اقتصادی

صعود طلای جهانی به بالاترین رکورد یک هفته اخیر

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه به دلیل ضعیف شدن دلار در پیش بینی عرضه گسترده واکسن Covid 19 به بالاترین سطح خود برای بیش از یک هفته افزایش یافت.

به گزارش شبکه ، قیمت هر اونس طلای حمل شده بلافاصله 0.2 درصد افزایش یافت و به 1835 دلار و 37 سنت رسید.

در بازار آتی آمریکا ، هر اونس طلا با 0.5٪ افزایش به 1838.60 دلار رسید. این سهام دیروز با 0.6 درصد افزایش در 1830.20 دلار معامله شد.

انگیزه به نفع دارایی های پرخطر و خوش بینی نسبت به پیشرفت واکسن ، دلار آمریکا را به پایین ترین سطح در دو سال و نیم رساند.

جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره نتوانستند در مورد بسته جدید نجات به توافق برسند ، اما نشانه های اولیه پیشنهاد بسته 980 میلیارد دلاری برای هر دو گروه می تواند به عنوان تراشه های مذاکره مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته مایکل لنگفورد ، مدیر اجرایی AirGyde Consulting ، مذاکرات بسته نجات ، به ویژه توافق نامه های دو جانبه در مورد یک گزینه ، باعث کاهش قیمت طلا و حمایت از دلار آمریکا خواهد شد. همچنین ، با توجه به بیشتر خوش بینی ها در بازار ، اخبار مثبت در مورد Covid 19 تأثیر محدودی بر قیمت طلا خواهد داشت.

به گزارش رویترز ، کارشناسان بهداشتی ایالات متحده از تصویب فوری واکسن Pfizer انگلیس استقبال کرده اند ، که احتمالاً اقدامات مشابهی از سوی تنظیم کنندگان ایالات متحده به دنبال خواهد داشت.

در سایر فلزات گرانبها ، تحویل فوری نقره با 0.3٪ کاهش به 24.2 دلار در هر اونس رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3٪ کاهش یافت و به 11111.47 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.2٪ افزایش به 2404.18 دلار رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا