وجود تیم های نوآور ، واحدهای فنی ، شرکت های فناوری ، شرکت های خلاق یا دانش بنیان و شرکت های آزمایشگاهی در هر مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی صحبت کرد. یکی از اهداف اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده و پژوهشکده دانشگاه ، مرکز 18 نوآوری این دانشکده و پژوهشکده در این زمینه بود. این دانشگاه به عنوان شبکه ای منشعب از ساختارهای مویرگی فعالیت می کند. این مراکز که در م institutionsسسات کارشناسی و تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی واقع شده اند ، فعالیت های ابتکاری و کارآفرینی را از سطح ایده اولیه تا سطح بنگاه های دانش بنیان و تیم های نوآور تحت پوشش قرار می دهند.

به گفته وی ، ایده های نوین دانش بنیان ، ساختارهای تمام وقت و شرکت شرایط جذب شرکت های دانش بنیان به پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی است و اولویت دانشکده ها ، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شهید بهشتی در تحقیقات کاربردی یا توسعه ، مجریان تحقیق و اجرا در کشور. از پشتیبانی مالی و خدمات مرکز بهره مند شوید.

شهید بهشتی ، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه افزود: مراحل پذیرش و استقرار مرکز نوآوری با تکمیل و ارسال کاربرگ درخواست آغاز می شود. ایده ها می توانند از طریق پروژه های فراخوانی مانند شرکت در پروژه های “NOA” با تکمیل و ارسال کاربرگ ساخت در مراکز نوآوری در سطح دانشگاه و شرکت در پروژه های “NOA” در نظارت اولیه ، ارزیابی مهارت های مبتنی بر ایده توسط کارشناسان مربوطه و استادان. به طور مستقل یا منتقل شده استراتژی مرکز نظارت و هماهنگی شورا تکمیل شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا