اقتصادی

کاهش قیمت طلای جهانی ادامه یافت

طلا روز دوشنبه با تثبیت دلار کاهش یافت.

به گزارش شبکه ، هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1810.71 دلار رسید. قیمت معاملات روز جمعه در این بازار پس از تقویت دلار از بالاترین سطح دو هفته گذشته عقب نشینی کرد.

اما هفته گذشته شاخص دلار 0.8 درصد سقوط کرد که بدترین عملکرد هفتگی در بیش از دو ماه گذشته بود. تضعیف دلار باعث می شود طلا برای خریداران غیر آمریکایی ارزان تر شود.

در بازار آتی آمریکا ، هر اونس طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1814.90 دلار رسید.

استفان اینس از SPI Asset Management اظهار داشت: دلار تقویت می شود زیرا بازار طلا نگران است که آمار اشتغال ماهانه ایالات متحده در روز جمعه بهتر از حد انتظار باشد. این آمارها بینش عمیق تری در مورد زمان نیاز به تنظیم برنامه محرک فدرال رزرو ارائه می دهند.

بر اساس آمارهای رسمی ، اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز دریافتند که اقتصاد آمریکا در ماه جولای 926،000 شغل جدید ایجاد کرده است. سلامت بازار کار پیش نیاز مهمی است تا فدرال رزرو برنامه های محرک خود را تنظیم کند.

به گزارش رویترز ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفت که افزایش نرخ بهره هنوز فاصله زیادی دارد و بازار کار باید همچنان در حال پیشرفت باشد. این اظهارات پس از افزایش بیش از یک درصدی طلا در روز پنجشنبه مطرح شد.

وانگ تائو ، تحلیلگر فنی رویترز گفت: هر اونس طلا نتوانست مقاومت را در 1832،80 دلار شکست ، بنابراین می تواند کمترین قیمت تاریخ 23 ژوئیه (1،789.98 دلار) را دوباره آزمایش کند.

برای سایر فلزات گرانبها ، نقره تحویل فوری در 25.46 دلار در هر اونس باقی ماند. هر اونس پالادیوم تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 2672.93 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.9 درصد افزایش یافت و به 1058.22 دلار رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا