اقتصادی

مواداولیه صنعت قطعه‌سازی، مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شود

به گفته دبیر انجمن صنایع تولید قطعات همگن ، روش های قیمت گذاری سفارش از مبدأ تا انتهای محصول نهایی به منظور ایجاد تعادل بین قیمت گذاری خودکار و زنجیره تأمین مطابق قیمت گذاری خودکار اعمال می شود.

در مصاحبه با شبکه ، آرش محبی نژاد این مشکل را بیان کرد و از روش قیمت گذاری گرامری انتقاد کرد. من می خواهم از یک روش قیمت گذاری استفاده کنم زیرا از ابتدا تا انتها در مسیر تولید خودرو متعادل است. به عنوان مثال ، اگر قیمت گذاری دستوری به روش فعلی انجام می شود ، مواد تشکیل دهنده باید از لحاظ گرامری قیمت گذاری شوند.

وزیر تولیدکننده قطعات و ایجاد انگیزه قطعات با تأکید بر اینکه کمیته رقابت وارد این عرصه خواهد شد زیرا آن را به عنوان انحصار صنعت خودرو تشخیص می دهد ، گفت: هستند. فولاد مبارکه ، سرچشمه چند تولیدکننده صفحات مس یا پتروشیمی ، پلی استر و فولاد وجود دارد؟ همه این صنایع منحصر به فرد هستند. بنابراین ، طبق کمیته رقابت ، قیمت باید سفارش داده شود.

وی ادامه داد: در نتیجه سیاستگذاران که می خواهند خودروهای ارزان قیمت برای رسیدن به اهداف بزرگ خود به مردم برسند ، می خواهند کل زنجیره تأمین مواد اولیه صنایع خودروسازی و خودروسازی در معرض مهار قیمت و قیمت گذاری اجباری باشد. و در صورت یافتن قیمت در بورس کالا ، قیمت خودرو نیز باید با حاشیه بازار و عرضه و تقاضا تعیین شود.

وزیر انجمن صنایع تولید قطعات همگن گفت: قرارداد بین تولیدکننده قطعات و خودروساز بر اساس 11 هزار تومان منعقد شده است: راه حل هایی را برای از بین رفتن تولید کنندگان قطعات ارائه دهید. طبق محاسبات انجمن همگن ، اگر قیمت یک قطعه بدون قید و شرط 65 درصد در پایین قسمت متوسط ​​خودرو افزایش نیابد ، تولیدکننده قطعات از بین می رود. بنابراین افزایش قیمت قطعات ضروری است.

محبی نژاد خواستار بررسی قیمت مواد اولیه و ورودی های تولید با تحمل 10٪ شد و گفت: “در حال حاضر هر سه ماه یک بار بررسی قیمت خودرو وجود دارد ، اما ممکن است نوسانات زیادی در این سه ماه داشته باشد.”

قیمت مواد اولیه داخلی دولت مبتنی بر FOB خلیج فارس است.

وی گفت: با وجود بومی سازی ، به محض گران شدن ارز ، همیشه انتقادات زیادی مبنی بر اینکه چرا سازندگان قطعات می خواهند قیمت ها را افزایش دهند ، وجود دارد. از این نظر ، مشکل مکانیسم قیمت گذاری مواد اولیه است. این امر عمدتاً به این دلیل است که قیمت مواد اولیه داخلی دولت طبق نرخ قیمت خلیج فارس FOB یافت می شود.

محبی نژاد چنین اعتراف کرد: مواد وارداتی به دلار است ، قیمت ها تعیین می شود و قیمت ها در بورس کالا یافت می شود. تولید کنندگان مواد نیز کالاهای خود را به بورس کالا ارائه می دهند و خودروسازان و خریداران خودروساز 10٪ از مبلغ را پیش از این در بورس کالا پرداخت می کنند و سپس برنده می شوند ، مابقی پول را واریز کرده و کالا را می گیرند. این یک روند عجیب و طولانی است. تولید کنندگان قطعات در دراز مدت از خودروسازان پول می خواهند و دریافت می کنند. بنابراین ، تأمین کنندگان مواد داخلی همچنین می توانند برای مدت طولانی با تولید کنندگان همکاری کنند.

بعضی اوقات برای تأمین نیازها واردات ارز بدون انتقال آن ضروری است

وی با ابراز گلایه از حاشیه روزانه ارز و نوسانات اظهار داشت: از طرف دیگر ، وقتی ارز را آزاد می کنند ، می توانیم مقداری از ارز را از محل صادرات خودمان یا از یک صادرکننده دیگر دریافت کنیم. از آنجا که این صنعت تحریم شده است ، مواقعی وجود دارد که ما نیاز به استفاده از گزینه های انتقال ارز بدون درآمد برای تأمین نیازهای خود داریم.

دبیر انجمن قطعات همگن گفت: “تولید خودرو در سال حدود 3.5 میلیارد دلار نیاز دارد.” در زمینه تولید قطعات یدکی ، ارز مورد نیاز تولید کنندگان قطعات داخلی بیش از 500 میلیارد دلار است که درمجموع 4 میلیارد دلار است.

محبی نژاد در پایان گفت: “متأسفانه ارز افرادی که در حال حاضر در خارج از کشور وجود دارند و یا در خارج از کشور ارسال شده اند ، فقط در اختیار برخی افراد با ارز غیر منبع است.” اگر بتوانید کالا را در گمرک اعلام کنید و این گزینه برای تولید کنندگان رسمی یا واردکنندگان تحت مدیریت باز است ، حداقل ارز وارد یک چرخه اقتصادی سالم خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا