اقتصادی

تقاضای توقف رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با صدور خواسته های زیر درخواست سکوت در قبال برنامه های حفاظت از حقوق کاربران فضای مجازی ، سازماندهی پیام رسان های اجتماعی و توقف پردازش آنها توسط این کمیته را کرد. همکاری نمایندگان دیگر کاهش می یابد.

به گزارش شبکه ، جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس تایباد در صفحه توییتر خود نوشت:

“طرح حفاظت از فضای مجازی غیرحرفه ای و چالش برانگیز است. بر اساس ماده 167 تبصره 2 قانون مقررات داخلی ، ما با حمایت دیگران درخواست متوقف کردن تحقیقات و بازگرداندن آن به دادگاه را به کمیسیون ارائه می دهیم. ، بیایید برنامه را ساکت کنیم: “اولویت کشور واکسن و معیشت است ، نه اینترنت.”

مطابق ماده 167 ، تبصره 2 آیین نامه داخلی شورای اسلامی ، در صورتی که 15 نفر از نمایندگان مجلس شورای ملی درخواست لغو بررسی طرح یا لایحه ای مطابق اصل 85 قانون اساسی قبل از تأیید سرپرستان را مطرح کنند. انجمن ، درخواست باید به شرح زیر باشد. در همان جلسه و جلسه بعدی اعلام شد ، ماده 165 آیین نامه داخلی را پیشنهاد می کند و در صورت تأیید این درخواست ، بررسی لایحه یا طرح مطابق آیین نامه داخلی ادامه می یابد.

در ماده 165 آیین نامه داخلی نیز روند بررسی درخواست نماینده مبنی بر بررسی پیش نویس مطابق اصل 85 قانون اساسی تشریح شده است.

بر اساس اصل 85 قانون اساسی ، شورای اسلامی نمی تواند اختیارات قانونگذاری را به کسی واگذار کند ، اما در صورت لزوم می تواند این اختیار را به کمیته های داخلی واگذار کند. مجمع عمومی تصمیم می گیرد و تصویب نهایی توسط مجمع عمومی کنفرانس اسلامی صورت می گیرد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه 27 آگوست ، مجلس نمایندگان با 121 رای موافق تصویب کرد که طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و تشکیل پیام رسان های اجتماعی باید مطابق اصل 85 قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرد. با این مجوز ، طرح حفاظت توسط یک کمیته مشترک مورد بررسی قرار می گیرد و تأیید همانند باز است و مستقیماً برای اظهار نظر به کمیته نگهبان ارسال می شود.

هنگامی که درخواست طرح حفاظت از کاربر طبق ماده 85 تصویب شد ، واکنش مهمی به وجود آمد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا