اقتصادی

اینستاگرام بازار اصلی تجارت مجازی ایران

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که ارزش کل تجارت الکترونیکی ایران در سال گذشته 2.7 برابر شده است.

به گزارش شبکه ، آخرین گزارش ارائه شده توسط این مرکز گزارش داد که بیش از 1.5 میلیارد معامله بانکی در بازار تجارت الکترونیکی در نیمه نخست سال جاری انجام شده است. 88٪ از فعالان بازار 20 و 50 ساله هستند. ارزش اسمی این بازار بیش از 63.9 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

ارزش تجارت الکترونیکی در سال جاری 2.7 برابر بیشتر از سال گذشته بود. با این حال ، ارزش این نوع معاملات در سال 2 فقط در مقایسه با سال 1 دو برابر شده است. به عبارت دیگر ، ارزش معاملات الکترونیکی در سال حدود 6 برابر بیشتر از سال ، بود که رشد بسیار بالا و معنی داری در رقمی سازی شرکت های ایرانی است. همانطور که گفته شد ، کرونا روند رشد توسعه بازار الکترونیکی را تقریباً دو برابر کرده است.

دلیل اصلی این رشد عظیم شیوع ویروس کرونا در تجارت حضوری است و تعداد معاملات مجازی به دلیل محدودیت هایی که در سال گذشته رخ داده ، به اندازه ارزش اسمی افزایش یافته است. تعداد معاملات الکترونیکی در نیمه اول سال گذشته 166 میلیارد تومان گزارش شده است و امسال این تعداد به 63.9 میلیارد تومان رسیده است. تعداد معاملات الکترونیکی نیز از 1.10 میلیارد در نیمه اول به 1.53 میلیارد در نیمه اول افزایش یافته است.

با توجه به شرایط موجود ، تعداد قابل توجهی از واحدهای تجاری فقط در زمینه مجازی فعالیت می کنند و این تعداد طی سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. طبق آمار ، بازار الکترونیکی ایران عمدتا در دست جوانان است. در نیمه اول امسال 88٪ متقاضیان نماد برای ورود به بازار الکترونیک زیر 50 سال هستند. در این دوره جوایز نماد برای هر گروه سنی به شرح زیر است. 30 تا 40 سالگی حدود 46٪ صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی را تشکیل می دهند. متقاضیان نماد در گروه 20-30 ساله 23٪ و در گروه 40-50 ساله 19٪ بودند. علاوه بر این ، 11٪ از دارندگان واحدهای تجارت الکترونیکی که در سال گذشته درخواست گواهی کرده اند ، به گروه سنی بالای 50 سال تعلق دارند. بیش از 58 درصد خریداران بازار الکترونیکی جوان ، 27 درصد میانسال ، 10 درصد پیر و 5 درصد کودک و نوجوان هستند.

مطالعات نشان داده است که بین فعالیت های زن و مرد در خرید و فروش تفاوت های جدی وجود دارد. در بازار الکترونیک ایران 87٪ از کالاهای عرضه شده و خدمات در اختیار مردان و تنها 13٪ در اختیار زنان است اما سهم زنان و مردان از خریداران این بازار برابر و 50 است. ٪ طبق آخرین آمار کل کارگران 15 سال به بالا در تابستان 95 ارائه شده توسط مرکز آمار ایران ، می توان گفت به طور متوسط ​​حدود 21 درصد از کل نیروی کار در کشور کارگران هستند. تعداد کارمندان در بازارهای مختلف تجارت الکترونیکی در واحدهای تجارت الکترونیکی 5 میلیون نفر برآورد شده است.

این مرکز در این گزارش جزئیاتی از بازار مجازی ارائه نکرده است ، اما در میان شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام پرکاربردترین شبکه اجتماعی در ایران است ، بزرگترین بازار تجارت الکترونیکی کشور از نظر گستردگی و میزان دسترسی کاربر. کالا ها و خدمات.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا