اقتصادی

افزایش قیمت طلای جهانی با عقب نشینی دلار

قیمت طلا در روز چهارشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار افزایش یافت. با این حال، سرمایه گذاران به چشم انداز فدرال رزرو در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آینده توجه کردند، زیرا جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در اواخر بعد از ظهر بسته می شود.

به گزارش شبکه، قیمت هر اونس طلا تا ساعت 6:50 به وقت شرقی با 0.6 درصد افزایش به 1648 دلار و 70 سنت رسید، در حالی که قیمت طلا در بازار آمریکا 0.04 درصد افزایش یافت و به 1649 دلار تا 70 دلار رسید. . شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر کرد.

مشاغل ایالات متحده در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره ای افزایش یافت و نشان داد که تقاضای نیروی کار همچنان قوی است و شواهدی را ارائه می دهد که افزایش شدید نرخ ها هنوز بار عمده ای بر اقتصاد واقعی نیست.

سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو برای چهارمین سال متوالی نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد. طلا نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا بسیار حساس است. این به این دلیل است که هزینه فرصت نگهداری یک فلز ثابت را افزایش می دهد و ارزش دلار را افزایش می دهد.

بر اساس یک نظرسنجی تجاری در روز سه شنبه، تولید جهانی کارخانه ها که در ماه اکتبر به دلیل نگرانی های گسترده در مورد رکود، تورم بالا و سیاست های چین برای مقابله با ویروس کرونا ضعیف شد، به تداوم اختلالات عرضه و چشم انداز بهبودی مبهم افزود.

به گزارش رویترز، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا در جهان SPDR Gold Trust اعلام کرد دارایی های آن 0.16 درصد از 920.57 تن در روز دوشنبه به 919.12 تن در روز سه شنبه کاهش یافت.

نقره، یکی دیگر از فلزات گرانبها، با 0.1 درصد کاهش به 19.63 دلار در هر اونس رسید و در روز سه شنبه به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته رسید. پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 946.18 دلار و پالادیوم 0.5 درصد افزایش یافت و به 1889.47 دلار رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا