برترین های کسب و کارعمومی

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین

بهترین دوربین گوشی سامسونگ متعلق به کدام مدل است؟ در واقع این روزها گوشی‌های هوشمند، دیگر تک بعدی نیستند و تبدیل به ابزاری همه کاره و همه‌فن‌حریف شدند که می‌توانند وسیله ارتباطی، دوربین عکاسی حرفه‌ای و حتی کنسول بازی شما محسوب شوند. همین موضوع باعث رقابت شدید و تنگاتگ کمپانی‌های بزرگ سازنده و گرایش بیشتر کاربران به گوشی‌های پیشرفته‌تر شده است. یکی از پرفروش‌ترین برندها که حسابی در دل کاربران جا باز کرده، برند قدیمی و خوش سابقه سامسونگ است. البته در این مقاله ما فقط قصد بررسی یک مشخصه خاص از گوشی‌ها یعنی دوربین را داریم و اگر کنجکاو هستید که بدانید بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین چیست و عکاسان حرفه‌ای بیشترین بازخورد را از چه مدلی می‌گیرند، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

همانطور که می‌دانید، قبل از ظهور برندهای چینی، تنها رقیب سرسخت اپل، سامسونگ بود و طرفداران گوشی‌های هوشمند، تبدیل به ۲ قطب حامیان سامسونگ و آیفون تبدیل شده بودند. در بین یکی از مواردی که همیشه این برند به آن می‌بالد، دوربین است که البته هنوز هم کار سختی برای کنار زدن رقیب سنتی خود در این زمینه دارد. گوشی سامسونگ با دوربین عالی و قیمت مناسب هم وجود دارد، اما ابتدا قصد داریم مبحث قیمت را نادیده گرفته و لیست بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین از نظر دگزومارک که معتبرترین معیار سنجش در این رابطه است را بررسی کنیم.

احتمالاً اسم وبسایت دگزومارک به گوشتان خورده، در واقع در این سایت، کارشناسان تمرکز ویژه‌ای روی دوربین گوشی‌های هوشمند دارند و از همه جهت به بررسی کیفیت دوربین پرداخته و طبق معیارهای خاص خود، آن‌ها را رتبه بندی کرده و از ۱۰۰ به عملکرد های مختلف دوربین آن‌ها امتیاز می‌دهند. در ادامه بهترین دوربین گوشی سامسونگ را به ترتیب رتبه‌بندی این وبسایت، بررسی خواهیم کرد.

قبل از مطالعه این مقاله، بگویید بهترین تجربه عکاسی شما با کدام مدل بوده و به نظر شما کدام گوشی سامسونگ دوربین بهتری دارد ؟ اگر قیمت و مقدار مگاپیکسل دوربین گوشی‌ها را کنار بگذاریم و واقع بینانه در مورد کیفیت عکس‌برداری آ‌ن‌ها از نظر عملکرد نظر دهیم، فکر می‌‌کنید دوربین کدام گوشی سامسونگ بهتر است؟

قطعاً شما هم انتظار نداشتید بجز نسخه‌ی اولترا از جدیدترین سری این برند مدل دیگری را به عنوان بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین معرفی کنیم. هرچند این گوشی در ردیف‌های ابتدایی دگزومارک قرار نمی‌گیرد و جزو رتبه داران اصلی این سایت نیست، اما در میان مدل‌های سامسونگ حرف اول را می‌زند.

سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دیافراگم f/1.8 دارد و به قابلیت‌هایی چون لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری مجهزست. لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی نیز برای زاویه دید عریض بسیار مناسبست.

لنز تله فوتو ۱۰مگاپیکسلی این مدل تا ۳ برابر قدرت زوم اپتیکال دارد و همچنین دوربین پریسکوپ تله فوتو ۱۰مگاپیکسلی آن تا ۱۰ برابر قدرت زوم اپتیکال را در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور کلی به سختی رقیبی برای این گوشی در قابلیت زوم کردن پیدا می‌شود و عملاً می‌توان آن را  به عنوان یکی از مدل‌هایی که بهترین عکس‌های زوم شده را می‌گیرد هم عنوان کرد.

وایت بالانس در تصاویری که این گوشی ثبت می‌کند دقیق است و جزئیات خوبی هم دارند، داینامیک رنج وسیع بوده و اکسپوژر هم عالیست. فوکوس خودکار به نسبت مدل‌های دیگر عملکرد چندان سریع نیست، اما این موضوع در جایی که بهترین کیفیت دوربین گوشی سامسونگ را در اختیار داریم مسئله‌ی نگران کننده‌ای محسوب نمی‌شود.

در فیلمبرداری هم این گوشی قابلیت‌های زیادی مثل ثبت فیلم باکیفیت ۸K، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HDR10+، ضبط صدای استریویی و لرزشگیر پیشرفته دارد.

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
 دوربین اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/4.9

تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی  ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+, قابلیت ضبط صدای استریویی, gyro-EIS
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی f/2.2
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30fps

S22 Plus 5G

این مدل‌ها با مجموعه دوربین سه‌گانه تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز اصلی واید ۵۰ مگاپیکسلی کیفیت فوق‌العاده‌ای را برای عکاسان به ارمغان می‌آورند و توانسته‌اند رتبه بالایی در دگزومارک کسب کنند.

در عکس های ثبت شده توسط دوربین اصلی نویزهای حاصل از درخشندگی به چشم می‌خورد، اما در نور روز اکسپوژر و وایت بالانس بسیار خوبی دارند و داینامیک رنجشان وسیع است. در نور کم هم سطح نویز نسبتاً پایین‌ است و در حالتی که فلش روشن می‌شود هم تصاویر اکسپوژر و جزئیات خوبی دارند.

عکس‌های دوربین اولتراواید اکسپوژر خوبی دارند و لنز تله‌فوتو هم رنگ‌ها به زیبایی بازتولید می‌کند.

با وجودی که در این مدل‌ها سنسور عمق‌سنج وجود ندارد، در تصاویر پرتره عملیات تشخیص سوژه از بکگراند با دقت خوبی انجام می‌گیرد و زمینه به شکلی طبیعی بلور می‌شود.

این گوشی‌ها قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۸K و ضبط صدای استریویی را دارند و فیلم‌هایی که می‌گیرند کمی نویز دارد، ولی در اغلب شرایط نوری اکسپوژر خوب، رنگ‌ها عالی و داینامیک رنج وسیع است، اما در نور کم داینامیک رنج محدود می‌شود. این مدل‌ها به gyro-EIS مجهزند که عملکرد بسیار خوبی در تثبیت کردن تصویر در حالت‌هایی که در حال راه رفتن فیلم می‌‌گیرید دارد.

+ S22 و Samsung Galaxy S22
 دوربین اصلی واید ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30fps

سامسونگ با رونمایی از گوشی‌های تاشو خود در سال ۲۰۱۹ گام جدیدی در صنعت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند برداشت. البته منظور از گوشی فولد، نمایشگر تاشو هست و با موبایل‌های تاشو قدیمی که خیلی از ما با آن خاطرات زیادی داریم، متفاوت است. در سال ۲۰۲۲ از جدیدترین مدل Zfold یعنی سری ۴ آن رونمایی شد که توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرد.

Z Fold 4 5G

 

این شاهکار سامسونگ تا ۷.۶ اینچ نمایشگر را در اختیار شما می‌گذارد و می‌شود حتی آن را یک فبلت فرض کرد. البته ناگفته نماند گوشی‌های تاشو هنوز راه زیادی تا رسیدن به حالت ایده‌آل دارند، اما اگر سلیقه خاصی دارید و هزینه آن برای شما مشکلی نیست، یک انتخاب لوکس و جالب توجه باشد.

ترکیب لنزهای دوربین این مدل شباهت زیادی به نسخه‌ی استاندارد و پلاس سری ۲۲ (مدل قبلی که به عنوان بهترین دوربین گوشی سامسونگ معرفی کردیم) دارد. عملاً این گوشی از سه دوربین واید، اولتراواید و تله فوتو استفاده کرده که هر سه لنز در صورت وجود نور مناسب عکس‌هایی با نویز کم و جزئیات عالی ثبت می‌کنند. لنز تله فوتو هم با زوم ۳برابری اپتیکال برای سوژه‌های دوردست گزینه مناسبیست. البته اگر محدودیت قیمت دارید پیشنهاد می‌کنیم مدل قبلی را انتخاب کنید، چرا که قیمت آن تقریباٌ نصف این گوشیست و کیفیت دوربین مشابهی را ارائه می‌دهد.

البته یک ویژگی کاربردی در این مدل اینست که می‌توانید از نمایشگر کاور استفاده کنید و در حالتی که گوشی بازست، با دوربین اصلی آن سلفی‌هایی باکیفیت فوق‌العاده بگیرید. با توجه به این قابلیت و اینکه عموماً دوربین‌های سلفی گوشی‌ها در سطح کیفی پایین‌تری نسبت به دوربین‌های اصلی قرار دارند، می‌توان گفت این مدل بهترین سلفی‌ها را می‌گیرد و همچنین آن را به عنوان برای عکاسی سلفی هم عنوان کرد.

Samsung Galaxy Z Fold4
 دوربین اصلی واید ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@60fps, 1080p@60/240fps (gyro-EIS), 720p@960fps (gyro-EIS), HDR10+
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (نمایشگر کاور)

۴ مگاپیکسلی (نمایشگر داخلی)

ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

با این که ۲ سال از عرضه این مدل می‌گذرد، هنوز هم یک گوشی سامسونگ با دوربین عالی محسوب می‎‌شود. این گوشی که در سال ۲۰۲۰ حسابی سرو صدا کرد، از همه لحاظ عالی بود، سخت‌افزار قدرتمند این گوشی که در بطن آن، تراشه اگزینوس ۹۹۰ وجود دارد، هنوز هم توان اجرای همه‌ی بازی‌های گرافیکی را دارد.

قسمت قابل تحسین این گوشی، قطعاً دوربین آنست. از ۴ لنز قوی و قدرتمند استفاده کرده که سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن کیفیتی مثال زدنی دارد و ثبت جزئیات و نویز کم تصاویر، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته نقطه قوت اصلی این لنز، عملکرد آن در نور کم است که باعث شده هنوز هم بعد از ۲ سال عنوان بهترین دوربین گوشی سامسونگ  را داشته باشد.

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G
 دوربین اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

پریسکوپ تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی f/3.5

سنسور تشخیص عمق TOF 3D

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30fps

دوربین چهارگانه‌ی این مدل با ترکیب واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپ و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی تنوع زیادی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد و تقریباً در هر سبکی می‌توان با آن عکس‌برداری کرد. لنز اصلی عملکرد فو‌ق‌العاده‌ای در نور روز داشته و در نوع خود بهترین دوربین گوشی سامسونگ برای گرفتن عکس‌های پرتره محسوب می‌شود که توانایی ثبت تصاویر با بیشترین جزئیات و کم‌ترین نویز را نیز دارد. برای زاویه دید بیشتر و دامنه‌های وسیع، می‌توانید از سنسور اولتراواید استفاده کنید که قطعاً شما را ناامید نمی‌کند.

قسمتی که دوربین این گوشی را نسبت به بسیاری از دوربین های قلمرو موبایل متمایز می‌سازد، سنسورهای دوگانه تله فوتو آنست که یکی از آن‌ها زوم ۳ برابری اپتیکال و دیگری بزرگ نمایی ۱۰ برابری اپتیکال دارد که حتی از نقاط دوری مثل ماه نیز می‌توانید با بیشترین کیفیت عکس برداری کنید.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
 دوربین اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

پریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/4.9

تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30fps

یکی دیگر از گوشی‌های شاهکار ۲۰۲۰ در لیست بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین است که هنوز هم به عنوان یکی از پرچمداران بازار از آن یاد می‌شود. البته قیمت بالای آن می‌تواند شما را برای خرید دچار تردید کند. این مدل طراحی بسیار لوکس و جذابی دارد و می‌تواند تا سال‌ها موقعیت خود را حفظ کند. این گوشی از سه لنز قدرتمند بهره می‌برد که هرکدام در نوع خود بهترین هستند.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، شارپنس بسیار بالایی دارد و در عکس‌های پرتره و حتی با وجود نور کم، عملکردی کم نقص ارائه می‌دهد. سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز برای عکس‌های عریض بسیار خوب است و در نهایت به لنز ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو می‌رسیم که قابلیت زوم ۵ برابری اپتیکال و ۵۰ برابری هیبریدی دارد و دورترین سوژه‌ها را با کیفیت خوبی به تصویر می‌کشد. در آخر به واسطه تراشه قدرتمند اگزینوس ۹۹۰ پردازش عکس‌ها با کمترین تأخیر و بالاترین کیفیت انجام می‌شود. این مدل یک گوشی سامسونگ با کیفیت دوربین بالا و همه‌فن‌حریف محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی دارد.

Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G
 دوربین اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8

پریسکوپ تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی f/3.0

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30fps

در کنار نسخه اولترا، سامسونگ دو و را به عنوان پرچمدار سال ۲۰۲۱ خود معرفی کرد که آن‌ها نیز در دو نسخه با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه شدند. البته زیاد تفاوتی ندارد که کدام مدل را خریداری کنید، زیرا سخت افزار و دوربین هر دو ورژن فوق‌العاده است و قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد. اگر طرفدار عکاسی و فیلم‌برداری هستید و گوشی سامسونگ با دوربین عالی می‌خواهید این مدل‌ها امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ماژولی زیبا که بی‌شبا‌هت با برگ گیاهان نیست، سه لنز شامل واید و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته است. کیفیت دوربین در نور کم، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و عکس‌های پرتره نیز به بهترین نحو گرفته می‌شود و به سختی می‌توانید در آن نویزی پیدا کنید. لنز اولتراواید هم با اینکه به خوبی سنسور اصلی نیست، اما دامنه دید بیشتری را پوشش می‌دهد که قطعاً برای عکاسی طبیعت بکار می‌آید.
سنسور تله فوتو نیز توانایی بزرگ‌نمایی ۱.۱ اپتیکال و زوم ۳ برابری هیبریدی داشته که برای عکس گرفتن از سوژه‌های دور بسیار عالیست و تا جای ممکن کیفیت تصویر را حفظ می‌کند.

در کل این دو مدل شاید عنوان بهترین دوربین گوشی سامسونگ از نظر مگاپیکسل را نداشته باشند، اما بهترست زیاد خودتان را درگیر اعداد و ارقام مگاپیکسل دوربین نکنید، زیرا این دو گوشی پرچمدار کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و در همه زمینه‌ها خصوصاً سخت‌افزار و عکاسی عالی عمل کردند و تا چندین سال پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

+Samsung Galaxy S21 و Samsung Galaxy S21
 دوربین اصلی واید ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی f/2.0

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30fps

s21 fe

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عملکرد مناسبی دارد و عکس‌های شارپ و باکیفیتی را به ثبت می‌رساند. همچنین لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز برای عکس‌های عریض مناسب است. سنسور ۸مگاپیکسلی تله فوتو قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال دارد که برای عکس برداری از سوژه‌های دور، عالیست.

در همه شرایط نوری نویز کمی در عکس‌ها به چشم می‌خورد، اما اکسپوژر و کنتراست خوب و رنگ‌ها عالی هستند، ولی وقتی زوم می‌کنید، گاهی دقت رنگی پایین می‌آید. دوربین اصلی در نور روز بافت‌ها را خوب نمایش می‌دهد و عکس‌های زوم شده هم اکسپوژر و وایت بالانس دقیقی دارند و بعلاوه پیش نمایشی که دوربین به شما نشان می‌دهد از نظر دقت و فوکوس تا اندازه زیادی با نتیجه‌ی نهایی مطابقت دارد.

ناگفته نماند این گوشی بدون بهره‌گیری از عمق سنج، می‌تواند پرتره‌های باکیفیت و کم نقصی را ثبت کند که در این حالت تشخیص و جدا کردن سوژه از بکگراند بسیار عالی و دقیق بوده، اما عمق میدان چندان بالا نیست که با توجه به عدم حضور عمق‌سنج کاملاً منطقیست.

در ویدئو‌های ضبط شده با این گوشی دقت رنگی و وایت بالانس عالیست، فوکوس خودکار عملکرد خوبی دارد و لرزشگیر gyro-EIS آن هم مؤثر است، ولی در همه شرایط نوری کمی‌ نویز مشاهده می‌شود که هر چقدر محیط تاریک شود سطح نویز هم افزایش می‌یابد.

این مدل با توجه به دوربین و سخت‌افزار قدرتمندی که در مقابل قیمت مناسب ارائه می‌دهد در لیست با‌کیفیت‌ترین دوربین گوشی سامسونگ جای محکمی دارد.

+Samsung Galaxy S20
 دوربین اصلی واید ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

تله فوتو ۸ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی f/2.2
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR خودکار و تماس تصویری دوگانه
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@60/30fps

تا اینجای کار بیشتر نام پرچمداران سامسونگ را دیدیم، اما در سال ۲۰۲۰ این شرکت کره‌ای از اولین قاتل پرچمدار خود رونمایی کرد. S20 FE که محبوب‌ترین گوشی ۲۰۲۰ در بازار سامسونگ بود، به دلیل کیفیت بسیار بالا در همه زمینه‌ها و قیمت منصفانه‌ای که دارد، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و هنوز هم یک گوشی با دوربین عالی سامسونگ محسوب می‌شود و ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی در دو نسخه ۴G و ۵G عرضه شده که عمده تفاوت این دو مدل مربوط به تراشه آن‌ها می‌شود. هر چند چیپست اگزینوس ۹۹۰ عملکرد بهتری برای پردازش تصاویر دارد، اما گزارشاتی مبنی بر زود داغ شدن این نسخه به گوش می‌رسد.

ماژول مستطیل شکل از سه لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و تله فوتو ۸ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. در صورت وجود نور مناسب، دوربین اصلی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و در حد یک پرچمدار واقعی عمل می‌کند و یکی از بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین
است. البته عملکرد آن در نور کم زیاد جالب نیست و نویز در تصاویر به چشم می‌خورد.

لنز اولتراواید نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض بسیار کاربردی بوده و جزئیات تصاویر ثبت شده نیز رضایت بخش است. سنسور تله فوتو قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌ال برای عکس‌برداری از فواصل دور می‌کند و افت کیفیت بسیار کمی را در تصاویر شاهد هستیم.

Samsung Galaxy S20 FE
 دوربین اصلی واید ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

تله فوتو ۸ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR خودکار، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت برای عکاسی در کلاس میان رده

سامسونگ در کلاس میان رده نیز گوشی‌های بسیار خوبی برای عکاسی دارد که تنوع لنزی و کیفیت بالای آن‌ها شما را شگفت زده خواهد کرد. در ادامه به معرفی برخی از مدل های میانرده که بهترین دوربین گوشی سامسونگ در این کلاس هستند خواهیم پرداخت:

در بخش مد نظر ما یعنی دوربین نیز این گوشی عملکرد قابل‌قبولی داشته و از ترکیب چهارگانه دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور ماکرو و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده و در کلاس میانرده‌ها بهترین دوربین سامسونگ را دارد.

لنز اصلی مطابق انتظار کیفیت بالایی دارد و جزئیات مناسبی را به ثبت می‌رساند و نویز نسبتاً کمی را در تصاویر شاهد هستیم. دوربین اولتراواید برای گرفتن عکس‌های فوق عریض بسیار کاربردیست، اما اندکی با افت کیفیت و کنتراست مواجه می‌شویم و در نهایت سنسور تشخیص عمق برای گرفتن عکس‌های پرتره و لنز ماکرو برای عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک عملکرد قابل قبولی از خود به جا می‌گذارند. در کل این مدل یک گوشی همه کاره با قیمت مناسب است که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Samsung Galaxy A73 5G
 دوربین اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

ماکرو ۵ مگاپیکسلی f/2.4

عمق سنج ۵ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30fps, 1080p@30fps

یکی از بهترین میان رده‌های ۲۰۲۱ سامسونگ که از همه لحاظ عالیست. این گوشی جذاب طراحی مینیمال و ساده‌ای دارد، اما نمایشگر عالی، باتری و دوربین قدرتمند از شاخص‌های اصلی آن به شمار می‌رود. اگر بگوییم در کلاس میانرده‌ها یکی از بهترین گوشی های سامسونگ برای عکاسی است، اصلاً اغراق نکردیم. چرا که کارشناسان دگزومارک نیز همین نظر را دارند و نمره بالایی را به این گوشی داده‌اند.

دوربین چهارگانه این مدل از لنزهای واید، اولتراواید، سنسور تله فوتو و ماکرو استفاده کرده است. لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید، در شرایط نوری خوب کیفیت تحسین برانگیزی دارد و جزئیات و وضوح تصاویر بسیار بالاست. البته در نور کم هم نسبت به هم‌رده‌های خود عملکرد رضایت بخشی دارد. سنسور ۱۲مگاپیکسلی اولتراواید نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض، عملکرد قابل قبولی داشته و جزئیات خوبی را ثبت می‌کند.

Samsung Galaxy A72
 دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

تله فوتو ۸ مگاپیکسلی f/2.4

ماکرو ۵ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps

دوربین اصلی این گوشی از ۴ لنز قدرتمند تشکیل شده که سنسور ۶۴ مگاپیکسلی واید آن، عملکرد کم نقصی دارد و در نور روز، تصاویر را با وضوح بالا و نویز کم ثبت می‌کند، همچنین در نور کم نیز عملکرد قابل‌قبولی دارد و در این کلاس قیمتی یک گوشی سامسونگ با دوربین عالی محسوب می‌شود.

لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض به کمک شما می‌آید و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو، جزئیاتی عالی از سوژه‌های بسیار نزدیک ثبت می‌کند. ناگفته نماند که عمق سنج ۵ مگاپیکسلی این گوشی، برای گرفتن عکس‌های پرتره بسیار عالیست و دقت مناسبی برای تفکیک سوژه از پس زمینه دارد.

اگر دنبال یک میان‌رده خوش قیمت و همه‌فن‌حریف با دوربینی عالی هستید، این مدل همان گزینه مدنظر شماست.

Samsung Galaxy A52 5G
 دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

ماکرو ۵ مگاپیکسلی f/2.4

عمق سنج ۵ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30fps, 1080p@30fps

 

Samsung Galaxy A52s
 دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2

ماکرو ۵ مگاپیکسلی f/2.4

عمق سنج ۵ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30fps, 1080p@30fps

سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و در نور روز کیفیت خوبی دارد و جزئیات را به صورت دقیق ثبت می‌کند، البته در نور شب با افت کیفت مواجه می‌شویم که اندکی ناامید‌کننده است. لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض عملکرد مناسبی داشته و در این کلاس قیمتی، قابل‌قبول است.

سنسور سنجش عمق به خوبی سوژه را تشخیص و از پس زمینه جدا می‌کند و برای ثبت عکس‌های پرتره عالیست، اما لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو نمی‌تواند انتظارات را به خوبی برآورده کند، هرچند بازهم در این رنج قیمتی، عملکرد راضی کننده‌ای دارد.

Samsung Galaxy A33
 دوربین اصلی واید ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۸ مگاپیکسلی f/2.2

ماکرو ۵ مگاپیکسلی f/2.4

عمق سنج ۲ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی ۴K@30fps, 1080p@60/30fps
دوربین سلفی واید ۱۳ مگاپیکسلی f/2.2
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۴K@30fps, 1080p@30fps

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های سامسونگ است که با استفاده از باتری و تراشه خوب در کنار یک دوربین عالی، در این کلاس قیمتی ترکیب کاملی را در دسترس مشتریان خود قرار داده است.

این مدل از مجموعه دوربین‌های چهارگانه واید ۴۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که همه‌ی آن‌ها نسبت به کلاس قیمتی خود کیفیت مطلوبی دارند. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپی را در نور روز می‌گیرد، هرچند در نور شب، باید انتظارات خود را از آن پایین بیاورید. لنز اولتراواید نیز، عملکرد متوسطی دارد. عمق‌سنج برای گرفتن عکس‌های پرتره و جداسازی سوژه از پس‌زمینه دقت نسبتاً خوبی دارد و در آخر باید گفت انواع عکس‌ها را با آن می‌توانید بگیرید.

Galaxy A23
 دوربین اصلی واید ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8

اولتراواید ۵ مگاپیکسلی f/2.2

ماکرو ۲ مگاپیکسلی f/2.4

عمق سنج ۲ مگاپیکسلی f/2.4

ویژگی‌های دوربین پانوراما، پشتیبانی از HDR، فلش LED
کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی  ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
ویژگی‌های دوربین سلفی پشتیبانی از HDR
کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ۱۰۸۰p@30fps

برای اطلاع از به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

بهترین کیفیت دوربین گوشی سامسونگ متعلق به چه مدل‌هاییست؟

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، سامسونگ مدل‌های زیادی در کلاس قیمتی مختلف دارد که برای عکاسی مناسب است و می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. البته بهترست شما ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس با توجه به لنزهای مورد نظر، یک گوشی از این لیست را انتخاب کنید.

لازم به ذکرست از جمله نکاتی که باید برای تست دوربین در نظر بگیرید، قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار، لرزشگیر دست، کیفیت عکس در نور روز و شب، نویز و شارپنس تصاویر و همینطور جزئیات و دامنه داینامیکی آن است و بر طبق این موارد می‌توانید بهترین دوربین گوشی سامسونگ را پیدا و انتخاب کنید.

نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام مدل گوشی سامسونگ دوربین بهتری دارد ؟ شما کدام مدل را برای عکاسی ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگسامسونگ بدون شک یکی از بهترین شرکت‌های سازنده گوشی موبایل است و در دنیای اندروید حرف‌های بسیار زیادی دارد و سال‌های زیادیست که حمکرانی می‌کند. این شرکت رقیبی دیرینه برای ایفون‌های اپل به حساب می‌آید و هر ساله تلاش می‌کند با تولید گوشی‌های بهتر رقیب سنتی خود را شکست دهد. امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی پرچمدار دوربین آن است و شرکت‌ها تمرکز زیادی به روی این بخش دارند، تا جایی که بیشتر زمان مراسم معرفی s23 اولترا به دوربین‌های این کهکشانی اختصاص یافت. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین در بخش پرچمدار و میان‌رده را با هم بررسی کنیم.

جدیدترین را می‌توانید از فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف با قیمت مناسب و گارانتی معتبر خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین

گلکسی S23 اولترا

به لطف این دوربین عکس‌های این کهکشانی حالا جزئیات بهتر و بیشتری دارند و به‌خصوص شارپنس در سوژه‌ها بهبود یافته است. این برتری با زوم کردن به روی لبه‌های تصاویر به وضوح قابل مشاهده است و برای افرادی که به دنبال عکاسی حرفه‌ای با گوشی هستند بدون شک بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین همین S23 اولترا به حساب می‌آید. به غیر از دوربین اصلی شاهد دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و همچنین تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی به روی قاب پشتی هستیم. این گوشی قادر است تا 3 و 10 برابر به صورت اپتیکال و در نهایت تا 100 برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. ناگفته نماند که سلفی این پرچمدار نیز سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد.

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب نیز بهبود بسیار زیادی داشته و به لطف هوش مصنوعی و همچنین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی S23 اولترا در نور کم هم بسیار خوب عمل می‌کند. سامسونگ برای به رخ کشیدن توانایی فیلم‌برداری این محصول از آن در ساخت چند فیلم استفاده کرده و این فیلم‌ها را نیز در مراسم معارفه این گوشی به نمایش گذاشت. به واقع این کهکشانی چه از نظر دوربین و چه در زمینه‌های دیگر یکی از بهترین‌ گوشی‌های جهان به حساب می‌آید و می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند.

نام گوشی Galaxy S23 Ultra
تاریخ معرفی 12 بهمن ماه 1401
ابعاد 163.4 در 78.1 در 8.9 میلی متر
وزن 234 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل Android 13, One UI 5.1
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت
رم 8 و 12 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 108 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم 10 برابر

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابر

دوربین جلو 12 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 45 وات
رنگ مشکی، کرمی، بنفش و سبز کم رنگ

گلکسی S22 اولترا

نقطه قوت دوربین اصلی این کهکشانی را می‌توان دقت بسیار عالی رنگ‌ها، جذب نور عالی، فوکوس عالی حین فیلم‌برداری و زوم 100 برابری باکیفیت مناسب در نظر گرفت. در نهایت اگر گوشی سامسونگ با دوربین عالی می‌خواهید و نمی‌خواهید به اندازه s23 اولترا هزینه کنید خرید این مدل کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

نام گوشی Galaxy S22 Ultra
تاریخ معرفی 20 بهمن ماه 1400
ابعاد 163.3 در 77.9 در 8.9 میلی متر
وزن 228 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
پردازنده Exynos 2200
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 128، 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت
رم 8 و 12 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 108 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم 10 برابر

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابر

دوربین جلو 40 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 45 وات
رنگ مشکی، سفید، شرابی و سبز

گلکسی S23 پلاس/ گلکسی S23

گلکسی S23 پلاس و S23 دو عضو دیگر از خانواده سری S23 هستند. این دو گوشی از نظر اندازه و بزرگی صفحه نمایش با هم تفاوت دارند ولی در زمینه دوربین‌ها تفاوتی بین این دو پرچمدار دیده نمی‌شود و بسته به ترجیح خود باید یکی را گزینش کنید. در این نسل جدید سامسونگ طراحی دوربین‌های این دو مدل را تغییر داده و حالا این دو گوشی شبیه به S22 اولترا و S23 اولترا شده‌اند و لنزهای آن‌ها به صورت هم‌سطح با قاب پشتی دیده می‌شود.

دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 3 برابری و همچنین فوق عریض 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و یک سلفی 12 مگاپیکسلی تکمیل‌کننده بخش دوربین‌ها است. در کل درست است که این دو مدل بهترین دوربین گوشی سامسونگ را ندارند ولی کیفیت آن‌ها به قدری خوب است که برای اکثر کاربران کاملا کافی و مناسب باشد؛ چرا که همه قصد ندارند با گوشی خود به صورت حرفه‌ای عکاسی کنند و تنها نیاز دارند تا گوشی توانایی خوبی در ثبت سوژه‌ها در شرایط محیطی مختلف داشته باشد که این دو کهکشانی به خوبی از پس این کار برمی‌آیند.

نام گوشی گلکسی S23/ گلکسی S23 پلاس
تاریخ معرفی 12 بهمن ماه 1401
ابعاد 146.3 در 70.9 در 7.6 میلی متر/ 157.8 در 765.2 در 7.6 میلی متر
وزن 167گرم/ 195 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.1/ 6.6 اینچ Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل Android 13, One UI 5.1
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی S23 دارای نسخه 128 و 256 و S23 پلاس دارای نسخه 256 و 512 گیگابایت

رم 8 گیگابایت

دوربین پشت حسگر 50 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری

دوربین جلو 12 مگاپیکسل
باتری 3900/ 4700 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25/ 45 وات
رنگ مشکی، کرمی، بنفش و سبز

گلکسی Z Fold 4

این مدل بهترین گوشی سامسونگ از نظر کاربران در زمینه دوربین نیست و تست‌ها هم این موضوع را به خوبی تصدیق می‌کنند، اما به طور کلی اگر یک گوشی تاشو بی‌نظیر می‌خواهید که دوربین‌های بسیار خوبی هم داشته باشد این کهکشانی را در لیست خرید خود قرار دهید.

نام گوشی Galaxy S22 Ultra
تاریخ معرفی 19 مرداد ماه 1401
ابعاد در حالت بسته: 155.1 در 67.1 در 14.2 الی 15.8 میلی‌متر
در حالت باز: 155.1 در 130.1 در 6.3 میلی‌متر
وزن 263 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش در حالت بسته: 6.2 اینچ Dynamic AMOLED 2X
در حالت باز: 7.6 اینچ Foldable Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل One UI 4.1 بر پایه اندروید 12L
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت
رم 12 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 50 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابر

دوربین جلو 10 مگاپیکسل در حالت بسته
4 مگاپیکسلی در حالت باز (زیر نمایشگر)
باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ مشکی، بژ، سبزخاکستری

گلکسی S22 پلاس/ گلکسی S22

لنز تله فوتو این دو پرچمدار سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.94 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پس لنزی 70 میلی متری با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین هم لرزشگیر اپتیکال دارد و می‌تواند تا 30 برابر به صورت اپتیکال و تا 30 برابر به صورت دیجیتالی به روی سوژه‌ها زوم کند. در نهایت دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و سلفی 10 مگاپیکسلی این مجموعه را تکمیل می‌کند.

این دو گوشی موفق شده‌اند در بخش عکاسی نمره 122 در بخش زوم نمره 121 و در بخش فیلم برداری نمره 124 را به دست بیاورند و این اعداد در کنار هم باعث شده تا نمره کلی این دو کهکشانی به 125 برسد. دوربین این گوشی‌ها در زمینه دقت رنگ بسیار خوب عمل می‌کند و هنگام فیلم برداری نیز لرزشگیر عملکرد بسیار رضایت بخشی دارد و اگر گوشی سامسونگ با دوربین عالی می‌خواهید و قصد پرداخت مبلغ نسخه اولترا را ندارید گلکسی s22 و s22 پلاس بهترین گوشی سه دوربینه سامسونگ هستند.

نام گوشی گلکسی S22/ گلکسی S22 پلاس
تاریخ معرفی 12 بهمن ماه 1400
ابعاد 146 در 70.6 در 7.6 میلی متر/ 157.4 در 75.8 در 7.6 میلی متر
وزن 167گرم/ 195 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.1/ 6.6 اینچ
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1.1
پردازنده اگزینوس 2200
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 50 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 10 مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو 10 مگاپیکسل
باتری 3700/ 4500 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25/ 45 وات
رنگ مشکی، سفید، رزگلد و سبز

گلکسی زد فولد 3

اولین بار که گوشی‌های تاشو سامسونگ را مشاهده کردید به یاد دارید که چیزی در ذهتان نقش بست؟ احتمالا تصور کردید که این هم یک مدل گوشی جدید است که با شکست مواجه خواهد شد و کاربران از آن استقبال نمی‌کنند. در عمل اما داستان برای گوشی‌های تاشو سامسونگ به گونه‌ای دیگر پیش رفت و این محصولات حالا 60 درصد بازار را در اختیار دارند و به احتمال زیاد این عدد با موفقیت‌های زد فولد 4 و زد فلیپ 4 به حدود 80 درصد خواهد رسید.

به غیر از طراحی خاص زد فولد 3 و نمایشگر بزرگ و جذاب آن، این کهکشانی در زمینه دوربین هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و توانسته در رتبه سوم بالاترین مدل گوشی سامسونگ از نظر دوربین قرار بگیرد. دوربین اصلی گلکسی زد فولد 3 سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX555 با اندازه 1/1.73 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی دارد و در پشت یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض گلکسی زد فولد 3 سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.12 میکرونی داشته و در پس لنزی 12 میلی متری با دیافراگم f/2.2‌ قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت عکس‌هایی 123 درجه‌ای را داراست. لنز دیگر این گوشی از نوع تله فوتو بوده و از سنسوری 12مگاپیکسلی برخوردار است. این سنسور اندازه 1/3.6 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی داشته و در پشت یک لنز 52 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی کرده و می‌تواند عکس‌هایی با زوم 2 برابری اپتیکال به ثبت برساند.

نام گوشی Galaxy Z Fold 3 5G
تاریخ معرفی 5 شهریور ماه 1400
ابعاد بسته: 158.2 در 128.1 در 6.4 میلی‌متر

باز: 158.2 در 67.1 در 14.4 میلی‌متر

وزن 271 گرم
سیم‌کارت تک سیم کارت
صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X – 6.2 اینچ در حالت بسته و 7.6 در حالت باز
سیستم‌عامل اندروید 11 – رابط کاربری One UI 3.1.1
پردازنده اسنپدراگون 888
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 256، 512 گیگابایت
رم 12 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 12 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 12 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 2 برابری اپتیکال

دوربین جلو 4 مگاپیکسل زیر نمایشگر
باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ سبز، نقره ای، مشکی

گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S21 FE دومین نسخه از سری FE گوشی‌های سامسونگ است. این سری قاتل پرچمدارهایی هستند که امکاناتی مشابه با پرچمداران دارند ولی قیمت آن‌ها تقریبا 30 یا 40 درصد کمتر است. قبل از پرداختن به مشخصات این کهکشانی باید اشاره کنیم که تراشه یک گوشی نقش به سزایی در پرداش‌های تصویری دارد و به همین دلیل هم ممکن است کیفیت دوربین یک گوشی یکسان با دو تراشه مختلف کاملا متفاوت باشد. این اتفاق در مورد گلکسی S21 FE رخ داده و نسخه اسنپدراگون این محصول 2 نمره کلی بهتر از نسخه اگزینوس آن است.

نام گوشی Galaxy S21 FE 5G
تاریخ معرفی 11 دی ماه 1400
ابعاد 155.7 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر
وزن 177 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.4 اینچ Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4
پردازنده Snapdragon 888/ Exynos 2100 (نسخه موجود در ایران به طور کلی اگزینوس است)
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 128، 256 گیگابایت
رم 6 و 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 12 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 8 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال

دوربین جلو 32 مگاپیکسل
باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ زیتونی، مشکی، بنفش و سفید

گلکسی S20 FE 5G

گلکسی S20 FE اولین نسل از سری FE بود و سامسونگ آن را در دو نسخه 4G و مجهز به تراشه اگزینوس 990 و یک نسخه 5G مجهز به اسنپدراگون 865 وارد بازار کرد. این کهکشانی به دلیل برخورداری از مشخصات بسیار خوب در کنار قیمت مناسب به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفت و توانست فروش بالایی را هم به دست بیاورد.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور 12 مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. این کهکشانی همچنین یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی دارد و دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی آن می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا 30 برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. در نهایت دوربین سلفی هم 32 مگاپیکسلی است.

با وجود این که از عمر این کهکشانی حدود 2 سال می‌گذرد اما هنوز هم می‌توانید آن را به صورت نور در بازار پیدا کرده و خریداری کنید. این محصول هنوز هم یکی از بهترین و خوش قیمت‌ترین گوشی سه دوربینه سامسونگ به حساب می‌آید و با توجه به تراشه اسنپدراگون 865 می‌تواند به خوبی از پس پردازش‌های مختلف بربیاید.

نام گوشی Galaxy S20 FE 5G
تاریخ معرفی 11 مهر ماه 1399
ابعاد 159.8 در 74.5 در 8.4 میلی‌متر
وزن 190 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED– 6.5 اینچ
سیستم‌عامل اندروید 10 قابل ارتقاء به 11 – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون 865 – اگزینوس 990
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 12 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو 10 مگاپیکسل
باتری 3700 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات

گلکسی Z Flip 4

این کهکشانی عضو دیگر خانواده گوشی‌های تاشو سامسونگ است که قیمت مناسب‌تری نسبت به زد فولد 4 دارد و به صورت افقی هم تا می‌شود و در نهایت به حالت یک مربع درمی‌آید. این گوشی در زمینه دوربین خیلی عالی نیست و به نسبت قیمت خود بی‌نقص عمل نمی‌کند اما نباید فراموش کنیم که بخش زیادی از قیمت گوشی سامسونگ به دلیل تاشو بودن آن است نه دوربین‌های بسیار عالی!

نام گوشی گلکسی زد فلیپ 4
تاریخ معرفی 19 مرداد ماه 1401
ابعاد در حالت باز: 165.2 در 71.9 در 6.9 میلی‌متر
در حالت بسته: 84.9 در 71.9 در 15.9 الی 17.1
وزن 187 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.7 اینچ Foldable Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل One UI 4.1 بر پایه اندروید 12
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1
کارت حافظه بله
حافظه داخلی 128، 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 12 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 8 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال

دوربین جلو 32 مگاپیکسل
باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ سبز، سرمه ای، نارنجی، قرمز، یاسی، سفید

گوشی های میان‌رده سامسونگ با دوربین خوب

فقط مدل‌های گران‌قیمت سامسونگ از دوربین مناسب برخوردار نیستند، می‌توانید از بین مدل‌های میان‌رده هم انتخاب کنید. در ادامه لیستی از مدل‌های گوشی سامسونگ با دوربین عالی و قیمت مناسب معرفی کرده‌ایم.

به روی قاب پشتی این کهکشانی سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو دیده می‌شود. دوربین اصلی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و برای لنز ماکرو هم سنسوری 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است.

نام گوشی Galaxy A54
تاریخ معرفی 24 اسفند ماه 1401
ابعاد 158.27 در 76.7 در 8.2 میلی متر
وزن 202 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.4 اینچ سوپر امولد
سیستم‌عامل Android 13, One UI 5.1
پردازنده Exynos 1380
کارت حافظه بله
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 6 و 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 50 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو 32 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ لیمویی، بنفش، مشکی، سفید

دوربین سلفی این گوشی سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد و هم دوربین اصلی و هم سلفی قادر هستند در نهایت رزولوشن 4K 30fps ویدئو ضبط کنند.

نام گوشی Galaxy A73
تاریخ معرفی 26 اسفند ماه 1400
ابعاد 163.7 در 76.1 در 7.6 میلی متر
وزن 181 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.7 اینچ سوپر امولد پلاس
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
پردازنده اسنپدراگون 778G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 6 و 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 108 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو

حسگر 5 مگاپیکسلی عمق میدان

دوربین جلو 32 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ خاکستری، سبز و سفید

 

نام گوشی Galaxy A34
تاریخ معرفی 24 اسفند ماه 1401
ابعاد 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی متر
وزن 199 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.6 اینچ سوپر امولد
سیستم‌عامل Android 13, One UI 5.1
پردازنده Dimensity 1080
‍‍کارت حافظه بله
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 6 و 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 48 مگاپیکسل عریض

حسگر 8 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو 13 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ لیمویی، بنفش، مشکی، نقره‌ای

 

نام گوشی گلکسی A53/ گلکسی A52s
تاریخ معرفی 26 اسفند 1400/ 26 مرداد 1400
ابعاد 159.6 در 74.8 در 8.1 میلی متر/ 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی متر
وزن 189 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED– 6.5 اینچ
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1 (نسخه فعلی هر دو)
پردازنده اگزینوس 1250/ اسنپدراگون 778G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 4، 6 و 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 64 مگاپیکسل عریض

حسگر 12 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو

حسگر 5 مگاپیکسل تشخیص عمق

دوربین جلو 32 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی آمپر ساعت/ 4500 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ مشکی، سفید، آبی و هلویی/ مشکی، سفید، بنفش و سبز

 

نام گوشی گلکسی A33
تاریخ معرفی 26 اسفند 1400
ابعاد 159.7 در 74 در 8.1 میلی متر
وزن 186 گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش 6.4 اینچ سوپر امولد
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
پردازنده اگزینوس 1250
کارت حافظه بله
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 4، 6 و 8 گیگابایت
دوربین پشت حسگر 48 مگاپیکسل عریض

حسگر 8 مگاپیکسل فوق عریض

حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو

حسگر 2 مگاپیکسل تشخیص عمق

دوربین جلو 13 مگاپیکسل
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات
رنگ هلویی، آبی، مشکی و سفید

در این مطلب بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین را معرفی کردیم، اکثر گوشی های سامسونگ نسخه اگزینوس و اسنپدراگون دارند که این تغییر پردازنده روی کیفیت دوربین تاثیر دارد؛ عکس های ثبت شده با پردازنده اگزینوس بیشتر رنگ و لعاب دارند و به نوعی رنگ‌ها اشباع شده به ثبت می‌ٰسند، اما در اسنپدراگون رنگ ها بیشتر طبیعی هستند و هیچ تاثیری در تغییر رنگ سوژه ایجاد نمی کند؛ این که کدام نسخه را خریداری کنید کاملا سلیقه ای است.

به نظر شما بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟ اگر طرفدار سامسونگ نیستید، پس بگویید کدام گوشی بهترین دوربین در میان گوشی های هوشمند را دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی کدام است؟

در حال حاضر گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی است و پس از آن گلکسی S22 اولترا قرار می‌گیرد.

کدام مدل از گوشی های میان‌رده سامسونگ برای عکسبرداری مناسب است؟

ذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا